Goed skikleding merk (dames)

Ik ben op zoek naar een nieuwe ski (snowboard) jas maar ik zie door de bos de bomen niet meer.

Al vaker in Oostenrijk in de winkels gekeken maar ken die merken niet…dus ja dan is het ook zo’n gok.

Ik heb een Spyder skibroek (silver line) bevalt goed maar de Spyder jassen zijn… altijd zo kort (te kort naar mijn mening)

Zoveel merken en prijzen (maar hoge prijs is niet altijd garantie tot goede kwaliteit… ) Omdat je voor het mode (merk) aspect betaald.

Eisen: super warm!, goed wind en water dicht, LANGER model voor warme bedekte billen…ben nogal een koukleum…

Wie weet er (dames) merken die dit aanbieden?

(Budget 500-600 euro maar dan moet het wel echt goed zijn!) Eventueel een ruime uitschieter naar boven als alles klopt, dus functionaliteit en “looks”.

Hoeft zeker geen glitter /glamour te zijn…,
Zwarte jas met een klein kleurtje is al prima Functionaliteit gaat voor.

Wie oh wie

Ik gok dat je dan even moet zoeken in de richting van; Burton, Dope, Montec etc. De ski merken zijn inderdaad vaak korter en getailleerd.

Mijn vrouw zocht ook een langer model jas en heeft recent de Montec Moss W gekocht. Die is verkrijgbaar is een shell uitvoering en een geïsoleerde versie. Zij heeft de geïsoleerde versie gekocht en is daar erg over tevreden qua warmte en lengte. Met 20k waterdichtheid en 20k ademend vermogen dus een functionele top jas. Dit model is eveneens zwart met een kleurtje en ruimschoots binnen je budget omdat Montec zelf levert en niet via tussenhandelaren werkt waardoor de prijs heel vriendelijk is t.o.v. duurdere merken.

Skiing is not a lifestyle, it's life.

Ortovox 3l guardian Shell!

Ik heb de montec moss w jas ook en vind hem super fijn. Montec heeft ook een skibroek die een soort tuinbroek is, dat is echt heel comfortabel en heerlijk warm voor je rug. Ik draag daar nog wel een extra thermobroek onder. De service van montec is erg goed

Norrona Lofoten collectie, ben ik echt fan van. Super goede kwaliteit met allerlei handige functionele eigenschappen. Je hebt zowel gevoerde als alleen hardshell opties met GTX (de een iets duurder dan de ander). Naar mijn mening vallen de jassen van Norrona ook altijd net wat langer, wat ik persoonlijk ook fijn vind, zeker in de poeder.

En anders heb ik nog goede ervaringen met Peak Performance, maar soms wel duur voor wat je krijgt imo. En de jassen niet elke keer even lang genoeg zoals je zou willen. Hangt van model af.

Check ook eens de jassen van Mammut, na 7-8 jaar skiën in een Norrøna Lofoten insulated vorig jaar overgestapt. De huidige Lofoten lijn is minder dik gevoerd dan dat ie eerst was (ik ben een koukleum) en volgens mij is de cut enigszins veranderd.

Heb Mammut Stoney HS Thermo voor de meeste skidagen. Een gevoerde hard shell met ritsen & zakken op de goede plekken. En vooral: beetje langer dan normale jassen dus lekker warm!
Het kan hier nogal koud worden, afgelopen kerst met -25 blij met donsjas (Eigerjoch pro)… De Stoney is OK geprijsd, de dons was 50% anders zou ik ‘m nooit gekocht hebben.

Ik draag al jaren een jas van Maier Sports.
Deze kleding is juist ook in grotere maten verkrijgbaar.

Thanks voor de adviezen (had bij oa mammut al wat aardigs gezien) (zelfs 1 met dons en geschikt voor skiën…alleen de prijs a 1000 is too much, en helaas blauw…als het nu zwart was…dan zou ik wel wachten of ik in de opruiming hem voor 50% kon scoren). Heb een knal roze en donker paarse skibroek, (voor de rest alles zwart…) Door die knal roze broek ben ik iig wel goed zichtbaar vandaar dat de jas rustig mag zijn.

