Route naar Oostenrijk via Duitse A44 en A7

Heeft iemand ervaring om via Dortmund A 44 naar Kassel en dan via A 7 richting Wurzburg te rijden?
Dit om drukte op A3 te vermijden.

Ja. Al ga ik dan liever bij Enschede de grens over, om vertraging bij Dortmund te voorkomen. Maar wat wil je precies weten?

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Let ook even op; de A7 heeft tussen Wurzburg en Feuchtwangen 2x een Baustelle (8 en 11 km) waar er richting zuiden maar op 1 band kan gereden worden! Richting noorden 2 banden. Dit zou wel eens vervelend kunnen zijn bij zware drukte. Dinsdag namiddag daar geen problemen gezien rond 17u richting noord.

Ik kom ook van Enschede! Had Dortmund gekozen om meer reactie’s te krijgen. Roy : A3 vaak druk en tussen Nurnburg en Würzburg veel wegwerkzaamheden.

Wij rijden die route eigenlijk altijd. Om de files te vermijden bij Würzburg op de A7 kan je via de 70-73 (Ingolstadt) naar München. Even opletten, want je rijdt hem zo voorbij. Mooie rustige weg, wel heuvelachtig, maar je kan bijna altijd goed doorrijden tot München.

Als je via nurnberg moet zou ik idd nog iets anders rijden, via Bamberg idd. Vorige week ben ik gewoon door t Ruhrgebied en dan Würzburg en Nürnberg, dat was nu in het laagseizoen goed te doen, maar ik vind de route via Bamberg wel fijner rijden.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

ik rijd standaard via de a61 en de a8 rijd allemaal prima door alleen 2 baustelles gehad op het hele traject ( rheinbollen en bij pforzheim) verders allemaal goed te doen

*bericht bewerkt door franky82 op 24 dec 2022 18:44

Vanuit twente is het via de A44 & A7 relatief rustig en snel om naar het zuiden af te zakken.
Zeker met het gereedkomen van A33 bij Halle is het einbahn frei.
Helaas wel tussen Fulda en Wurzburg veel baustelles ( mn bij de vele bruggen)
Zal wel wat drukker zijn de komende tijd door de afsluiting op de A45 waarmee deze N-Z route er een tijdje uitligt

*bericht bewerkt door Arjan-Langen op 26 dec 2022 10:19

Plaats een reactie