Last-minute skiweek 21/01 of ev. 28/01

Beste wintersporters,

Ik wil graag deze maand nog last minute richting de sneeuw. Voorkeur week 21/01-28/01 of eventueel de week daarna. Een goede vriend ging meegaan maar die heeft deze week afgehaakt i.v.m. zijn werk. Ik ga liefst naar een groter gebied met veel variatie in pistes om de hele dag te skiën. Mijn niveau is goed, maar ik hou iets meer van blauw/rood dan van zwart. De echte après-ski is minder mijn ding. Qua bestemming is veel bespreekbaar en zou ik vooral kijken waar na deze week de sneeuw goed is. Momenteel denk ik vooral aan Italië, bv. Dolomiti di Brenta (Marilleva/Folgarida/Madonna di Campiglio) met eventueel nog een uitstapje naar de skigebieden in de buurt. De Sella Ronda is ook altijd leuk. Andere ideeën zijn zeker nog welkom.
Als je je hier min of meer in kan vinden, laat dan zeker iets weten!

Groetjes,
Tomas (35 jaar, België)

Hoi Tom, toevallig heb ik laatst voor die week gekeken. Mooie low budget week alleen wordt het toch wat prijzig als je alleen bent. Maar dat is dan niet anders :)
Ik ben zelf erg fan van Valloire-Valmeinier/ Galibier Thabor gebied. Heel veel variatie, meerdere toppen waar je makkelijk tussen kunt wisselen. Gezellig sfeervol dorpje van Valloire, heel rustig, het is echt ski-in-de-lift rond deze tijd :P

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Hey Tomas, ik heb van 22/1 tem 27/1 een kamer geboekt waar nog een apart bed over is. Portes du Soleil heeft veel gemakkelijke blauwe en rode pistes, wat ik zelf ook liever heb. Après-ski zegt mij ook minder. Hier heb ik het uitgebreid beschreven: https://www.wintersport.be/forum/topic/528521

openskimap.org toont hoe steil een piste nu echt is.

Bedankt voor jullie reacties. @Jools, in Valloire ben ik nog nooit geweest. Iets minder groot en variatie lijkt mij dan de gebieden waar ik de laatste jaren geweest ben. Ik zou het eventueel overwegen als ik mij bij een groepje kan aansluiten. Ik wil in ieder geval nog even afwachten waar er na 21/01 mooi weer en voldoende sneeuw is… Dat is mijn voornaamste reden om last-minute te boeken, want voor de prijs denk ik dat je tegenwoordig best snel boekt, zelfs voor de skipassen. @Japiee, Châtel en Portes du Soleil ken ik wel vrij goed. Vorig jaar nog geweest. Eventueel een leuke optie als de sneeuw er verbetert. Ik zal nog reageren op je PB dat je net gestuurd hebt. Maar ik hoop toch ook nog reisgenoten te vinden met mijn eigen topic ;-)

Ik ga met Japiee mee (wel een hele week met de auto), dus deze zoektocht is ook afgerond. Nu hopen op mooie sneeuw en een beetje goed weer in Châtel binnen een week!

Plaats een reactie