Delen ski pas

Dit onderwerp gaat over de bestemming Nassfeld

Als verrassing hebben mijn ouders geregeld dat wij mee gaan naar Nassfeld volgend jaar. Het plan van hun is dat we een skipas gaan delen (dit ivm een valpartij waardoor iemand maar 1 a 2keer de piste op gaat om toch even te kijken of het nog lukt en de angst niet te groot is geworden).

Echter ben ik niet zo overtuigd dat de skipas daar binnen het gezin gedeeld mag worden, en dat we dus losse skipassen moeten gaan aanschaffen daarvoor. Kan iemand mij daar meer duidelijkheid over geven?

Jarred.

Skipassen mag je niet delen, waarom zouden ze dat toestaan.
Dan verliezen ze inkomsten.

In veel gebieden wordt je gefilmd aan de liften.

Een ski pas delen mag zelden. Er worden bij een aantal poortjes foto’s gemaakt van de gebruiker en als die (een dag later) niet kloppen dan wordt je er uit gehaald.

assfeld verbiedt het ook. Ze schrijven dit: Information about ”Photocompare“ in accordance with § 24, DSG 2000 (Data Protection Act): Please note that for the purpose of access control an initial reference photo of the lift ticket holder is taken when passing the camera installed at the turnstile for the first time. The staff at the lifts will check this reference photo with the photos taken every time you pass a turnstile equipped with a camera. The reference photo will be deleted immediately at the time the validity of the lift ticket expires. All other photos taken will be deleted 30 minutes after passing through the respective turnstile. Please note that it is possible to purchase technically configured lift tickets so that no photo will be taken when passing through a turnstile. However, spot checks will be carried out by the staff at the lifts.

*bericht bewerkt door SandraSki op 22 dec 2022 15:12

sneeuw witje en de 7 bergen

Kijk even in de algemene voorwaarden.
Voor wat betreft Ski Arlberg als voorbeeld: Artikel 6: Der Skipass ist nicht übertragbar. https://www.skiarlberg.at/en/GTC

Verder pak ik mijn popcorn er bij.

Skipas is persoonsgebonden. Er zijn skigebieden die filmen / scannen bij de poortjes je gezicht. In onze groep is al eens iemand eruit gepikt bij het poortje, moest mee naar binnen en daar lieten ze op een computerscherm de foto zien van degene die de skipas gekocht heeft. Hij had de pas van een vriend in z’n zak zitten in plaats van z’n eigen pas. Dat gaf een hoop gedonder, want je fraudeert.

Een ski pas delen mag zelden. Er worden bij een aantal poortjes foto’s gemaakt van de gebruiker en als die (een dag later) niet kloppen dan wordt je er uit gehaald.

assfeld verbiedt het ook. Ze schrijven dit: Information about ”Photocompare“ in accordance with § 24, DSG 2000 (Data Protection Act): Please note that for the purpose of access control an initial reference photo of the lift ticket holder is taken when passing the camera installed at the turnstile for the first time. The staff at the lifts will check this reference photo with the photos taken every time you pass a turnstile equipped with a camera. The reference photo will be deleted immediately at the time the validity of the lift ticket expires. All other photos taken will be deleted 30 minutes after passing through the respective turnstile. Please note that it is possible to purchase technically configured lift tickets so that no photo will be taken when passing through a turnstile. However, spot checks will be carried out by the staff at the lifts. SandraSki op 22 dec 2022 15:11

Dit heeft niets met overdraagbaarheid of delen van de skipas te maken maar met het nemen van foto’s (in het kader van de Data Protection Act).

Er zijn wel speciale ouder/familiepassen die gedeeld mogen worden door de ouders/oppassers van een kind. De vraag is of Nassfeld dit soort passen aanbiedt.
Gaat het om een paar keer proberen kun je natuurlijk ook een puntenkaart kopen. Kun je een paar keer met de lift voor een euro of 25

Het mag niet,maar je kunt het altijd proberen.Wordt je gesnapt wordt je skipas zo wie zo ongeldig. Plus misschien boete.
Zelf in Solden eruit gepikt .

In bijvoorbeeld kleinwalsertal heb je ouder skipassen. Die zijn iets duurder maar wel overdraagbaar, zodat je elkaar kunt afwisselen.

