Gezocht: goed beginnersgebied met beperkte ski ervaring

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een leuk beginnersgebied in Frankrijk of Oostenrijk. Helaas zie ik met de zoekopties op Wintersport.nl door de bomen het bos niet meer. En ik heb er al heel wat zoekuurtjes op zitten 😊.

Waar zijn wij naar op zoek? Een gebied met:

  • veel blauwe en/of groene glooiende pistes.
  • een voor een beginner makkelijk te skiën dalafdaling naar een dorp. Wij skiën nu vier jaar en hoeven het allemaal niet te steil of moeilijk.
  • het liefste een gezellig dorp met de pistes op loopafstand. Geen apres ski, dit hoeft voor ons beiden niet.
  • Ergens een borrel kunnen drinken willen we dan weer wel 😉.
  • Niet te druk.We gaan in de komende week van 21 tot 28 februari met zijn tweetjes.
  • Een oefenpiste in het dorp om de eerste twee skidagen weer in te komen

Ik hoop op dat jullie mij verder kunnen helpen met leuke tips. Dank alvast

Niels

Alta Badia

(Is echter wel Italië)

Nog gemoedelijker; Seiser Alm

Totales Vollidiot

Ga ik weer, maar Valloire voldoet aan al je eisen. Gezellig knus bergdorp, leuke restaurantjes, rustig, en voor beginner erg interessant omdat je het hele gebied door kunt. Toevallig gisteren nog met iemand over gehad, wij gaan hier ook heen zodat onze beginnende vrienden met ons mee het hele gebied door kunnen.
Hier de pistekaart, de geel gearceerde zijn allemaal blauwe, vriendelijke pistes. En elke top heeft zoals je ziet een blauwe afdaling. Een aantal rode pistes vanaf de lift Montissot zijn ook nog redelijk vriendelijk omdat ze breed zijn.

null

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Espace Diamant vanuit Les Saisies voldoet ook aan jullie eisen. Aan beide zijden van het dorp liggen bijna alleen maar glooiende afdalingen, waardoor bijna alle accomodaties ook op loopafstand van de piste liggen. Het dorp is gebouwd in chalet-stijl, dus geen franse hoogbouw, maar verwacht ook geen authentiek boerendorp. Bovendien heb je vanuit overal een prachtig panorama over de omgeving! Ik ben er nooit in de vakantie geweest, dus of het bovengemiddeld druk is in die periode kan ik niet echt zeggen.

*bericht bewerkt door Nuet op 18 jan 2023 12:52

Saint Francois Lonchamp zou aan je eisen kunnen voldoen. Veel mooie groene en blauwe pistes. Het enige minpunt is dat het geen mooi dorp is.

Ik ben erg gecharmeerd van de afdalingen naar Plagne Mont Albert, leuke blauwe pistes tussen de bomen door. Na 2 dagen ook makkelijke toegang tot de overige pistes van La Plagne.

null

*bericht bewerkt door JosB op 18 jan 2023 13:55

Een oefenpiste in het dorp om de eerste twee skidagen weer in te komen

Even serieus. Meen je dat nou? Twee dagen?
Als je hier een gebied krijgt aangereikt met groene en blauwe hellingen, dan heb je die oefenpiste toch niet meer nodig?

Skicircus Saalbach / Hinterglemm is ook geschikt. Of aan de Leogang kant een overnachting doen. Daar heb je leuke, lang genoeg blauwe afdalingen!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Hele leuke blauwe pistes tref je bijvoorbeeld in Lofer aan, met een afdaling tot het dorp. Al zou ik deze niet de eerste dag al nemen. Gaat het lekker en wil je meer, ga je een dag of wat skiën in Waidring. Kan op dezelfde pas als je de 3Tälerpas neemt.

Anders is Les Menuires ook niet zo gek, en is het centrum rond de Croisette gezellig genoeg. De grote pas kan, maar met de pas alleen voor Les Menuires en Saint-Martin-de-Belleville kun je al flink uit de voeten.

