Ski bril Decathlon G900

Ik ben benieuwd of een van jullie ervaringen heeft met deze ski bril van de Decathlon. Is deze het geld waard of kan ik beter een paar tientjes bijleggen voor een goedkope Oakley of Anon bril? (Dan zit je daar in het allerlaagste segment te kijken.)
https://www.decathlon.nl/p/ski-en-snowboardbril-voor-volwass…

Grootste vraag is ook of hij goed bij je helm past en omdat het een vrij donkere cat3 bril is of je met schaduw en bewolking wel genoeg contrast hebt.

Zal een prima bril zijn, ben zelf ook met een cat3 Decathlon begonnen maar bij mn eerste week oostenrijk na 1 dag bewolking twee andere brillen gekocht in het merk van mn helmen in cat 1 en een meekleurende in 2-3-4.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Ik zou hem vooral even passen met je helm er bij.
Ik had een bril van decathlon maar die sloot echt niet mooi aan op mijn nieuwe (atomic) helm.

Ik vond mijn oude bril ook wat donker en dat was met o.a. mist afgelopen jaar echt niet fijn.

Ik was er vergeten bij te zetten dat ik een helm heb van de Decathlon. Dus bij de helm past hij zeker.

Ik heb een goedkope C1 bril thuis liggen voor sneeuwstorm weer.

Ben benieuwd naar wat LoveToSki zegt:
“Grootste vraag is ook of hij goed bij je helm past en omdat het een vrij donkere cat3 bril is of je met schaduw en bewolking wel genoeg contrast hebt.”

Het is wel fijn als ik bij zowel zonnig weer als (lichte) bewolking genoeg kan zien.

Ik ben van mening dat bij slecht weer een goede goggle het verschil kan maken tussen niets en iets zien. Een cat 1 lens dus. Tuurlijk zit er ook kwaliteitsverschil in cat 3 lenzen alleen is dat een verschil tussen goed, beter best. Maw de decathlon kan een prima cat 1 goggle maken.

Ik was er vergeten bij te zetten dat ik een helm heb van de Decathlon. Dus bij de helm past hij zeker.

Kimm op 21 dec 2022 11:54

Dit hoeft niet perse zo te zijn. Oudere helm (met misschien een andere vorm boven de ogen) en nieuwe bril kunnen best wel eens niet op elkaar aansluiten.
Altijd je helm meenemen als je een goggle gaat kopen.

*bericht bewerkt door Matthieu op 21 dec 2022 13:25

Aftellen maar!

Als je nog een cat1 bril hebt liggen en deze bril dus voor de zonnige dagen wil kopen dan lijkt me dat geen miskoop te kunnen zijn voor dit geld. Ik heb zelf een paar weken geleden dezelfde bril gekocht, maar dan met photogromatic lens, die kleurt afhankelijk van het omgevingslicht. Verder is het dezelfde bril. Door drukte heb ik hem nog maar een paar dagen kunnen gebruiken, maar daar beviel die prima. Jouw cat3 coating kan natuurlijk heel ander beeld geven dan mijn kleurende coating.
De afgelopen jaren had ik elke keer dure brillen, maar ik verslijt ze te snel… dus nu eens deze van Decathlon. Mijn eerste indruk is dat die niet onderdoet voor merkbrillen die snel het dubbele kosten.
Belangrijkste blijft inderdaad dat ie bij de helm past en je kan beter wel even serieus passen. Ook een Decathlon helm en bril kunnen slecht op elkaar aansluiten.

Bedankt voor alle reacties! Ik zal binnenkort naar de Decathlon gaan om de bril uit te testen samen met mijn helm. Ik zal ook de ’ Oakley O-Frame 2.0 Pro XM Skibril’ meenemen om te vergelijken of een duurdere bril nu echt beter is.

Ik zou aanraden een skibril te kopen die verwisselbare lenzen heeft.
Dan heb je voor alle omstandigheden de perfecte lens en sleep je niet elke keer meerdere brillen mee.
Ik heb de laatste jaren verschillende brillen gehad van Decathlon, Julbo, Sinner… en de meeste waren in de lagere prijscategorie waardoor de kwaliteit niet top was.
Vaakst voorkomend probleem is dat ze niet goed aansluiten (of te strak drukken) of aandampen in combinatie met een Buff.
Ook waren deze veel krasgevoeliger en waren sommige foams van de bril na enkele weken gebruik al vervormd of in combinatie met (waarschijnlijk zonnencreme en zweet) niet meer zacht.
Ik heb dan besloten te investeren in een hogere prijsklasse met verwisselbare lens en nog geen enkele moment spijt gehad!
Ik heb gekozen voor de Anon M4, nieuw zijn ze erg prijzig maar als je wat rondzoekt op het internet kan je op het einde van het seizoen zeker een koopje doen.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 01 feb 2023 11:41

Like tourists huffing and puffing to reach the top, while we forgot the view on the way up !

Ik zou zelf gaan kijken naar een Oakley. Betrouwbaar merk en qua kwaliteit nog steeds een van de betere. Voordeel van dit merk is ook dat je nog jaren de lenzen daarvan los kan krijgen. Hier staan de top Oakley’s op, misschien heb je er wat aan. Vond zelf wel wat fijn in deze zoektocht.
https://debesteskibril.nl/oakley-skibrillen/

Plaats een reactie