Tips gevraagd voor korte skitrip in voorjaarsvakantie

Heeft iemand een goede tip voor een mini-skitrip in de voorjaarsvakantie? Plan is om van wo avond tot za/zo nog een paar dagen extra dagen op de ski’s te pakken. We hebben er al een week op zitten in de kerstvakantie en dat smaakte naar meer :)
We zijn met 2 volwassenen en 5 kids. De helft bestaat uit ervaren skiërs en de andere helft heeft het nog nooit gedaan.
Oorspronkelijke plan was 2 dagen Winterberg. Maar ivm de huidige sneeuwcondities, vraag ik me af of we dan niet beter naar een sneeuwzekerder gebied kunnen.
Heeft iemand een leuke tip, die ook qua reisafstand acceptabel is, aangezien het om 3 dagen skiën gaat. En waar het niet knetterdruk is in de voorjaarsvakantie en er accomodaties beschikbaar zijn voor kortere periodes dan een week in hoogseizoen.
Of vraag ik iets onmogelijks?

*bericht bewerkt door Skieks op 14 jan 2023 10:04

De forumregels verbieden me vast om reclame te maken voor de B&b waar ik werk, dus concrete info alleen via PM. Maar als je de late week van de voorjaarsvakantie hebt dan is hier nog ruimte, ook voor slechts een paar dagen. Het gebied is Silvretta Montavon en redelijk snel bereikbaar vanuit Nederland. Er komen vaker gasten voor enkele dagen.
Tijdens het hoogseizoen zal het hier ook druk zijn. Wellicht niet zo druk als in Winterberg, maar het is hoogseizoen…
Overigens verwacht ik dat Winterberg behoorlijk goede condities heeft in de voorjaarsvakantie, die snowfactories zijn geweldig.

Mocht het lastig worden om in een specifiek wintersportdorp iets te vinden dan is wellicht een centraal dorp ergens vlakbij nog een idee.
Helemaal omdat je niet van week tot week boekt.

Thank God summer is over!

Balderschwang of een van de andere Hörnerdörfer?

Tsja, ik vond qua reistijd Obersaxen-Mundaun goed te doen. Net voorbij Laax, daardoor minder druk dan de kleine gebieden voor Chur. Zeer betaalbaar naar Zwitserse begrippen.
Zou dan vooral last minute proberen. Nu probeert men nog de weken vol te krijgen.

Erg fijn deze tips! Bedankt!

Als je Winterberg in de voorjaarsvakantie overweegt… dat is pas druk!
Dan kan je ongeveer overal naar toe als alternatief.
Qua reistijd is Montafondal zeker interesssant. Misschien ook Damuls/Mellau of de andere gebieden in het Bregenzerwald.
Meerdere gebieden op grens zuid DL en Oostenrijk goed bereikbaar; Kleinwalsertal ed.
Via locale website/vvv lastminute een anfrage doen levert vaak leuke mogelijkheden op, ook voor korter dan een week. Helemaal als je bereid bent een dorp verder te gaan zitten. En als alternatief de Bookings/Airbnb van deze wereld gebruiken.

...ski-addict...

Plaats een reactie