Betaalbaar chalet/ huis dicht bij piste in oostenrijk

Goedemiddag! Op terugreis van een mooie week skiën in katschberg toch gelijk maar weer aan het zoeken naar een mooi huis voor volgend jaar. Toen ik het huis waar we nu zaten boekte schrok ik me rot (3200 euro). Maar nu ik hem door wilde boeken was daar nog 300 euro bijgekomen. Heeft iemand toevallig een gouden tip voor volgend jaar? We willen van 30 december tot 6 januari. Het huis hoeft niet luxe te zijn maar wel:
Een lekkere bank/ zithoek
Aan de piste of op ca 100 mtr loopafstand
Tenminste 1000 mtr hoogte
In Oostenrijk
Voor 6 personen/ 3 slaapkamers

Het gebied hoeft niet overdreven groot te zijn ca 50 km. Groter mag natuurlijk!

Ja joh. Alsof iemand hier van alle gebieden in Oostenrijk de inrichting en prijzen weet…

Ja joh. Alsof iemand hier van alle gebieden in Oostenrijk de inrichting en prijzen weet…

Harmke10 op 08 jan 2023 12:19

Verkeerde been uit bed gestapt? Hij vraagt niet om een top 1000 best betaalbare goed ingerichte appartementen, maar gewoon om een tip

Weet niet wat de prijzen nu zijn, maar in Königsleiten of Hochkrimml waren de prijzen van redelijk goed en meestal ook dichtbij de lift.
Zou even hier kijken en eventueel een aanvraag doen. Zie dat die periode online nog niet boekbaar is: https://www.direktholidays.at/

Kijk eens in feriendorf St Margarethen, mooie huizen en betaalbaar de laatste keer dat wij er waren 2019 .Ca 100 m, naar dalstation Aineck. Jullie wel bekend inmiddels denk ik 😄.

Kijk eens in feriendorf St Margarethen, mooie huizen en betaalbaar de laatste keer dat wij er waren 2019 .Ca 100 m, naar dalstation Aineck. Jullie wel bekend inmiddels denk ik 😄.

ChielV op 08 jan 2023 12:44

Thnx voor de tip. Ik ben er eergisteren zelf even naartoe gelopen om te kijken. Het leek mij ook een super mooie optie en betaalbaarder. Ik denk wel dat er iets veranderd is sinds 2019 want je moet nu de weg helemaal af lopen (wandelen is mijn hobby maar dit is echt te ver 😉). Als je door zou kunnen steken dan zou het een perfecte optie zijn, maar er staan nu allemaal borden privé terein e.d.

Waarom wil je perse Oostenrijk? Frankrijk is voor groepen vaak wel wat goedkoper.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ja joh. Alsof iemand hier van alle gebieden in Oostenrijk de inrichting en prijzen weet…

Harmke10 op 08 jan 2023 12:19

Ik snap dat het lui/ makkelijk overkomt. Waar ik tegenaan loop is dat ik met zoeken op booking.com, belvilla e.d. iedere keer denk iets moois gevonden te hebben, maar dan kijk je gedetailleerder en dan is het ineens toch met de auto naar de lift, of een andere datum (daar heeft belvilla een houtje van).
Daarnaast boek ik het liefste direct bij iemand. Het huis waar we nu zitten was via booking.com die weer via belvilla was gegaan. Met als gevolg dat er fouten in voorwaarden ontstaan. In mijn booking waren de schoonmaakkosten inclusief maar bij de bevestiging van belvilla die de beheerder had moesten de schoonmaakkosten nog afgerekend worden. Dat geeft gedoe!
Mensen die hier reageren/ lezen komen allemaal in huizen in skigebieden. Ik dacht puur, misschien heeft iemand een leuke tip!

Weet niet wat de prijzen nu zijn, maar in Königsleiten of Hochkrimml waren de prijzen van redelijk goed en meestal ook dichtbij de lift.
Zou even hier kijken en eventueel een aanvraag doen. Zie dat die periode online nog niet boekbaar is: https://www.direktholidays.at/

Tiny-M op 08 jan 2023 12:35

Dank je voor de tip! Ik hou die in de gaten! Chalet.nl is ook nog niet open voor het volgende seizoen.

