Saalbach vs Hinterglemm

Beste forumgenoten,

De wintersport naar Fiss was weer een groot succes en dat betekent dat ik alweer aan het kijken ben voor volgend jaar. Nu is de keuze tussen Saalbach of Hinterglemm gevallen, maar ik twijfel welk gebied we het beste kunnen kiezen waar ik jullie hulp goed voor kan gebruiken! We zijn een groep van +/- 12 mannen (leeftijd 28-35 jaar) die overdag veel kilometers maken en veel waarde hechten aan de aprés-ski induiken (denk aan de grote bekende aprés-skitenten). Onze locatie baseren we dan ook vooral op waar de leukste aprés-ski is. We gaan overigens net na de Kerstvakantie dus qua drukte valt dat altijd mee. Onze ideale dag sluiten we af in een Oostenrijks restaurant en als we het echt bont willen maken duiken we nog een kroeg in, maar over het algemeen gaan we al snel naar bed. Kunnen we in dat kader beter naar Saalbach of naar Hinterglemm gaan? Is dit De Goaßstall en dus Hinterglemm of dus toch Saalbach? Ik hoor graag jullie ervaringen!

Meer Hollands of Duitstalige Apres ski?

Meer Hollands, maar uiteraard moet het wel Aprés ski blijven.

Hinterglemm ontsluit de Walleggalm ook net iets beter dan Saalbach. Iets om te overwegen.

In dat geval Hinterglemm en idd starten in de Wallegalm, afsluiten bij goasstal tot een uur of 8 en een hapje gaan eten.

en voor de Duitstalige apreski?😜🍻

en voor de Duitstalige apreski?😜🍻

Chiel_Jansen op 28 jan 2023 05:52

Dan heb je in ieder geval een betere smaak 😉. Bauers en hinterhag alm

Zowel qua avondprogramma als voor het skiën zou ik altijd Hinterglemm kiezen.

Voor een dag skiën in Fieberbrunn ben je via Reiterkogel even snel aan de verbinding dan de Bernkogel. Leogang is qua kilometers wel wat verder, maar via de Schattberg en piste 2a ben je ook heel snel aan de andere kant (juist zien dat je op tijd aan de terugweg begint).

Après Ski heb je idd aan de Wallegalm in het Hochalm gedeelte, en dichter bij het dorp Goasstal en Der Schwarzacher (dat ligt aan het deel waar je ook avondski hebt … moest je je daar nog aan wagen na één of meerdere uurtjes après-ski :p)
Ik geloof dat er aan de Reiterkogel (waar ook de Goasstal ligt beneden) eveneens avondrodelen mogelijk is.
Als je 's ochtends vertrekt aan de Zwölferkogelbahn, kan je tegenklokserwijs een rondje rondom het dal skiën om namiddag in het Hochalm deel te eindigen, kan je 1 à 1,5u après id Wallegallm doen, dan vlug laatste liften Hochalm 6er en Rosswald nemen, kan je afdalen tot de Goasstal en als die om 18u sluit het dorp oversteken en verderzettten id Schwarzacher. Dan heb je er wel een dagje op zitten :)

Qua restaurants voor 's avonds, na 18u is de après-ski gedaan en wordt Goasstal opgekuist om vanaf 19u-19u30 restaurant te worden. Der Schwarzacher kan je ook goed eten (ik geloof dat het deel restaurant wat apart ligt vh deel après-ski, hoewel het daar natuurlijk nooit heeel rustig zal worden 's avonds), of als je een stukje omhoog wil lopen aan de Zwölferkogel is de Xandl-Stadl zeker een aanrader. (best wel reserveren bij die drie geloof ik, hoewel het buiten de hoogseizoen weken kan meevallen)
Verder voor iets eenvoudig, een pizza ofzo, Thomsn in het centrum. Ook in het centrum v Hinterglemm maar wat meer chique Restaurant Hasenauer.

In Saalbach heb je ook veel keuze zowel qua eten als drinken, maar om de dag af te sluiten vind ik Hinterglemm toch nog wat beter.

Plaats een reactie