Gezocht: goed beginnersgebied met beperkte ski ervaring

Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een leuk beginnersgebied in Frankrijk of Oostenrijk. Helaas zie ik met de zoekopties op Wintersport.nl door de bomen het bos niet meer. En ik heb er al heel wat zoekuurtjes op zitten 😊.

Waar zijn wij naar op zoek? Een gebied met:

  • veel blauwe en/of groene glooiende pistes.
  • een voor een beginner makkelijk te skiën dalafdaling naar een dorp. Wij skiën nu vier jaar en hoeven het allemaal niet te steil of moeilijk.
  • het liefste een gezellig dorp met de pistes op loopafstand. Geen apres ski, dit hoeft voor ons beiden niet.
  • Ergens een borrel kunnen drinken willen we dan weer wel 😉.
  • Niet te druk.We gaan in de komende week van 21 tot 28 februari met zijn tweetjes.
  • Een oefenpiste in het dorp om de eerste twee skidagen weer in te komen

Ik hoop op dat jullie mij verder kunnen helpen met leuke tips. Dank alvast

Niels

Alta Badia

(Is echter wel Italië)

Nog gemoedelijker; Seiser Alm

Totales Vollidiot

Ga ik weer, maar Valloire voldoet aan al je eisen. Gezellig knus bergdorp, leuke restaurantjes, rustig, en voor beginner erg interessant omdat je het hele gebied door kunt. Toevallig gisteren nog met iemand over gehad, wij gaan hier ook heen zodat onze beginnende vrienden met ons mee het hele gebied door kunnen.
Hier de pistekaart, de geel gearceerde zijn allemaal blauwe, vriendelijke pistes. En elke top heeft zoals je ziet een blauwe afdaling. Een aantal rode pistes vanaf de lift Montissot zijn ook nog redelijk vriendelijk omdat ze breed zijn.

null

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