Bij Booking.com kun je ook gewoon op de kaart zien waar je precies zit. Icm met het invullen van je filters en de redelijke betrouwbaarheid van beschikbaar zijn vind ik het iig erg fijn zoeken. Succes met jullie zoektocht.

Kijk eens in feriendorf St Margarethen, mooie huizen en betaalbaar de laatste keer dat wij er waren 2019 .Ca 100 m, naar dalstation Aineck. Jullie wel bekend inmiddels denk ik 😄.

ChielV op 08 jan 2023 12:44

In 2019 konden we inderdaad gewoon doorsteken vanuit het huis , er liep een pad naar beneden langs de huizen. 5 minuten lopen naar de lift, ski’s en schoenen in lockers, was echt perfect.

Thnx voor de tip. Ik ben er eergisteren zelf even naartoe gelopen om te kijken. Het leek mij ook een super mooie optie en betaalbaarder. Ik denk wel dat er iets veranderd is sinds 2019 want je moet nu de weg helemaal af lopen (wandelen is mijn hobby maar dit is echt te ver 😉). Als je door zou kunnen steken dan zou het een perfecte optie zijn, maar er staan nu allemaal borden privé terein e.d.

macgnl op 08 jan 2023 16:18

Kijk eens in feriendorf St Margarethen, mooie huizen en betaalbaar de laatste keer dat wij er waren 2019 .Ca 100 m, naar dalstation Aineck. Jullie wel bekend inmiddels denk ik 😄.

ChielV op 08 jan 2023 12:44

Thnx voor de tip. Ik ben er eergisteren zelf even naartoe gelopen om te kijken. Het leek mij ook een super mooie optie en betaalbaarder. Ik denk wel dat er iets veranderd is sinds 2019 want je moet nu de weg helemaal af lopen (wandelen is mijn hobby maar dit is echt te ver 😉). Als je door zou kunnen steken dan zou het een perfecte optie zijn, maar er staan nu allemaal borden privé terein e.d.

macgnl op 08 jan 2023 16:18

Is dat al schrikken is @macgnl
Dan zal je hier wel van flauwvallen 😄
Prijzen van het bekende Chalet 1551 in Lech
Laatst nog gehuurd door Tiësto.

null

Goedemiddag! Op terugreis van een mooie week skiën in katschberg toch gelijk maar weer aan het zoeken naar een mooi huis voor volgend jaar. Toen ik het huis waar we nu zaten boekte schrok ik me rot (3200 euro). Maar nu ik hem door wilde boeken was daar nog 300 euro bijgekomen. Heeft iemand toevallig een gouden tip voor volgend jaar? We willen van 30 december tot 6 januari. Het huis hoeft niet luxe te zijn maar wel:
Een lekkere bank/ zithoek
Aan de piste of op ca 100 mtr loopafstand
Tenminste 1000 mtr hoogte
In Oostenrijk
Voor 6 personen/ 3 slaapkamers

Het gebied hoeft niet overdreven groot te zijn ca 50 km. Groter mag natuurlijk!

macgnl op 08 jan 2023 12:17

Sorry moest wel lachen. Wij schrokken ook van de prijzen maar je vraagt voor een 3-kamer appartement [schaars in hoogseizoen], 100 meter van de piste. Dat is tegenwoordig een luxe, vooral in het hoogseizoen. Ik zou ook inderdaad dan Frankrijk bekijken voor een betere deal [Chatel bijvoorbeeld].

Airbnb is ideaal! Data invoeren, aantal personen.
Zoeken op kaart. In de reviews kun je goed lezen wat voors en tegens zijn. Diverse filters mogelijk.
Tot nu toe altijd goed kunnen slagen voor onze groep (9 pers).
Wel Frankrijk en Zwitserland. Geen ervaring met Oostenrijk.

