Winterbanden suv

Hallo allemaal.
Vraagje , ik zoek winterbanden welk merk is het best
Is voor een 4x4 suv
265 45 20

Gr Emiel

Ik vraag me af of dit de beste plek is om te vragen, desalniettemin, ik heb onlangs een complete winterwielenset gekocht met Pirelli sottozero 3 banden. Deze bevallen tot nu toe erg goed, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik er nog niet mee in de sneeuw heb gereden.
Aangezien je het hier vraagt neem ik aan dat je er ook mee op wintersport gaat. Ik heb bewust gekozen voor een inch kleiner (19 ipv 20) en iets smaller (245 ipv 275) om ook sneeuwkettingen te kunnen monteren. Hou daar rekening mee met je keuze!

*bericht bewerkt door RvanE op 28 dec 2022 23:48

Hallo allemaal.
Vraagje , ik zoek winterbanden welk merk is het best
Is voor een 4x4 suv
265 45 20

Gr Emiel

EmielBos op 28 dec 2022 23:06

Hier is geen eenduidig antwoord op te geven. Hier wat meer info: https://www.wintersport.nl/themas/vervoer/met-de-auto-op-win…

Rij je continu in de sneeuw en op ijs dan wil je een andere winterband dan als je in de lage landen woont.

Click. Click. Peace

Zoals hierboven al wordt aangegeven zijn diverse A-merken winterbanden beschikbaar die elk hun eigen plussen en minnen hebben.
Zoals RvanE ook aangeeft heb ik volgens de handleiding van mijn auto moeten reduceren van 19" naar 17" omdat anders het monteren van sneeuwkettingen niet mogelijk is.
Ik heb ze al jaren niet meer nodig gehad maar je zult het maar treffen.
Houd hier dus rekening mee!

**AvdB**

Googlen op "test winterbanden 265/45R20’ brengt je misschien al verder. Maar met een Dunlop, Continental, Michelin, etc. zit je eigenlijk altijd wel goed.
Je kan ook op Autoweek.nl naar de ‘bandenconfigurator’ gaan en daar je bandenmaat invoeren. Keuze uit heel veel bekende en minder bekende merken. Waarbij je ook ziet hoe je scoren op brandstofverbruik, gedrag bij regen en geluidsniveau. ook staan er veel gebruikersreviews. Als je daar doorklikt op een bepaalde band kan je veel geld besparen door de de banden apart te kopen en te lalen afleveren en monteren bij een aangesloten montagepunt.
Toevallig net voor mijn schoonvader banden besteld. op die manier minstens € 50/band bespaart in vergelijking met bijv. Kwikfit, Euromaster, etc. Vorig jaar op deze manier ook 2 Michelin winterbanden besteld en laten monteren.
Succes met je keuze!

Het ligt er een beetje aan wat het merk auto het is. BMW bijv. heeft voor sommige modellen runflat banden gemonteerd , deze zijn niet in alle merken verkrijgbaar.
Hangt ook af wat je budget is. Topmerken als Michelin , Continental enz. zijn altijd goed maar prijziger als bijv. een Vredestein of Hankook die ook goed een bandentesten komen.
Wil je nog wat goedkoper uit zijn kan je kiezen voor Kumho , Falken of Nexen

Ik ben zeer tevreden met de Hankook winter i*cept evo3.
Zitten onder een Audi q5 Fy.

Zijn er al een aantal keer mee op wintersport geweest, En in December 2020 mee door lapland gereden.
Voor mij is dit de beste suv winterband.
Heb zojuist een nieuwe set besteld.

null
null

Plaats een reactie