Als laatste tip kan ik Le Grand Bornand best aanraden. Genoeg eenvoudige pistes en best sfeervolle centra in Chinaillon en Village. De dalafdaling naar Village is wel iets lastiger, maar gemiddeld genomen lichtrood. Naar Chinaillon kun je via een groen pad komen.

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een leuk beginnersgebied in Frankrijk of Oostenrijk. Helaas zie ik met de zoekopties op Wintersport.nl door de bomen het bos niet meer. En ik heb er al heel wat zoekuurtjes op zitten 😊.

Waar zijn wij naar op zoek? Een gebied met:

  • veel blauwe en/of groene glooiende pistes.
  • een voor een beginner makkelijk te skiën dalafdaling naar een dorp. Wij skiën nu vier jaar en hoeven het allemaal niet te steil of moeilijk.
  • het liefste een gezellig dorp met de pistes op loopafstand. Geen apres ski, dit hoeft voor ons beiden niet.
  • Ergens een borrel kunnen drinken willen we dan weer wel 😉.
  • Niet te druk.We gaan in de komende week van 21 tot 28 februari met zijn tweetjes.
  • Een oefenpiste in het dorp om de eerste twee skidagen weer in te komen

Ik hoop op dat jullie mij verder kunnen helpen met leuke tips. Dank alvast

Niels

Veen706 op 18 jan 2023 12:36

4 jaar skiën? Dat is meer dan 200 weken skiën. Daar ben ik bijna.
En nog steeds een beginnersgebied zoeken?
Raar.

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een leuk beginnersgebied in Frankrijk of Oostenrijk. Helaas zie ik met de zoekopties op Wintersport.nl door de bomen het bos niet meer. En ik heb er al heel wat zoekuurtjes op zitten 😊.

Waar zijn wij naar op zoek? Een gebied met:

  • veel blauwe en/of groene glooiende pistes.
  • een voor een beginner makkelijk te skiën dalafdaling naar een dorp. Wij skiën nu vier jaar en hoeven het allemaal niet te steil of moeilijk.
  • het liefste een gezellig dorp met de pistes op loopafstand. Geen apres ski, dit hoeft voor ons beiden niet.
  • Ergens een borrel kunnen drinken willen we dan weer wel 😉.
  • Niet te druk.We gaan in de komende week van 21 tot 28 februari met zijn tweetjes.
  • Een oefenpiste in het dorp om de eerste twee skidagen weer in te komen

Ik hoop op dat jullie mij verder kunnen helpen met leuke tips. Dank alvast

Niels

Veen706 op 18 jan 2023 12:36

4 jaar skiën? Dat is meer dan 200 weken skiën. Daar ben ik bijna.
En nog steeds een beginnersgebied zoeken?
Raar.

monoskito op 18 jan 2023 19:32

Haha, dit zeggen Nederlanders vaak. Meestal komt dit neer op 4 weken ski-ervaring. Volgens mij ben je normaal gesproken dan niet echt een volledige beginner meer, maar het kan ook zijn dat ze glooiende blauwe pistes fijn vinden om te skiën.

La Clusaz !
Gezellig dorp waar de liften echt uit het dorp vertrekken. Er is een gondel die naar een hoogplateau gaat waar het echte beginnersgebied is met groene en blauwe pistes. Je kan terug naar beneden met dezelfde gondel of met een blauwe + groene piste.
In het dorp zelf zijn er ook blauwe pistes, maar die zijn iets drukker.
Je kan ook naar een volgend dorp skiën zonder dat het ooit echt moeilijk wordt.
La Clusaz ligt op 1200m, dus echt sneeuwzeker is het niet.
De week dat jullie willen gaan is wel het absolute hoogseizoen, dus echt rustig gaat het nergens zijn.

Werken jullie in het onderwijs? Anders zou ik absoluut een andere week kiezen :P

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een leuk beginnersgebied in Frankrijk of Oostenrijk. Helaas zie ik met de zoekopties op Wintersport.nl door de bomen het bos niet meer. En ik heb er al heel wat zoekuurtjes op zitten 😊.