Montec (is kwa jas stijl) gewoon niet mijn smaak, past niet bij mij dat stoere. Ik ben vrij klassiek. (Wel keurige prijzen overigens) (je zou zeggen waar doen ze het van)

Heb overigens ook geen grote maat nodig, gewoon een 38-40, maar vind gewoon de meeste jassen te kort:-). Loopt normaal ook altijd in een dons tot net boven/op de knie.

Iemand.nog de tip voor handschoenen (of wanten…denk dat ik beter daar naar kan overschakelen ivm de kou…, Verwarmde naar gekeken maar schrok wel van de prijs, budget 100 euro…minder mag natuurlijk altijd). Ook weer waterdicht! En warm…

Komend weekeinde in Zoetermeer een magazijnsale van Duijvestein. Qua warme handschoen Hestra, Leki.

Wat ik mis in je vraag/oproep en ook in de reacties tot nu toe :
Waarom kies je niet voor meerdere ‘laagjes’ onder je skijack? Als het dan eens 4 tot 8 graden boven nul is, kan je een ‘laagje’ minder onder je jack doen, waardoor je je dus makkelijker aan de weersomstandigheden kan aanpassen. Bovendien vind je dan wellicht een jas voor max. € 300,–… Ja, ‘laagjes’ kosten ook geld, maar wellicht heb je al de nodige pullies, longsleeves e.d. in de kast hangen?

Ik ben echt een extreme koukleum geworden… en vind de waterkolom te weinig a 10.000 en heb twijfels over de winddichtheid…(vroeger nooit zo’n last van maar zal ook met mijn medicatie te maken hebben…). Ik heb nu al 3 onderlagen aan + skijas…(waarvan 1 100% wollen trui afgelopen kerst…). Terwijl partner een dunne skipullie aanheeft onder zijn Spyder (en dochter ook…)en het daar warm in hebben.

Terwijl ik dus een thermo HH shirt lange mouwen , een Craft en een wollen trui…aan heb… (tis bizar ik weet het)

Dus als het echt koud is ga ik het niet redden (wilde aankomende carnaval een korte dons meenemen…voor eronder)

En ondertussen dus nog opzoek naar een nieuwe jas (waar ik heus wel laagjes onder nodig zal hebben…mij kennende)

Ik ben echt een extreme koukleum geworden…

Mja, da’s wel extreem ja…
Serieuze tip: misschien gaan ijszwemmen/winterdippen…? Doet men op vele, vele plekken in Nederland, dus je hoeft dat niet gauw ‘in je eentje’ te ondernemen. Wie weet helpt dat?

Als je een extreem warme jas zoekt moet je misschien niet naar een skijas zoeken. Die zijn juist vaak wat minder warm omdat je (normaalgesproken) door je beweging zelf al wat meer warmte produceert.

En anders even langs Bever:

Ik heb een aantal jaar geleden een korte parka van Didriksons gekocht en die ben ik ook als skijas gaan gebruiken tijdens echte koude dagen! Komt tot over de billen. Het merk heeft verschillende warmtecategorieën zie ik, dus wellicht zit er iets voor jou tussen…

Skijassen zijn inderdaad vaak kort. Ik heb een heerlijk lange jas van Burton, die komt tot halverwege m’n dijen. Zou het ook meer bij de snowboard merken zoeken. Naast Burton bijvoorbeeld Volcom, o’neill, roxy. Vooral Volcom heeft veel keuze in langere jassen.

Thanks, hoeft ook niet perse een ski /snowboard jas te zijn. Als daarnaast hij maar wind en waterdicht is( waterkolom 20.000 minimaal )en relatief stevige stof zodat je nogeens een smak kan maken op de piste haha

Hoezo 20.000? Ben je van plan een hele dag in de regen of natte sneeuw te gaan skiën?

We zijn best fanatieke skiërs…en met de stijgende temperaturen hebben we (vooral al met de kerst al vaker regen dagen gehad…)…zijn meestal wel van 9-16 onderweg en niets is vervelender dan natte kleding. (waterkolom van 10.000 heb ik nu en vind het te weinig).

Plaats een reactie