De juiste skischoenen die wel fijn zitten

Hoi, Ik heb Lange skischoenen voor mijn smalle voeten, maar krijg vaak last van mijn tenen. Maat is wel goed, zegt men. Iemand een idee hoe ik toch comfortabel kan skien? Vaak krijg ik na een paar uur last van de voeten, waardoor ik de schoenen uit moet doen om verlichting te krijgen. Benieuwd naar jullie ideeen!

Het is een beetje een flauwe tip, maar je schoenen zijn het belangrijkste onderdeel van je ski-uitrusting. Ga naar een goede winkel en laat je adviseren. Daar meten ze je voeten, selecteren de schoenen die het beste in de buurt komen en zo nodig passen ze van alles aan.

Dat heb ik gedaan met de Lange ik ben wel 6x terug geweest en dat was echt een goede ski winkel

*bericht bewerkt door jurrevespeek op 26 dec 2022 12:05

@jurrevespeek Kun je de klachten iets beter omschrijven.
Bijvoorbeeld tintelende tenen of 'n branderig gevoel bij de bal van je voet etc…

Date your skis but marry your boots

De vraag is natuurlijk wat er mis is. Als je schoenen net te smal zijn bij je voorvoet krijg je halverwege de dag enorm pijn in je voeten.
Dan helpt het als je bootfitter de schoen op dat punt breder maakt
Als ze juist te breed zijn, ga je klauwen met je tenen of schuif je naar voren. Dan kan een inlegzooltje helpen.

Dat scannen ziet er heel modern uit, maar vergeet niet dat winkels jouw voet vaak alleen matchen aan de modellen die ze inkopen en dat de best passende schoen nog niet perse een perfect passende schoen is.
Ik heb zelf goede ervaringen met MK skiservice in Bilthoven en Daka in Amersfoort .

Plaats een reactie