Met kind van bijna 4naar berwang? Ervaringen met Bobo skishule Berwang?

Hallo allemaal, de kogel is door de kerk; we gaan voor het eerst met het hele gezin. De kinderen zijn 9, 7 en vooral de jongste is dan (op 2 weken na) bijna 4 jaar. Nu hebben we een aanbieding pension gevonden in Berwang en dat gebied lijkt me top voor een gezinsvakantie. Alleen enige wat me opvalt is dat de skishule de kleintjes vanaf 3 jaar ook les geeft voor maar 1 uur en een kwartier en dan ook tussen 12.00-13.15 wat dan weer precies de lunch tijd is van de 2 oudste. Dat lijkt me totaal niet handig aangezien we zelf ook in ieder geval graag een keer samen wat willen skiën… we hebben ook een aanbieding uit achenkirch/achensee. Iemand ervaringen met kind bijna 4 met skishule berwang? Of beter uitwijken naar Lermoos misschien om daar met zijn allen te gaan lessen? Ik hoor graag tips of ervaringen hierover? Dank!

Wij zitten ieder jaar in Ehrwald (Ehrwalder Alm) en daar lessen de kinderen van 4 jaar gelijktijdig met de oudere kinderen. Je hebt dan tussen 11.45 en 14.00 uur tijd om met je kinderen te eten en te skiën.
De lessen 's ochtends zijn van 9.45 - 11.45 uur en 's middags van 14.00 - 16.00 uur en eindigen om 16.00 uur allemaal beneden bij de gondel. Kind van 4 gaat dan waarschijnlijk met het klasje met de gondel naar beneden en doen dan nog even een dansje met de pandabeer die daar klaar staat om alle klasjes op te vangen. Voordeel van Ehrwald is dat het gebied niet zo heel groot is en je dus regelmatig je kinderen tegenkomt tijdens de les en je ook even tussendoor bij de jongste kan kijken.

Misschien heb je er wat aan.
Succes!

Niet lullen, skiën!!!

Wij hebben een prettige ervaring met deze skischool. Onze oudste dochter heeft er 2 jaar gelest. 1e keer was ze bijna 5 en had alleen 's ochtends 2 uur les. Moet zeggen dat dit ook voldoende was. Kan me goed voorstellen van een kind van nog geen 4 dat een uur en kwartier ook voldoende is. Dat dit qua tijd niet zo goed uitkomt snap ik maar als de jongste fysiek “wat verder is” kan je wellicht ook de groep van 4-15 jaar proberen en dan zal 2 uur les ook wel voldoende voor die kleine zijn. Ik denk als je contact zoekt je ze wel wat meer over de mogelijkheden kunnen vertellen over de leeftijdsgrenzen. Ik heb ze in ieder geval als prettig ervaren. Succes

I am a skiing dad, just like a normal dad. Except much cooler | retired :-(

Wij zitten ieder jaar in Ehrwald (Ehrwalder Alm) en daar lessen de kinderen van 4 jaar gelijktijdig met de oudere kinderen. Je hebt dan tussen 11.45 en 14.00 uur tijd om met je kinderen te eten en te skiën.
De lessen 's ochtends zijn van 9.45 - 11.45 uur en 's middags van 14.00 - 16.00 uur en eindigen om 16.00 uur allemaal beneden bij de gondel. Kind van 4 gaat dan waarschijnlijk met het klasje met de gondel naar beneden en doen dan nog even een dansje met de pandabeer die daar klaar staat om alle klasjes op te vangen. Voordeel van Ehrwald is dat het gebied niet zo heel groot is en je dus regelmatig je kinderen tegenkomt tijdens de les en je ook even tussendoor bij de jongste kan kijken.

Misschien heb je er wat aan.

Succes!

AdiDassler op 26 dec 2022 15:10

Dank @Adidassler, heb ik zeker wat aan. Ik wil alleen proberen in Berwang te blijven. Op zich is met de auto naar Ehrwald geen probleem hoor, maar als het niet hoeft. Ik ga even informeren bij de ski shule wat ze doen met deze leeftijd. Dank voor je tip!

Wij hebben een prettige ervaring met deze skischool. Onze oudste dochter heeft er 2 jaar gelest. 1e keer was ze bijna 5 en had alleen 's ochtends 2 uur les. Moet zeggen dat dit ook voldoende was. Kan me goed voorstellen van een kind van nog geen 4 dat een uur en kwartier ook voldoende is. Dat dit qua tijd niet zo goed uitkomt snap ik maar als de jongste fysiek “wat verder is” kan je wellicht ook de groep van 4-15 jaar proberen en dan zal 2 uur les ook wel voldoende voor die kleine zijn. Ik denk als je contact zoekt je ze wel wat meer over de mogelijkheden kunnen vertellen over de leeftijdsgrenzen. Ik heb ze in ieder geval als prettig ervaren. Succes

MichelV op 26 dec 2022 20:24

Thanks MichelV, ja helemaal eens ik denk dat 1,5 uur of 2 uurtjes meer dan genoeg is. Het zit hem alleen in de tijd rond de lunch. Wellicht kan ze mee in de ochtend klas voor 2 uurtjes. Ik ga even informeren. Dank.

de school kan onze dochter inderdaad plaatsen in de 4-6 jaar klas en die zijn wel sochtend tussen 9-11 dus dat gaat goed komen. Mits ze het leuk gaat vinden ;-) We gaan het zien! Dank.

Plaats een reactie