Fischer F18 of HEAD Real Joy?

Nieuw hier, en op zoek naar ski’s. Ik ski al vanaf mijn 6e en ben nu 49. Eigenlijk altijd ski’s gehuurd.
Ik ben een sportieve skiër (level 6/7?). Hou van snelheid maar ook van korte bochtjes, zeker op ijzige pistes. Ik heb al veel gezocht op reviews en testen. Ik ben 1.63 groot en weeg ongeveer 60 kilo. Dat maakt het kiezen van de juiste ski dan ook meteen vrij lastig. Ik denk dat de Fischer RC One F18 een goede optie kan zijn.
Maar als de condities slechter zijn met papsneeuw is de techniek ook soms foetsie en ik twijfel of de F18 dan niet te stug is. Ook vanwege dat het een unisex ski is. Maar de Real Joy is misschien weer wat te licht?
Kortom, is er iemand die meer ervaring mee heeft? Beide ski’s zijn er in 153cm.

Als eigenaar(M29, 78kg) van een Fischer F18 kan ik wel zeggen dat hij eigenlijk altijd wel geslipt te skiën is. Ik heb veel minder ervaring en mijn ski niveau is een stuk lager. Toen ik de ski’s kocht had ik amper lessen gehad, toch heb ik nooit het gevoel gehad dat ze te stijf zijn of dat ze niet willen slippen.

Als je twijfelt of de Joy mogelijk te licht is, zou ik altijd voor de F18 gaan.

Nieuw hier, en op zoek naar ski’s. Ik ski al vanaf mijn 6e en ben nu 49. Eigenlijk altijd ski’s gehuurd.
Ik ben een sportieve skiër (level 6/7?). Hou van snelheid maar ook van korte bochtjes, zeker op ijzige pistes. Ik heb al veel gezocht op reviews en testen. Ik ben 1.63 groot en weeg ongeveer 60 kilo. Dat maakt het kiezen van de juiste ski dan ook meteen vrij lastig. Ik denk dat de Fischer RC One F18 een goede optie kan zijn.
Maar als de condities slechter zijn met papsneeuw is de techniek ook soms foetsie en ik twijfel of de F18 dan niet te stug is. Ook vanwege dat het een unisex ski is. Maar de Real Joy is misschien weer wat te licht?
Kortom, is er iemand die meer ervaring mee heeft? Beide ski’s zijn er in 153cm.

Je hebt veel in deze Joy serie.

Als ik op snowonline kijk kan je ze vergelijken qua level.

  • Head Absolut Joy, Real Joy en pure Joy zijn voor level 4/5/6 skiers.
    (ik zou dus zeker niet voor Real Joy gaan, daar ski je te goed voor.

  • Head Epic Joy, Total Joy en Super Joy zijn voor level 6/7/8 skiers.
    (dus zou dan zeker uit deze reeks eentje nemen)

Over de laatste serie staat nog:

  • Epic Joy: 65 onder de voet, 100% piste, radius 9,90 m
  • Super Joy: 75 onder de voet, 80% piste 20% ander terrein, radius 10,50 m
  • Total Joy: 85 onder de voet, 70% piste 30% ander terrein, radius 11,90 m

Dus wellicht kan je met deze gegevens nog keuze maken uit deze laatste 3.

Oh ik zie dat ze ook nog Power Joy hebben (level 8/9/10, 68 onder de voet, 100% piste, radius 10,8))

Ik zelf ski op de Super Joy (maar editie van aantal jaar geleden en toen gaven ze aan level 6/7/8/9/10 en 100% piste, echter deze is ook 75 onder de voet). Ik ben er Super ( :) ) tevreden mee. Heerlijk speels maar ook lekker stabiel (ik sta als een huis). Als je ook goed in mindere pistes wil kunnen skiën (slush) zou ik zelf niet voor te smal onder de voet gaan, dan valt de Epic eigenlijk af.

Ik ben zelf 160 cm, 58kg en heb lengte ski 153 Super Joy.

Pingu op 26 jan 2023 15:25

*bericht bewerkt door reiziger14 op 26 jan 2023 17:55

Vorig jaar de superjoy uit de verhuur gehad, fijne ski. Zou ik zeker aanraden.
Ik heb alleen gemerkt dat ik een smallere ski fijner vind, dus ik wil kijken of de power joy me nog beter bevalt.
Ben 1,72 en 95 kilo, maar vanwege een chronische knieblessure kies ik voor iets kortere ski’s en heb ook de 1.53 gehad.

Ik ben 34, 68 kilo, 1.58 lang en ik heb een set Absolut Joy 149cm en een set Fischer RCOne Lite 68 155cm. Weet niet in hoeverre die vergelijkbaar is aan de F18 - maar ik heb beiden omdat ze voor mij elkaar aanvullen.

De fischers voor de perfecte piste, lekker carven en rutschen. En de Joys voor de lossere, zachte sneeuw (81 onder de voet) om ook heerlijk te kunnen cruisen.

Ik zit tussen 6 en 7 qua niveau.

