Keuze gebied

Goedemorgen,
Binnen nu en twee/drie weken willen we zo’n 5 dragen naar de sneeuw. We zijn flexibel in welke dagen dat worden en welk gebied. Zelf snowboard ik en mijn vriend gaat skiën. Ik kom er alleen niet uit naar welk gebied we zullen gaan. We hebben (nog) geen winterbanden dus het praktischst zou zijn Frankrijk of Italië, dat scheelt weer extra kosten. Met de dreigingen van de stakingen in Frankrijk is Italië wellicht de veiligste optie, wat denken jullie? En ik heb geen ervaring met Breuil-Cervinia, is dit een aanrader?

Zonder winterbanden naar Italië??

Bla, bla, bla.

Weet niet hoe je in Italië wil komen zonder winterbanden want mocht het winterse omstandigheden geven tijdens de reis in Duitsland of Oostenrijk dan geldt daar wel een soort verplichting. Zelfde ongeveer in de Franse Alpen tegenwoordig. Zijn al meer dan genoeg topics over geweest.
En sowieso uitermate onverstandig of onbegrijpelijk om zonder winterbanden op wintersport te willen gaan. Of je moet gaan treinen/vliegen.

Als je op wintersport gaat zijn winterbanden toch echt een must., huren kan ook!

Om naar Cervinia te gaan moet je echt wel door winters landschap, daar wil je niet zonder winterbanden naartoe + als je wil besparen op kosten is een reis van 11 uur naar een gebied met een pas van minimaal €300 niet echt logisch.

Als je kosten wilt besparen, reis dan minder ver, ga voor een damuls of klein walsertal, of boek een last minute Frankrijk . Of ga later in het seizoen, bijvoorbeeld de ladiesweek (ook voor mannen) in gasteinertal, dan krijg je de skipas 1+1 gratis.

Koop of huur je winterbanden en ga je toch voor cervinia, dan is het wel een mooi groot gebied!