Skischool dochter 3 1/2 jaar

Dit onderwerp gaat over de bestemming Val Thorens

Goedendag,

Wij gaan al jaren naar val thorens. Maar nu voor het eerst met kinderen. En nou vraag ik mij af, welke skichool past het beste bij kinderen. ESF of prosneige. De 1 doet 1 uur les op de skis en 2 uurtjes spelen en de andere 3 uur les op de skis.

Ik heb dus geen idee. Maar wil wel het beste voor mijn dochter( 3 1/2 jaar)

Dat ligt vooral aan je dochter. Is ze relatief groot en sterk voor haar leeftijd en motorisch handig, en al gewend om in een klasje een leraar te volgen, dan is 3 uur les een optie . Zit ze al op zwemles?
Voor de meeste 3 jarigen is denk ik een uurtje op de ski’s en daarna lekker spelen een beter alternatief. Het is niet voor niets dat de meeste skischolen pas vanaf 4 volledig les aanbieden.
Belangrijkste voor nu is plezier in de sneeuw.

*bericht bewerkt door Suuski op 20 dec 2022 16:03

Ik denk dacht dat je dochter minstens 4 jaar moest zijn om les te volgen bij ESF in Val Thorens. Los daarvan zou ik sowieso kiezen voor Prosneige wanneer de kinderen leren skiën tijdens een schoolvakantie. Onze dochter heeft nog les gekregen bij de allerkleinsten en ze heeft bij ESF Val Thorens helemaal niets geleerd. De groep was zo groot dat ze vooral moesten wachten en tijdens een hele les nauwelijks 4 keer de oefenweide naar beneden kon glijden. Het was eerder een (dure) kinderopvang dan skiles.
Bij Posneige pakten ze dit bij onze andere dochters een stuk beter aan omdat er daar wel een maximumaantal gold en de kinderen dus effectief iets mochten/konden doen.

Plaats een reactie