❄️

Ja joh. Alsof iemand hier van alle gebieden in Oostenrijk de inrichting en prijzen weet…

Harmke10 op 08 jan 2023 12:19

Ik snap dat het lui/ makkelijk overkomt. Waar ik tegenaan loop is dat ik met zoeken op booking.com, belvilla e.d. iedere keer denk iets moois gevonden te hebben, maar dan kijk je gedetailleerder en dan is het ineens toch met de auto naar de lift, of een andere datum (daar heeft belvilla een houtje van).
Daarnaast boek ik het liefste direct bij iemand. Het huis waar we nu zitten was via booking.com die weer via belvilla was gegaan. Met als gevolg dat er fouten in voorwaarden ontstaan. In mijn booking waren de schoonmaakkosten inclusief maar bij de bevestiging van belvilla die de beheerder had moesten de schoonmaakkosten nog afgerekend worden. Dat geeft gedoe!
Mensen die hier reageren/ lezen komen allemaal in huizen in skigebieden. Ik dacht puur, misschien heeft iemand een leuke tip!

macgnl op 08 jan 2023 16:27

Als je op een site zoals booking.com iets interessants ziet loont het altijd de moeite om te kijken of diezelfde accomodatie niet ergens anders goedkoper aangeboden wordt. Bv. via een locaal verhuurbureau.

Hallo @macgnl Zet je vraag eens bij de vlgd link op FB
NederlandsTaligeVakantieverblijveninOostenrijk En dicht bij de piste ben je altijd duurder uit, de prijs stijging heeft ook te maken met de hoge kosten voor stroom en stookkosten, die zijn enorm gestegen en de meeste verhuurders hadden deze vakantie weken nog op een oude prijs staan.

*bericht bewerkt door Elly3 op 08 jan 2023 22:15

Dienten Die Alte schule

Weet niet wat de prijzen nu zijn, maar in Königsleiten of Hochkrimml waren de prijzen van redelijk goed en meestal ook dichtbij de lift.
Zou even hier kijken en eventueel een aanvraag doen. Zie dat die periode online nog niet boekbaar is: https://www.direktholidays.at/

Tiny-M op 08 jan 2023 12:35

Dank je voor de tip! Ik hou die in de gaten! Chalet.nl is ook nog niet open voor het volgende seizoen.

macgnl op 08 jan 2023 16:29

Königsleiten met drie slaapkamers tijdens de jaarwisseling gaat behoorlijk aan de prijs zijn.
Ik denk dat je dan beter iets anders kan gaan zoeken. Een klein appartement voor 4 pers kost je zo 1600 euro en dan is het klein.

It is an amazing world

Dat is dan toch nog steeds flink minder dan waar to mee komt? Laat het met 2 personen extra nog eens 800 erbovenop komen, dan zit je alsnog een heel stuk lager dan de 3200 waar op mee komt. En 400 euro pp in hoogseizoen vind ik nog niet eens zo gek in het hoogseizoen vlakbij de piste.

In Frankrijk is het toch een stuk goedkoper met dezelfde eisen. Wij huren regelmatig in de eerste week van het jaar met 6 personen een 8 persoons appartement (anders heb je maar 2 slaapkamers), aan de piste van een middelgroot gebied. Dan betalen we tussen de 1500,- en 1900,- Vaak 4 sterren met verwarmd (buiten)zwembad. En dan zijn het echt geen lelijke betondorpen met bezemkasten. Als je kiest voor een wat onbekender gebied (bij het grote publiek) is het ook nog eens relatief rustig op de pistes. Kijk eens naar montegenevre/Via Lattea, Sainte Foy, La Norma of Serre Chevalier. Op google maps zie je hoe de appartementencomplexen liggen en kan je aanklikken wat je interessant vindt en de prijzen bekijken. Of ben je echt op zoek naar een vrijstaand chalet? Dan worden de prijzen in Frankrijk ook wel hoger.