''Powder to the people''

Heb de voorwaarden voor Portes du Soleil er toevallig laatst bijgepakt, maar daar lijkt het wel te mogen. Passen vanaf 8 dagen zijn daar pas op naam en niet overdraagbaar. (Tenzij je gebruik maakt van een kortingstarief).

Weet niet of iemand er ervaring mee heeft?

Is er geen puntenpas oid dat diegene daarmee kan proberen?

Beste koop je een enkeltje:

  • 1 euro voor de babylift, wat wellicht al een indruk kan geven,
  • 15 euro voor een volwaardige lift (wat je niet moet willen als je twijfels hebt of je het wel aankan)
    Bij overdracht van de pas loop je inderdaad het risico dat de pas afgepakt wordt en het is zelfs strafbaar volgens de wet.

Overigens heb ik (in een ander gebied) de ervaring dat wanneer je de situatie even uitlegt er gewoon een keer omhoog gegaan mocht worden om het uit te proberen. Degene waar ik toen mee was viel het mee hoe die afdaling ging en kocht daarna gewoon een weekkaart, dus dat is ook wel weer in het belang van de maatschappij.

Heb de voorwaarden voor Portes du Soleil er toevallig laatst bijgepakt, maar daar lijkt het wel te mogen. Passen vanaf 8 dagen zijn daar pas op naam en niet overdraagbaar. (Tenzij je gebruik maakt van een kortingstarief).

Weet niet of iemand er ervaring mee heeft?

Bierdopje op 22 dec 2022 16:21

Nee hoor:

“Tout Titre dont la durée est supérieure à la durée la plus courte proposée et incessible et intransmissible.”

Click. Click. Peace

In bijvoorbeeld kleinwalsertal heb je ouder skipassen. Die zijn iets duurder maar wel overdraagbaar, zodat je elkaar kunt afwisselen.

AMONIVES op 22 dec 2022 15:49

Dat is alleen voor ouders verzorgers die een kind onder de vier hebben en die gaat mee op de foto ;)

Dienten Die Alte schule

Heb de voorwaarden voor Portes du Soleil er toevallig laatst bijgepakt, maar daar lijkt het wel te mogen. Passen vanaf 8 dagen zijn daar pas op naam en niet overdraagbaar. (Tenzij je gebruik maakt van een kortingstarief).

Weet niet of iemand er ervaring mee heeft?

Bierdopje op 22 dec 2022 16:21

Nee hoor:

“Tout Titre dont la durée est supérieure à la durée la plus courte proposée et incessible et intransmissible.”

Rogier op 22 dec 2022 20:50

Verrek, je hebt gelijk. Kan die desbetreffende zin niet exact vinden (had de voorwaarden van Chatel erbij gepakt), maar zie het nu op pagina 21 van de 46 ook staan in vergelijkbare woorden. Ik had gewoon niet ver genoeg gelezen.

Thanks voor het checken, het was ook al te mooi om waar te zijn. Boete van 5x de waarde van een dagpas is ook niet mals.

Ik zou de situatie ter plekke uitleggen, met een beetje geluk krijg je nog hulp van de mensen bij de lift… Bij Nassfeld zijn ze, voor zover wij bekend zijn, wel schappelijk… Als het wel lukt met skien dan koop je toch een weekpas bijvoorbeeld, is alleen maar in hun voordeel. En anders is een einzelfahrt natuurlijk ook een optie. Je gaat immers toch maar een x proberen? Dat is wat anders dan de hele dag op iemand anders zijn weekpas skien of de hele dag afwisselend met 1 pas doen…

Wij namen, met kleine kinderen die nog helemaal niet gingen skien, in Het Zillertal wel eens een einzelfahrt. Dan moest je echt geen skis of skischoenen mee naar boven nemen. Dan kan je, eenmaal boven, rustig de passen onderling uitwisselen en dat is toch echt niet de bedoeling.

Bedankt voor alle tips, ik denk dat we zoals Nemrah aangeeft dan beter niet online kunnen bestellen maar ter plaatse even overleggen met de verkopers. En anders inderdaad eerst een enkele rit met de sleper om te kijken hoe dat gaat.

Jarred.

Plaats een reactie