Waar zijn wij naar op zoek? Een gebied met:

  • veel blauwe en/of groene glooiende pistes.
  • een voor een beginner makkelijk te skiën dalafdaling naar een dorp. Wij skiën nu vier jaar en hoeven het allemaal niet te steil of moeilijk.
  • het liefste een gezellig dorp met de pistes op loopafstand. Geen apres ski, dit hoeft voor ons beiden niet.
  • Ergens een borrel kunnen drinken willen we dan weer wel 😉.
  • Niet te druk.We gaan in de komende week van 21 tot 28 februari met zijn tweetjes.
  • Een oefenpiste in het dorp om de eerste twee skidagen weer in te komen

Ik hoop op dat jullie mij verder kunnen helpen met leuke tips. Dank alvast

Niels

Veen706 op 18 jan 2023 12:36

Val Cenis, de 5 (!) verschillende Front de Neige met accommodatie direct ski in/out, zijn voorzien van gratis skiliften en oefenpistes; alle 5 over groene pistes bereikbaar. Er is zelfs een beginners-dagpas (23,50) en dan kun je zelfs als beginner een tocht maken over alleen groene pistes tussen Lanslebourg en Lanslevillard. Dan heb je nog de langste groene piste ter wereld, de Escargot. En je kunt van het hoogste punt over blauwe pistes helemaal naar beneden. Dit is de makkelijkste route, die ik ook met mijn dochter van 6 (1-ster) veilig met relatief mindere sneeuwcondities heb gedaan;

null

*bericht bewerkt door Derhansel op 18 jan 2023 20:58

Val Cenis of Valloire.
Beiden gezellige en authentieke dorpjes (Valloire wel mooier dan Val cenis) met gemoedelijke pistes.
Realiseer je dat 21 t/m 28 februari overal een piek week is. Het zal dus nergens echt rustig zijn.

sneeuw witje en de 7 bergen

Ik snap niet dat bijna iedereen met grote gebieden aan komt zetten. Een geheimtip als je veel eenvoudige pistes wilt en geen drukte: Les karellis. Een gebied met net goed en wel 50km piste, ruim groot genoeg voor een beginner. Eenvoudige blauwe en groene pistes tot aan het dorp. Doordat het gebied zeer weinig toeristenbedden heeft is het er altijd rustig, ook in de vakanties. Door de hoge ligging op het noordoosten is het altijd mooi wit tot in het dorp.

Born to Ride

Ik snap niet dat bijna iedereen met grote gebieden aan komt zetten. Een geheimtip als je veel eenvoudige pistes wilt en geen drukte: Les karellis. Een gebied met net goed en wel 50km piste, ruim groot genoeg voor een beginner. Eenvoudige blauwe en groene pistes tot aan het dorp. Doordat het gebied zeer weinig toeristenbedden heeft is het er altijd rustig, ook in de vakanties. Door de hoge ligging op het noordoosten is het altijd mooi wit tot in het dorp.

Matthias123 op 18 jan 2023 22:06

Maar Les Karellis is dan ook totaal niet een dorp of gezellig, maar een functioneel klein (zeer saai) skistation. Zeker wel een goede tip om rustig te kunnen skiën in Hoogseizoen , mits je er tussen kunt komen, wordt echt beheerst door de Franse markt.

Ik snap niet dat bijna iedereen met grote gebieden aan komt zetten. Een geheimtip als je veel eenvoudige pistes wilt en geen drukte: Les karellis. Een gebied met net goed en wel 50km piste, ruim groot genoeg voor een beginner. Eenvoudige blauwe en groene pistes tot aan het dorp. Doordat het gebied zeer weinig toeristenbedden heeft is het er altijd rustig, ook in de vakanties. Door de hoge ligging op het noordoosten is het altijd mooi wit tot in het dorp.

