Beste route Vna Brussel naar Innsbruck ?

Beste forumleden
Wij vertrekken vanavond richting Innsbruck en twijfelen nog over welke route we het best kunnen nemen.
Wij zullen rond 19u vertrekken uit Brussel.

Welke route is momenteel de beste keuze ?

alvast bedankt ;-)

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 21 dec 2022 11:21

Waar twijfel je over op een dinsdagavond?

Persoonlijk zou ik opteren voor de E40 tot in Luik, de E42 langs Prüm, Wittlich en vervolgens dwars over het viaduct met de Moezel om in Rheinböllen de A61 op te draaien. Vervolgens naar wens over Hockenheim - Karlsruhe - Stuttgart of Hockenheim - Heilbronn - Stuttgart (afhankelijk van de verkeersomstandigheden) en tenslotte over Ulm, Füssen en de Fernpass naar Innsbruck.

Op een dinsdagnacht verwacht ik weinig moeilijkheden onderweg, vandaar de Fernpass. De route over de E42 is bijzonder rustig vanaf Verviers met tweemaal kleine stukjes ‘gewonere’ weg ter hoogte van Prüm en Morbach.

Mijn voorkeur is maximaal autosnelweg met 3 rijvakken

Persoonlijk zou ik opteren voor de E40 tot in Luik, de E42 langs Prüm, Wittlich en vervolgens dwars over het viaduct met de Moezel om in Rheinböllen de A61 op te draaien. Vervolgens naar wens over Hockenheim - Karlsruhe - Stuttgart of Hockenheim - Heilbronn - Stuttgart (afhankelijk van de verkeersomstandigheden) en tenslotte over Ulm, Füssen en de Fernpass naar Innsbruck.

Op een dinsdagnacht verwacht ik weinig moeilijkheden onderweg, vandaar de Fernpass. De route over de E42 is bijzonder rustig vanaf Verviers met tweemaal kleine stukjes ‘gewonere’ weg ter hoogte van Prüm en Morbach.

Mathijs! op 20 dec 2022 13:58

Op een dinsdagavond zou ik het eerste deel vervangen door de route naar Hasselt, Maastricht, Aachen, Koln en dan verder via de A61 zoals hierboven beschreven. Denk dat je GPS dat zo ook wel zal aangeven.
Dat E42 stuk is leuk als alternatief bij erge drukte.

Bla, bla, bla.

Welke route bestaat uit voornamelijk 3 rijvakken?

Welke route bestaat uit voornamelijk 3 rijvakken?

BaY op 20 dec 2022 15:11

Geen van beiden, maar de route van @bartvwg waarschijnlijk wat meer. De A61 is grotendeels een autostrade met twee baanvakken per richting, het gedeelte nadien is dan weer grotendeels met drie baanvakken tot Ulm. Nadien val je opnieuw terug op twee rijstroken en vanaf Füssen op een lokaal traject.

Als je grotendeels over drie rijstroken wil rijden zou je al moeten omrijden langs de A3 over Koblenz, Frankfurt, Nürnberg en München. Deze route is meteen een slordige 100 kilometer langer en je moet ook rekening houden met veel ‘baustelle’ in de omgeving van Nürnberg.

Nou, wat is het geworden @BaY?
Vertel het ons.

Heen via de 61 : zeer vermoeiende route

A3 is veel beter en duurt ook minder lang omdat je goed kunt doorrijden.

Heen via de 61 : zeer vermoeiende route

A3 is veel beter en duurt ook minder lang omdat je goed kunt doorrijden.

BaY op 30 dec 2022 13:09

Puur uit interesse: waarom voelde de A61 aan als een vermoeiende route?

Grappig hoe de beleving op de weg kan verschillen. Heb beide mogelijkheden (A3 of A61) meerdere keren gereden, maar in alle gevallen vond ik de 61 toch echt veel prettiger… :)

A61 vond ik zeer vermoeiend omv de vele bochten. Bijna continu bochten…

Blijft subjectief. Ik vind de A61 veel rustiger rijden (weinig tempowisselingen, rustiger stuk Duitsland). De A3 heeft wmb de laatste jaren te veel baustelles (dat rijdt pas vermoeiend). Als het rustig is, vind ik dat stuk tussen Keulen en Frankfurt wel lekker rijden.

Mr. Slow

Plaats een reactie