Strolz skischoenen zonder grip walk

Veel merken skischoenen worden aan geboden met grip walk zolen
Ik zie dat niet bij het topmerk Strolz.
Heeft grip walk misschien geen voordeel?
Groet,Jan.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 19 jan 2023 11:19

Lijkt me geen topmerk als ze geen gripwalk aanbieden tegenwoordig ;) gripwalk is voornamelijk voor de freeriders die op de schoenen lopen een voordeel (omhoog in de sneeuw/op rotsen). Voor de gemiddelde skier is het geen voor of nadeel.

Freeride = Life

gripwalk schijnt toch ook wel handig te zijn voor pisteskiers. Zelf wel eens mijn knie verdraaid toen ik boven kwam, over een stuk ijs naar de piste wilde lopen en uitgleed. Toch een paar dagen last van gehad

*bericht bewerkt door yoguido op 16 jan 2023 21:31

Je moet je tegenwoordig afvragen welke Strolz bedoeld wordt: Strolz-Tecnica, of Hannes Strolz
Die laatste is de traditionele ‘echte’ Strolz.
En die moet het echt niet hebben van een grip walk…

*bericht bewerkt door Liezen op 16 jan 2023 22:34

Heel veel ongelukken en vervelende blessures gebeuren op skischoenen, daarom is grip walk op de markt gekomen. Als je dit niet aanbiedt zoals Strolz ben je een flop ipv top merk.

Het is m.i. sowieso een flopmerk maar dat is een andere discussie

*bericht bewerkt door nero op 16 jan 2023 23:41

Heel veel ongelukken en vervelende blessures gebeuren op skischoenen, daarom is grip walk op de markt gekomen. Als je dit niet aanbiedt zoals Strolz ben je een flop ipv top merk.

Het is m.i. sowieso een flopmerk maar dat is een andere discussie

nero op 16 jan 2023 23:40

Heb je ze zelf?
Ik heb ze, (de echte oude Strolz, zo’n 5 jaar). In 30 jaar niet zo goede skischoenen gehad. En ik ken nog meer mensen die enorm blij zijn met hun Strolz, vaak na jaren zwoegen met hun moeilijke voeten in pijnlijke skischoenen. Ik weet dat er andere min-en/of-meer op maat gemaakte schoenen zijn. Maar die heb ik nooit gehad, dus kan dat niet vergelijken. Maar wie kan dat eigenlijk wel? Is de uitspraak ‘flopmerk’ ook maar ergens op gebaseerd?

Op de achtergrond speelt dat het moederbedrijf Strolz (de winkels) een moeilijke tijd hebben gehad, feitelijk failliet zijn gegaan, vooral als gevolg van corona, wat direct volgde op een aantal zeer grote investeringen. Dat is nu opgelost. Onder andere de Europese CEO van Hugo Boss is nu mede-eigenaar geworden. Vorig jaar is het schoenenbedrijf los gemaakt en Hannes Strolz geworden. Als die grip walk er nog niet is, dan komt ie vast snel. De buitenschoen komt sowieso van elders.

*bericht bewerkt door Liezen op 17 jan 2023 11:34

Lijkt me geen topmerk als ze geen gripwalk aanbieden tegenwoordig ;) gripwalk is voornamelijk voor de freeriders die op de schoenen lopen een voordeel (omhoog in de sneeuw/op rotsen). Voor de gemiddelde skier is het geen voor of nadeel.

Arnie777 op 16 jan 2023 20:53

Race en wedstrijdschoenen hebben ook geen GripWalk. Veel topskiers vinden GripWalk te veel speling hebben. Dus de meningen zijn verdeeld.
Strolz biedt wel antslip zooltjes standaard.

Date your skis but marry your boots

Ski in… ski out… lost het probleem ook op… geen gripwalk nodig :-)

Ik heb Fischer Schoenen met GripWalk en het loopt iets prettiger en ook geeft het wat meer grip als je in de sneeuw loopt. Echter ben ik vorige week erachter gekomen dat niet elke skibinding voor gripwalk geschikt is. Ik heb daarom de zoolplaatjes gewisseld van Gripwalk naar gewone. Belangrijkste is dat de binding goed functioneert en op het juiste moment losschiet.