Matthias123 op 18 jan 2023 22:06

Maar Les Karellis is dan ook totaal niet een dorp of gezellig, maar een functioneel klein (zeer saai) skistation. Zeker wel een goede tip om rustig te kunnen skiën in Hoogseizoen , mits je er tussen kunt komen, wordt echt beheerst door de Franse markt.

Derhansel op 18 jan 2023 22:45

Je zal er idd geen hossende après ski vinden, een paar barretjes om wat te drinken of gezellig een avondje te racletten wel. Het kleine maakt het juist zo geschikt voor de voorjaarsvakantie als je geen overvolle pistes en wachttijden bij de liften wilt. Qua pistes en landschap is het in ieder geval verre van saai. Nagenoeg alle accomodaties liggen ongeveer direct aan de piste en de oefenweide is direct bij het dorp, precies wat ts zoekt, enkele lange groen en eenvoudige blauwe pistes maken de wensenlijst van ts af.

Born to Ride

Nope ze vraagt om een gezellig dorp, en dat is Les Karellis niet. Je leeft in 1 van de gebouwen, die de basisvoorzieningen hebben, en een restaurant en/of bar. Het dorp Albanne wat het skigebied van Les Karellis deelt, zou je dan als uitvalbasis kunnen kiezen, daar heb je nog minder accommodaties.

null

@derhansel waarom kom je dan zelf met val cenis en valloire? Hij vraagt om rustig, dat zijn die 2 gebieden weer absoluut niet in de desbetreffende week. Daarnaast zijn juist voor beginners drukke pistes erg vervelend. Gezelligheid kan je zelf maken, zelfs in je eigen appartement, drukte ontwijken in overvolle gebieden niet. Je zult ergens consessies moeten doen, dan zou voor mij de keuze makkelijk zijn aangezien je als beginner, zeker als je al 2 dagen op de oefenweide blijft totaal geen gebieden van 100+km nodig hebt.

*bericht bewerkt door Matthias123 op 18 jan 2023 23:32

Born to Ride

Ik heb in beide skigebieden een week verbleven, onlangs in het hoogseizoen te Val Cenis, een wachttijd v 3 minuten max bij de Solert en Colomba stoeltjesliften. Geen enkele piste, behalve de Familiale aan het einde van de skilessen was druk. Val Cenis heeft relatief ook weinig bedden in relatie tot de liftcapaciteit, en goede verspreiding door de vele liften vanaf de verschillende front de neiges. Daarnaast komen er ook weinig daggasten naar Val Cenis. Valloire Valmeinier heeft ook een fijne spreiding van gastenlocaties en daar ski je nog makkelijker naar een rustige hoek. Ik vind de pistes daar wel wat moeilijker voor de echte beginner, echt veel groen heb je daar niet, daarom was Valloire ook niet mijn tip. Ik vraag me overigens af v welke data de ts iets zoekt, want 21/28 feb is ma-ma, en dat gaat hem niet worden. De 18/25feb vind je geen kamer meer in val cenis, Valloire of karellis

*bericht bewerkt door Derhansel op 18 jan 2023 23:47

Hochzeiger misschien een idee?

fijne site hè, dat wintersport.nl?

@Derhansel vroeger, toen ik nog aan schoolvakanties gebonden was, was mijn ervaring toch anders voor val Cenis, wat onderstreept word op de gebiedspagina hier:

null

En ts wil juist in zo’n week dat veel Fransen vakantie hebben

*bericht bewerkt door Matthias123 op 19 jan 2023 07:02

Born to Ride

Aangezien 21 februari een dinsdag is en komende zaterdag 21 januari, vraag ik me af of TO nu januari of februari bedoelt.
De week in januari zal nergens heel druk zijn. En nu nog willen boeken van dinsdag tot dinsdag in de carnavalsweek gaat heel lastig worden.

Dank jullie wel voor alle goede tips. En wat mij nog niet opgevallen was maar gelukkig anderen wel: wij gaan aanstaande zaterdag weg dus gaan van 21 tot 28 januari. Excuus. Vakantie is hard nodig 😉.