*bericht bewerkt door SandraSki op 09 jan 2023 10:38

sneeuw witje en de 7 bergen

Heb een paar maal geboekt via www.vrbo.com, met invoeren van de filters kun je je ideale chalet vinden.
Ook aan te bevelen via home site van de lokale vvv en via hun reserveringssysteem boeken.

Betaalbaar en Oostenrijk is al een lastige combi. Voeg je daar ook nog een “dichtbij de piste” aan toe zoek je al helemaal een speld in een hooiberg.

*bericht bewerkt door havana op 10 jan 2023 08:57

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Hallo @macgnl Zet je vraag eens bij de vlgd link op FB
NederlandsTaligeVakantieverblijveninOostenrijk En dicht bij de piste ben je altijd duurder uit, de prijs stijging heeft ook te maken met de hoge kosten voor stroom en stookkosten, die zijn enorm gestegen en de meeste verhuurders hadden deze vakantie weken nog op een oude prijs staan.

Elly3 op 08 jan 2023 22:14

Met deze tip heb ik iets moois gevonden! Bedankt voor alle hulp!

Ja joh. Alsof iemand hier van alle gebieden in Oostenrijk de inrichting en prijzen weet…

Harmke10 op 08 jan 2023 12:19

Ik snap dat het lui/ makkelijk overkomt. Waar ik tegenaan loop is dat ik met zoeken op booking.com, belvilla e.d. iedere keer denk iets moois gevonden te hebben, maar dan kijk je gedetailleerder en dan is het ineens toch met de auto naar de lift, of een andere datum (daar heeft belvilla een houtje van).
Daarnaast boek ik het liefste direct bij iemand. Het huis waar we nu zitten was via booking.com die weer via belvilla was gegaan. Met als gevolg dat er fouten in voorwaarden ontstaan. In mijn booking waren de schoonmaakkosten inclusief maar bij de bevestiging van belvilla die de beheerder had moesten de schoonmaakkosten nog afgerekend worden. Dat geeft gedoe!
Mensen die hier reageren/ lezen komen allemaal in huizen in skigebieden. Ik dacht puur, misschien heeft iemand een leuke tip!

macgnl op 08 jan 2023 16:27

Ik zocht altijd via Google maps.
Eerst een gebied uitzoeken waar je graag heen wilt. Daarna op google maps inzoomen op de piste, en daaromheen kun je klikken op de accomodaties. Daarna kun je ze direct aanschrijven.
Deze methode werkt ook bij Booking.com als je zoekt op de kaart. Voordeel daarvan is, dat je gelijk ziet welke accommodaties nog beschikbaar zijn. Daarna wel direct aanschrijven, je krijgt vaak wat korting als je direct boekt.

Ik zou, als je iets vindt met booking.com, altijd kijken bij de locatie zelf. Heel vaak toont b.com niet alle mogelijkheden en komt er nog een smak geld bij ook. Zo vond ik een appartement in Frankrijk voor €250 meer en in Italië kan ik op de website van een hotel een familiekamer wel boeken, maar niet bij b.com, resultaat: 2+3, familie opgesplitst en €1000 erbij.

AirBNB kijk ik zelfs niet meer op, alles wat ik daar vind in skigebied is boven mijn budget. Kan aan mij liggen.

Ik weet er een waar we zelf ook een keer gezeten hebben: https://haus-kollmannsegg.hochkoenig.at/. Bij Dienten, en je skiet zo naar de piste vanaf de weg waar het huis aan staat. Is voor zes personen (maar wel een kamer met een stapelbed wat voor kinderen prima is, maar als je met zes volwassenen bent is het denk ik te klein).
Hochkonig is echt een leuk gebied.

Is dat al schrikken is @macgnl
Dan zal je hier wel van flauwvallen 😄
Prijzen van het bekende Chalet 1551 in Lech
Laatst nog gehuurd door Tiësto.

null

Hooykaas op 08 jan 2023 18:12

Buiten het seizoen scheelt toch net een flesje bubbels! 👍🏼

Disturbing the peace since 1975

Plaats een reactie