Uitvalsbasis Kleinwalsertal

Dit onderwerp gaat over de bestemming Kleinwalsertal - Oberstdorf

Ik speel met de gedachte om met mijn twee kinderen een weekend naar KWT te rijden. We willen zoveel mogelijk uit deze korte trip halen, en daarom ben ik benieuwd wat jullie aanraden als uitvalsbasis en hoe jullie deze dagen zouden indelen.

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 31 jan 2023 10:58: naar juiste categorie verplaatst

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Als je buiten de schoolvakanties gaat kan je via kleinwalsertal.de een accommodatie boeken. Wij zijn ook een keer een weekend geweest (vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT) en zaten in hotel Alpenrose in Mittelberg. We hebben veel geskied op de Kanzelwand, Walmendingerhorn en op de Ifen. Met kinderen is de Parsen ook erg leuk om te skiën.

Qua uitvalsbasis maakt het niet zo veel tussen Riezerln en Hirschegg. Riezerln is het meeste te beleven. Mittelberg en Baad zijn mooi, maar de huisberg daar is wat minder. Vanuit Hirschegg kun je als beginner heerlijk klooien op de Heuberg, om daarna op de bus naar Ifen te stappen.
In Riezerln zit je aan de Kanzelwand. Het grootste en meest uitdagende deel van KWT.
Ifen en Kanzelwand zijn de musts voor een weekend. Is er verdomd veel verse sneeuw is een dagje spelen op de Söllereck ook heel erg leuk, maar eerder een extra’tje als je er langer zou zijn.

Zoals gewoonlijk heeft @Bennie al weer precies geplaatst wat ik ook vind :). +1 voor Riezlern of Hirschegg.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

idd, appartement/hotel in Riezlern.
Ifen is toch wat moeilijker vind ik (lange blauwe was er niet vorige keer)

Dank voor de reacties. Riezlern klinkt heel goed, nu nog een acco vinden voor die datum (17 t/m 19 feb). Bijna alles lijkt uitverkocht.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Dat is ook echt middenin het hoogseizoen/ carnaval/ schoolvakantie. Superdruk en extra duur. Zou een ander weekend kiezen.

Ik heb ook even gekekeken. Ik kon me niet voorstellen dat er dan geen plek zou zijn. Bleek het dan vakantie te zijn. Als je toch dat weekend wil gaan is er in het aparthotel in Mittelberg nog plek. Dit is niet de meeste handige uitvalsbasis. Je kan op een klein sleepliftje na niet op loopafstand skiën. Je zult de auto moeten pakken. Het bussysteem werkt wel erg goed in KWT.

Ski you later!

Iedereen vergeet hier gewoon de Nebelhorn in Oberstdorf te benoemen.
Lekkere lange dalafdaling, splinternieuwe lift en boven een machtig uitzicht en prima pistes.
Daarbij heb je in Oberstdorf veel meer keus in accomodaties, goedkoper en betere voorzieningen.
Kwt ligt om de hoek en is via de ski gewoon te bereiken via de Fellhorn waar het ook leuk skiën is en verbonden is met de Kanzelwand.

*bericht bewerkt door Rogierhgv op 30 jan 2023 22:28

Iedereen vergeet hier gewoon de Nebelhorn in Oberstdorf te benoemen.
Lekkere lange dalafdaling, splinternieuwe lift en boven een machtig uitzicht en prima pistes.
Daarbij heb je in Oberstdorf veel meer keus in accomodaties, goedkoper en betere voorzieningen.
Kwt ligt om de hoek en is via de ski gewoon te bereiken via de Fellhorn waar het ook leuk skiën is en verbonden is met de Kanzelwand.

Rogierhgv op 30 jan 2023 22:25

Nebelhorn is met kinderen veel te moeilijk, ook de Felhorn is best pittig. Je kan het beste met kinderen in Riezlern verblijven.

Dat is ook echt middenin het hoogseizoen/ carnaval/ schoolvakantie. Superdruk en extra duur. Zou een ander weekend kiezen.

Helga op 30 jan 2023 20:57

I know, maar ik kan hier niet mee schuiven. De aanleiding van de trip is dat wij het huis leeg moeten laten omdat moeders moet slapen i.v.m. nachtdienst. En dit is bovendien ook nog eens een weekend zonder sport.

Stukje met de auto is geen showstopper.

Ik blijf gewoon een paar x per dag Booking in de gaten houden. Er zullen heus nog wel annuleringen komen (ziekte, overlijden, enz.)

*bericht bewerkt door havana op 31 jan 2023 08:47

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Wij slapen in het laagseizoen altijd in het SuiteHotel in Hirschegg, geen idee hoe de prijzen daar nu zijn.
Qua uitvalsbasis ideaal want het ligt op loopafstand van de Hubertuslift (sleeplift), vanuit daar ski je zo het hele gebied door.
Mocht je in de avond ook nog wat willen doen is Riezlern inderdaad een betere optie.

Dit seizoen zijn er nog veel liften en afdalingen gesloten in het kleinwalsertal. Ik zou dus zeker even de pistekaarten in de gaten houden.

Wenn die Hölle zufriert, fahre ich da eben auch Ski.

Ik sta ook open voor andere gebieden. Belangrijkste is dat het goed aan te rijden is.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

https://www.hausgeigenmacher.at/de/preise-angebote.html…
927 km vanuit Utrecht, net geen 600 euro voor twee nachten. Ik ken dit hotel niet.