Dank jullie wel voor alle goede tips. En wat mij nog niet opgevallen was maar gelukkig anderen wel: wij gaan aanstaande zaterdag weg dus gaan van 21 tot 28 januari. Excuus. Vakantie is hard nodig 😉.

Veen706 op 19 jan 2023 08:46

Dacht al zoiets haha! Nou dan is uitzoeken maar, condities zijn op veel plekken echt wel significant verbeterd.
En gezellig druk is het alleen in de gebieden die vrijwel altijd ‘uitverkocht’ zijn, andere gebieden zullen echt rustig zijn.
Dus terugkomend op je wensen, die kun je met veel skidorpen invullen; ga je voor de beste combinatie dan zeg ik in Frankrijk , zijn dit je beste opties (ook kijkend naar de beste condities)

  • Val Cenis
  • Saint Sorlin d’Arves
  • La Clusaz
  • Le Grand Bornand
  • Praz sur Arly

En in Oostenrijk, met nadruk op op skiën op veel blauwe pistes; en makkelijke dalafdaling
Zomaar even een tip, want er zijn meer dorpen die daaraan voldoen, maar bij uitstek

  • St Johan in Tirol

*bericht bewerkt door Derhansel op 19 jan 2023 09:45

Dank jullie wel voor alle goede tips. En wat mij nog niet opgevallen was maar gelukkig anderen wel: wij gaan aanstaande zaterdag weg dus gaan van 21 tot 28 januari. Excuus. Vakantie is hard nodig 😉.

Veen706 op 19 jan 2023 08:46

Ahh, dat is beter !
Dat is een rustige week en de condities zijn top.
Dan zou ik webcams en pisteplannen (welke pistes open zijn) checken van de gebieden die je interesseren.

Het is al gezegd. Italië en wel Val Gardena of Seiser Alm. Ortisei is een leuk en vriendelijk dorp, zonder bruisende aprè-ski. Wel een goede wijnbar en restaurants.
Val Gardena is goVanuit Ortisei is Val Gardena is goed te bereiken, wel wat roder. Maar uit je woorden kan ik me voorstellen dat Seiser Alm ook aan je verwachten voldoet. Dan ga je de andere kant op.
Wij skiën nu zo’n 15 jaar (= 15 weken :-) ) en schamen ons er absoluut niet voor dat we de eerste dag even de makkelijke pistes opzoeken. De Seiser Alm is denk ik prima te doen voor jullie. wij gaan ook altijd de laatste week van januari. Is redelijk rustig, soms wat drukker bij de liften.
En dan dat eten op de piste… Wauw… Goede reis en vooral veel plezier!

*bericht bewerkt door R0bert op 19 jan 2023 10:30

Benieuwd wat het gaat worden, en mocht je nog accommodatie-tips zoeken, dan horen we het wel

Heiligenblut heb ik altijd als gezellig ervaren, vanuit t dorp gelijk de gondel in en je zit in een heerlijk skigebied.
In de genoemde periode is veel nog wel goed te doen en niet te druk.

Kaltenbach in het Zillertal heeft wel relatief veel blauw, in de carnavalsweek niet te doen zo druk maar de gevraagde week prima!

Sowieso is het hele Zillertal goed bereikbaar, gezellig en genoeg makkelijke pistes te vinden. Als ik nu op Booking kijk dan is er echt genoeg te vinden voor elke budget… voorbeeld: appartement Hollaus, naast de lift in Fugen €877 voor een week.

Berwang. Niet heel groot, maar wel superleuk gebied voor beginnende skier, met vooral blauwe pistes. Gezellig dorp, geen uitbundige apres ski, maar genoeg leuke barretjes voor een lekkere gluhwein of Jagatee na het skien.
Heb er zelf ooit leren skien en ben er nadien nog een paar keer geweest. Heb er goede herinneringen aan.

Plaats een reactie