*bericht bewerkt door LoveToSki op 26 jan 2023 18:02

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Die F18 is wel zo’n goede ski, dat kan bijna niet misgaan. Gaan ook prima in de pap. Zeker voor iemand met zoveel jaar ervaring als jij.

Mijn mening over de head Joy. Draaien en skien heel easy, maar zijn zo licht dat t wat stuiterig wordt naarmate er hobbels ontstaan. Vond ik echt een minpunt.

Nieuw hier, en op zoek naar ski’s. Ik ski al vanaf mijn 6e en ben nu 49. Eigenlijk altijd ski’s gehuurd.
Ik ben een sportieve skiër (level 6/7?). Hou van snelheid maar ook van korte bochtjes, zeker op ijzige pistes. Ik heb al veel gezocht op reviews en testen. Ik ben 1.63 groot en weeg ongeveer 60 kilo. Dat maakt het kiezen van de juiste ski dan ook meteen vrij lastig. Ik denk dat de Fischer RC One F18 een goede optie kan zijn.
Maar als de condities slechter zijn met papsneeuw is de techniek ook soms foetsie en ik twijfel of de F18 dan niet te stug is. Ook vanwege dat het een unisex ski is. Maar de Real Joy is misschien weer wat te licht?
Kortom, is er iemand die meer ervaring mee heeft? Beide ski’s zijn er in 153cm.

Je hebt veel in deze Joy serie.

Als ik op snowonline kijk kan je ze vergelijken qua level.

  • Head Absolut Joy, Real Joy en pure Joy zijn voor level 4/5/6 skiers.
    (ik zou dus zeker niet voor Real Joy gaan, daar ski je te goed voor.

  • Head Epic Joy, Total Joy en Super Joy zijn voor level 6/7/8 skiers.
    (dus zou dan zeker uit deze reeks eentje nemen)

Over de laatste serie staat nog:

  • Epic Joy: 65 onder de voet, 100% piste, radius 9,90 m
  • Super Joy: 75 onder de voet, 80% piste 20% ander terrein, radius 10,50 m
  • Total Joy: 85 onder de voet, 70% piste 30% ander terrein, radius 11,90 m

Dus wellicht kan je met deze gegevens nog keuze maken uit deze laatste 3.

Oh ik zie dat ze ook nog Power Joy hebben (level 8/9/10, 68 onder de voet, 100% piste, radius 10,8))

Ik zelf ski op de Super Joy (maar editie van aantal jaar geleden en toen gaven ze aan level 6/7/8/9/10 en 100% piste, echter deze is ook 75 onder de voet). Ik ben er Super ( :) ) tevreden mee. Heerlijk speels maar ook lekker stabiel (ik sta als een huis). Als je ook goed in mindere pistes wil kunnen skiën (slush) zou ik zelf niet voor te smal onder de voet gaan, dan valt de Epic eigenlijk af.

Ik ben zelf 160 cm, 58kg en heb lengte ski 153 Super Joy.

Pingu op 26 jan 2023 15:25
reiziger14 op 26 jan 2023 17:42

Heb ik idd ook naar gekeken maar die is wel een stuk prijziger. Goedkoopst is 399 nu voor maat 148. En dat is dan weer net te klein.

*bericht bewerkt door Pingu op 27 jan 2023 10:39

Die F18 is wel zo’n goede ski, dat kan bijna niet misgaan. Gaan ook prima in de pap. Zeker voor iemand met zoveel jaar ervaring als jij.

Mijn mening over de head Joy. Draaien en skien heel easy, maar zijn zo licht dat t wat stuiterig wordt naarmate er hobbels ontstaan. Vond ik echt een minpunt.

toetersenbellen op 26 jan 2023 20:36 Dat is het idd, ski's moeten wel stabiel blijven bij stukken recht naar beneden ;-) bedankt voor je reactie.

Ik heb een mooie aanbieding gevonden op sportrobl.at. De Fischer F18 kost daar 288. Komen nog 40 euro verzendkosten bij maar dan nog steeds voordeliger als in NL.

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb een mooie aanbieding gevonden op sportrobl.at. De Fischer F18 kost daar 288. Komen nog 40 euro verzendkosten bij maar dan nog steeds voordeliger als in NL.

Bedankt voor jullie reacties!

Pingu op 27 jan 2023 10:51

Ik heb het gevoel dat de skies in zijn algemeen/algeheel stuk duurder zijn geworden.
Ik heb ze precies 3 jaar geleden gekocht (nieuw toen, eind januari) voor 389,95. Ik zie ze zelfs nu op diverse sites voor bijna 600 staan!

Ik heb een mooie aanbieding gevonden op sportrobl.at. De Fischer F18 kost daar 288. Komen nog 40 euro verzendkosten bij maar dan nog steeds voordeliger als in NL.

Bedankt voor jullie reacties!

Pingu op 27 jan 2023 10:51

Oh enneh veel plezier ermee! Laat je weten hoe ze bevallen? Ben erg benieuwd

*bericht bewerkt door reiziger14 op 27 jan 2023 16:28

Plaats een reactie