Aha. Klinkt alsof de grip walk toch iets meer voor de après-ski is.
Grappig. Over top en flop gesproken…

*bericht bewerkt door Liezen op 17 jan 2023 15:26

Ik opende dit topic omdat ik soms bijna val wanneer ik op skischoenen loop op bevroren, gladde straten, terrassen bij berg restaurants of bij de uitgang van een cabine lift gebouw op de gletsjer.
Mijn merk skischoen is dus niet te koop met grip walk zolen maar ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee voordat ik nieuwe koop.

je kunt ook zoiets aanschaffen voor als je stukken moet lopen:
https://www.amazon.nl/Sidas-Ski-Boot-Accessory-Traction/dp/B…

Ik zou toch nog even rondvragen, las dit op snowheads.co.uk :

The gripwalk compatibility issue is a ticking time bomb, 2 friends recently bought new gripwalk boots from Intersport and the assistant said no worries with your current bindings. I had to demonstrate the bone-breaking non-function to them before they conceded the assistant was blowing smoke out his backside! How many 1000’s of people are out there skiing in blissful ignorance? Shocked

In het Nederlands : gripwalk is potentieel gevaarlijk (bone-breaking) bij niet passende bindingen, en hierover wordt niet altijd goed geïnformeerd in winkels (laat staan webwinkels…)

*bericht bewerkt door Liezen op 18 jan 2023 18:54

Ik opende dit topic omdat ik soms bijna val wanneer ik op skischoenen loop op bevroren, gladde straten, terrassen bij berg restaurants of bij de uitgang van een cabine lift gebouw op de gletsjer.
Mijn merk skischoen is dus niet te koop met grip walk zolen maar ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee voordat ik nieuwe koop.

Jan_S op 18 jan 2023 18:13

Ik denk dat je dan eerder eerder een rol-, of sleestoel nodig hebt.

Lijkt me geen topmerk als ze geen gripwalk aanbieden tegenwoordig ;) gripwalk is voornamelijk voor de freeriders die op de schoenen lopen een voordeel (omhoog in de sneeuw/op rotsen). Voor de gemiddelde skier is het geen voor of nadeel.

Arnie777 op 16 jan 2023 20:53

Race en wedstrijdschoenen hebben ook geen GripWalk. Veel topskiers vinden GripWalk te veel speling hebben. Dus de meningen zijn verdeeld.
Strolz biedt wel antslip zooltjes standaard.

Marco-Paul op 17 jan 2023 12:35

Gripwalk is dan ook niet gemaakt voor racen. Dat zijn zoiezo gasten die iets anders in een schoen/binding zoek dan vrijwel ieder ander. Ik zelf heb het aangeschaft omdat het gewoon fijner loopt als je een bootpack neerzet en de tourbindingen van dit moment acepteren normale zooltjes al helemaal niet meer.

Freeride = Life

bootpack…ik moest het opzoeken. Geloof niet dat dat veel te maken heeft met de gemiddelde skiër…

Ik opende dit topic omdat ik soms bijna val wanneer ik op skischoenen loop op bevroren, gladde straten, terrassen bij berg restaurants of bij de uitgang van een cabine lift gebouw op de gletsjer.
Mijn merk skischoen is dus niet te koop met grip walk zolen maar ik ben benieuwd naar ervaringen hiermee voordat ik nieuwe koop.

Jan_S op 18 jan 2023 18:13

Ben niet zeker of gripwalk dit kan oplossen. Misschien gewoon nieuwe zooltjes monteren indien ze helemaal kaal gesleten zijn?

Heel veel ongelukken en vervelende blessures gebeuren op skischoenen, daarom is grip walk op de markt gekomen. Als je dit niet aanbiedt zoals Strolz ben je een flop ipv top merk.

