Opvolger F18

@Hupla

De ST TI die ik getest heb heeft ook Titanal, en daarvan had ik niet het idee dat ze te stijf waren of een te hoog niveau, eigenlijk geen moment moeilijk op gehad.

Mede daardoor verwacht ik dat een kortere maar stijvere ski dan de 180cm Brahma 82 SP beter voor me is.

De normale Brahma is misschien net iets te hoog qua niveau(ik heb nog niemand gevonden die zowel de SP als normale 82 heeft getest), vandaar de Wingman 82TI als optie. De RC one 82gt is een stuk zwaarder maar daar lees ik van dat ze vrij makkelijk skiën, dus dat is wat mij betreft een goede 3e optie.

Op een stijve ski kun je beter slippen, maar die is vaak moeilijker te draaien. Een meer flexibele ski is makkelijker te draaien en beter te carven, of je moet heel snel willen skiën, dan is denk ik ook een stijvere aan te raden. Just my two cents.

Zou ze toch eerder rond 170 nemen en van die 180 wegblijven als je op veilig wil spelen.

Hupla op 12 feb 2023 19:12

Dan ga ik denk ik uitkomen bij de Wingman 82 TI op lengte 172. Van de 3 opties het minste titanal, en met 172 rond de 5cm onder lichaamslengte. Had deze eigenlijk op 178 “gekozen” omdat hij zowel tip als tail rocker heeft, en een iets grotere radius bij 178 lengte.

*bericht bewerkt door Thehenk op 13 feb 2023 17:27

Vorige maand de Fischer RC One 78 GT aangeschaft en afgelopen week op geskied, wat een fijne ski is dit zeg!

Het is echt een allemansvriend. Hij valt in de categorie comfort en dit voelde ook zeker zo aan. Erg makkelijk te draaien, korte/middellang/lange bochten, het maakt hem niets uit. Je kunt hier gemakkelijk de hele dag mee touren en is ook zeker sportief te skiën (als je wilt experimenteren met carven). Door de 78 mm onder de voet is deze ski stabiel in alle omstandigheden. Kortom, ik heb me er zeer mee vermaakt en kan hem zeker aanraden.

Mijn vader is in bezit van de Fischer RC One 82 GT en ook hij is zeer te spreken over deze ski. Deze ski is een tikkeltje sportiever dan de 78 GT maar is ook heerlijk gemakkelijk te skiën en geschikt om er de hele dag mee te touren. Mijn vader heeft de 82 GT vorig jaar gehuurd en was zo te spreken dat hij ze meteen daarna heeft aangeschaft.

Kortom, beide ski’s echte aanraders!

Update: Afgelopen vakantie voor het eerst de Wingman 82TI geskied, en ze zijn uitstekend bevallen. Echt een vooruitgang qua grip op harde piste’s(al is het maar door de extra 5cm lengte tov de F18s) en ook zeer makkelijk te skiën als de pistes slechter worden.

Plaats een reactie