Nieuwe handschoenen. Hestra heli ski of black diamond guide?

Ik ben naarstig op zoek naar een nieuw paar handschoenen waarbij ik vooral nog twijfel tussen de hestra heli ski of de black diamond guide. Is er iemand die ervaring heeft met beide?

Misschien helpt dit artikel… https://wepowder.com/nl/forum/topic/256510

*bericht bewerkt door erik-1971 op 29 dec 2022 17:22

Ik ben naarstig op zoek naar een nieuw paar handschoenen waarbij ik vooral nog twijfel tussen de hestra heli ski of de black diamond guide. Is er iemand die ervaring heeft met beide?

struijlaartmarijn op 29 dec 2022 09:17

Ik heb ze allebei. En ik draag ze 4 maanden per jaar meerdere keren per week.
Ze zijn inderdaad vergelijkbaar, maar niet gelijk.
De Hestra Heli kun je 5 vinger handschoenen, trigger mitts en gewone wanten van kopen.
De BD Guide alleen handschoenen of trigger mitts.

Dus als je echte wanten wil, dan is het alleen Hestra.

De binnenhandschoen/want is bij allebei verwijderbaar.
Die van Hestra is met een heel lichte Jersey stof bedekt, en ademt dus heel goed, en droogt vooral ook snel (bijvoorbeeld tijdens de lunch).
Die van BD is met Goretex bedekt, waardoor de handschoen dus waterdicht is. Maar, ademt minder, en droogt langzamer.

De BD heeft meer verstevigingen van leer op de Palm, en lusjes aan de vingertop kant, om ze aan je gordel te hangen, dus als je ze ook voor alpinisme wil gebruiken, dan zijn die beter.

De Hestra’s zijn iets soepeler.

Je kunt de Hestra binnenhandschoenen, in verschillende versies, ook los kopen, en dan eventueel ook in de BD stoppen.

Qua warmte scheelt het niet zo heel veel. BD misschien iets warmer als je dingen vast houd (fiets stuur of ijsbijl) want de isolatie op de Palm is wat ‘steviger’.

In tegenstelling tot de topic op Wepowder vind ik niet dat de BD klein vallen. Ik heb de L, en die zijn aan de ruime kant voor mij. Dat geld ook voor andere handschoenen maat L, van veel merken.
Bij Hestra draag ik daarom vaak maat 9, dat is net iets kleiner.
Dus ik zou zeggen BD L zit tussen Hestra 9 en 10.

*bericht bewerkt door Slim op 30 dec 2022 04:11

Plaats een reactie