Het is m.i. sowieso een flopmerk maar dat is een andere discussie

nero op 16 jan 2023 23:40

Heb je ze zelf?
Ik heb ze, (de echte oude Strolz, zo’n 5 jaar). In 30 jaar niet zo goede skischoenen gehad. En ik ken nog meer mensen die enorm blij zijn met hun Strolz, vaak na jaren zwoegen met hun moeilijke voeten in pijnlijke skischoenen. Ik weet dat er andere min-en/of-meer op maat gemaakte schoenen zijn. Maar die heb ik nooit gehad, dus kan dat niet vergelijken. Maar wie kan dat eigenlijk wel? Is de uitspraak ‘flopmerk’ ook maar ergens op gebaseerd?

Op de achtergrond speelt dat het moederbedrijf Strolz (de winkels) een moeilijke tijd hebben gehad, feitelijk failliet zijn gegaan, vooral als gevolg van corona, wat direct volgde op een aantal zeer grote investeringen. Dat is nu opgelost. Onder andere de Europese CEO van Hugo Boss is nu mede-eigenaar geworden. Vorig jaar is het schoenenbedrijf los gemaakt en Hannes Strolz geworden. Als die grip walk er nog niet is, dan komt ie vast snel. De buitenschoen komt sowieso van elders.

Liezen op 17 jan 2023 11:17

Zeker niet! Ik wil geen flop schoenen

Heel veel ongelukken en vervelende blessures gebeuren op skischoenen, daarom is grip walk op de markt gekomen. Als je dit niet aanbiedt zoals Strolz ben je een flop ipv top merk.

Het is m.i. sowieso een flopmerk maar dat is een andere discussie

nero op 16 jan 2023 23:40

Heb je ze zelf?
Ik heb ze, (de echte oude Strolz, zo’n 5 jaar). In 30 jaar niet zo goede skischoenen gehad. En ik ken nog meer mensen die enorm blij zijn met hun Strolz, vaak na jaren zwoegen met hun moeilijke voeten in pijnlijke skischoenen. Ik weet dat er andere min-en/of-meer op maat gemaakte schoenen zijn. Maar die heb ik nooit gehad, dus kan dat niet vergelijken. Maar wie kan dat eigenlijk wel? Is de uitspraak ‘flopmerk’ ook maar ergens op gebaseerd?

Op de achtergrond speelt dat het moederbedrijf Strolz (de winkels) een moeilijke tijd hebben gehad, feitelijk failliet zijn gegaan, vooral als gevolg van corona, wat direct volgde op een aantal zeer grote investeringen. Dat is nu opgelost. Onder andere de Europese CEO van Hugo Boss is nu mede-eigenaar geworden. Vorig jaar is het schoenenbedrijf los gemaakt en Hannes Strolz geworden. Als die grip walk er nog niet is, dan komt ie vast snel. De buitenschoen komt sowieso van elders.

Liezen op 17 jan 2023 11:17

Zeker niet! Ik wil geen flop schoenen

nero op 19 jan 2023 20:17

Uitgebreide toelichting ook.
Waarschijnlijk iemand “prijs issues” heeft….

@Arnie777 Strolz geen top merk 😂😂
Het zijn skischoenen hè geen wandelschoenen

@hooykaas inderdaad. Leuk merk voor de vakantieskier met teveel geld die denkt dat een costum handgemaakte schoen ze beter laat skien, maar elke zelf respectabele skiër zal gewoon een andere schoen nemen.

Freeride = Life

Nu heb ik geen Strolz maar ik kan wel uit eigen ervaring vertellen dat een skischoen die geen pijn doet en die past op alle plekken van je voet je skitechniek misschien niet direct verbetert, maar wel je skiplezier een stuk vergroot.
Echte wedstrijd skiërs bijten vast door de pijn heen, en voor de meeste mensen zal een fabrieksschoen passend genoeg zijn, maar inventaris blij met mijn bootfitter en compleet aan mij aangepaste schoenen.

Plaats een reactie