Keuze gebied

Goedemorgen,
Binnen nu en twee/drie weken willen we zo’n 5 dragen naar de sneeuw. We zijn flexibel in welke dagen dat worden en welk gebied. Zelf snowboard ik en mijn vriend gaat skiën. Ik kom er alleen niet uit naar welk gebied we zullen gaan. We hebben (nog) geen winterbanden dus het praktischst zou zijn Frankrijk of Italië, dat scheelt weer extra kosten. Met de dreigingen van de stakingen in Frankrijk is Italië wellicht de veiligste optie, wat denken jullie? En ik heb geen ervaring met Breuil-Cervinia, is dit een aanrader?

Zonder winterbanden naar Italië??

Bla, bla, bla.

Weet niet hoe je in Italië wil komen zonder winterbanden want mocht het winterse omstandigheden geven tijdens de reis in Duitsland of Oostenrijk dan geldt daar wel een soort verplichting. Zelfde ongeveer in de Franse Alpen tegenwoordig. Zijn al meer dan genoeg topics over geweest.
En sowieso uitermate onverstandig of onbegrijpelijk om zonder winterbanden op wintersport te willen gaan. Of je moet gaan treinen/vliegen.

Als je op wintersport gaat zijn winterbanden toch echt een must., huren kan ook!

Om naar Cervinia te gaan moet je echt wel door winters landschap, daar wil je niet zonder winterbanden naartoe + als je wil besparen op kosten is een reis van 11 uur naar een gebied met een pas van minimaal €300 niet echt logisch.

Als je kosten wilt besparen, reis dan minder ver, ga voor een damuls of klein walsertal, of boek een last minute Frankrijk . Of ga later in het seizoen, bijvoorbeeld de ladiesweek (ook voor mannen) in gasteinertal, dan krijg je de skipas 1+1 gratis.

Koop of huur je winterbanden en ga je toch voor cervinia, dan is het wel een mooi groot gebied!

Even los van evt wettelijke verplichtingen; je wil niet omhoog hoeven rijden en bij voorkeur niet door de sneeuw. Dan valt Cervinia af. Waarom zoek je dan niet een goedkoop appartement in Radstadt, Eben, Haus in Ennstal oid? Geen klimmen, veel gebieden in de buurt, wel dure skipas overigens, maar een vlakke rit en vlakke dorpen.

Skiwelt , st Johann, zelfde verhaal. In die hoek zou ik het dan zoeken.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Geen winterbanden is niet handig dus als ik het zo lees 😅. Dacht gezien te hebben dat er in Frankrijk geen verplichting was voor winterbanden en aangezien we de auto binnenkort gaan verkopen dacht ik dat scheelt weer. Maar duidelijk, gaan we die gewoon aanschaffen of huren!!

*bericht bewerkt door Marianne.85 op 29 jan 2023 09:48

Geen winterbanden is niet handig dus als ik het zo lees 😅. Dacht gezien te hebben dat er in Frankrijk geen verplichting was voor winterbanden en aangezien we de auto binnenkort gaan verkopen dacht ik dat scheelt weer. Maar duidelijk, gaan we die gewoon aanschaffen of huren!!

Marianne.85 op 29 jan 2023 09:45

Niet verplicht als je wel kettingen hebt. Maar verstandig is een 2e.

Marktplaats staat vol met velgen met winterbanden. Kun je soms prima sets kopen voor een mooie prijs. Al meerdere keren gelukt. Mensen krijgen andere auto en dan passen de wielen vaak niet meer. Die gaan heel vaak zo weer op marktplaats.
Wel goed kijken of de velgen en banden bij jouw auto passen. Dus niet alleen op de bandenmaat letten.

Okee thnx RuudW!!

*bericht bewerkt door Marianne.85 op 29 jan 2023 10:53

Vraag is natuurlijk wat je zelf wil. 🙂
Gewoon in orde zijn met de regelgeving of ook prima veilig onderweg?
In het 1e geval voldoen (goedkope) 2e hands winterbanden met (nog net) voldoende profiel.
In het 2e geval geef je wat meer geld uit.

Het maakt wel wat uit hoor maar het voornaamste blijft de man of vrouw die achter het stuur zit en al de rest wat rondrijdt. 😉

Bla, bla, bla.

Binnen nu en twee/drie weken weg…
Dat betekent qua banden dat je heel snel iets moet regelen als je dat nog wil. Setje huren lijkt het meest logisch. Maar daar is nu alles wel over gezegd.

Terug naar welke bestemming:
Cervinia is zeker leuk. Maar wat voor soort gebied zoeken jullie eigenlijk? Lange tochten, kilometers, hoogte, natuur, vermaak. Keuzes genoeg qua gebieden. Over twee/drie weken zit je wel vol in het hoogseizoen en zal het in Frankrijk sowieso overal druk zijn. Italië zal niet veel anders zijn, maar daar ken ik de vakantieperiodes niet.

Persoonlijk vind ik Breuil-Cervina heel erg ver rijden voor 5 dagen. Voor een kortere periode zou ik het dichterbij huis zoeken. Ook zou ik goed kijken naar de kosten wat betreft auto vs vliegtuig/trein. Hiermee bedoel ik dat je nog winterbanden aan moet schaffen. Houd ook in je achterhoofd dat als je over een week of 2/3 gaat je mogelijk in een drukke week zit. Dit topic https://www.wintersport.nl/weblog/04/03/2022/drukke-vakantie… kan je bekijken voor de drukte.

.

*bericht bewerkt door koenlam1 op 31 jan 2023 10:28

Hoe Hoger Hoe Beter
Hoe Hoger Hoe Beter

Plaats een reactie