Ik heb even vlug gezocht, maar de rest is of enorm duur (+1000 euro voor 2 nachten) of erg ver (+2 km) van een skilift).

*bericht bewerkt door tessaneedssnow op 31 jan 2023 10:36

Ski you later!

In Reutte is ook nog wel e.e.a. te vinden. Kwartiertje rijden en je zit in de diverse deelgebiedjes van de Zugspitz Arena. Qua reistijd maakt het niks uit met KWT.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Iedereen vergeet hier gewoon de Nebelhorn in Oberstdorf te benoemen.
Lekkere lange dalafdaling, splinternieuwe lift en boven een machtig uitzicht en prima pistes.
Daarbij heb je in Oberstdorf veel meer keus in accomodaties, goedkoper en betere voorzieningen.
Kwt ligt om de hoek en is via de ski gewoon te bereiken via de Fellhorn waar het ook leuk skiën is en verbonden is met de Kanzelwand.

Rogierhgv op 30 jan 2023 22:25

Nebelhorn is met kinderen veel te moeilijk, ook de Felhorn is best pittig. Je kan het beste met kinderen in Riezlern verblijven.

CherryMoon_ op 31 jan 2023 07:26

Dan nog is het een prima uitvalsbasis en de fellhorn valt echt wel mee.

Heb in de zomer wel eens in hotel Rosenhof in Mittelberg gelogeerd. Wij vonden het echt een zalig hotel. En de bus stopte bijna voor de deur. Was ook een lift op loopafstand. Paar jaar geleden ook een paar dagen geskied in Tannheim. Ook heel makkelijk te bereiken en voor een paar dagen erg leuk (mooi wandel- en langlaufgebied ook). Ook daar in een super hotel gelogeerd (Hohenfels). Vlak naast het kinderweitje!

Victorine

Inmiddels heb ik 2 opties gevonden, die heb ik beide geboekt (beide mogelijkheid tot gratis annuleren). Eentje in Reutte en eentje in Riezerln. Nu afwachten wat 't weer doet, fingers crossed!

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Ik ben erg benieuwd waar in Riezlern je zit.

Ski you later!

Jagdhof, maar zij hebben zonder opgaaf van reden mijn reservering eruit geknikkerd :(

Nou ja, ik heb die in Reutte nog wel gelukkig.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Als je buiten de schoolvakanties gaat kan je via kleinwalsertal.de een accommodatie boeken. Wij zijn ook een keer een weekend geweest (vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT) en zaten in hotel Alpenrose in Mittelberg. We hebben veel geskied op de Kanzelwand, Walmendingerhorn en op de Ifen. Met kinderen is de Parsen ook erg leuk om te skiën.

CherryMoon_ op 30 jan 2023 07:30

“vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT”

Hoe lang was je al met al onderweg? Paar keer naar KWT geweest, gewoon met de auto, ben benieuwd naar het verschil.

Edwin van Riel

En in reutte kun je ook nog mooi skiën voor 1 dag,
Leuk door de vitales land pas icm de gebiedjes van het Tannheimer tal, daar tref je nog een paar oude liften!

Had ik gezien! Zou bijv 1 dag Lermoos en 1 dag Reutte kunnen overwegen.

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Als je buiten de schoolvakanties gaat kan je via kleinwalsertal.de een accommodatie boeken. Wij zijn ook een keer een weekend geweest (vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT) en zaten in hotel Alpenrose in Mittelberg. We hebben veel geskied op de Kanzelwand, Walmendingerhorn en op de Ifen. Met kinderen is de Parsen ook erg leuk om te skiën.

CherryMoon_ op 30 jan 2023 07:30

“vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT”

Hoe lang was je al met al onderweg? Paar keer naar KWT geweest, gewoon met de auto, ben benieuwd naar het verschil.

evr66 op 08 feb 2023 11:57

Even nadenken het is alweer even geleden. Vliegen naar München is 1 uur en 20 minuten vanaf schiphol. We waren een uur van te voren aanwezig.
Vanaf de luchthaven zijn we met de S Bahn naar München Hbf gereisd en vanaf daar was het nog 2 uur met de trein naar Oberstdorf. Dus bij elkaar opgeteld denk ik zo’n 5 uur onderweg. Dus het scheelt niet heel veel met de auto, maar het was wel heel leuk en relaxed om te doen en de treinreis München Oberstdorf is prachtig!

Ik sta ook open voor andere gebieden. Belangrijkste is dat het goed aan te rijden is.

havana op 31 jan 2023 09:54

Engelberg is ook heel vlot bereikbaar. Niet goedkoop maar iets minder gevoelig voor vakantie-drukte.

Edwin van Riel

Als je buiten de schoolvakanties gaat kan je via kleinwalsertal.de een accommodatie boeken. Wij zijn ook een keer een weekend geweest (vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT) en zaten in hotel Alpenrose in Mittelberg. We hebben veel geskied op de Kanzelwand, Walmendingerhorn en op de Ifen. Met kinderen is de Parsen ook erg leuk om te skiën.

CherryMoon_ op 30 jan 2023 07:30

“vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT”

Hoe lang was je al met al onderweg? Paar keer naar KWT geweest, gewoon met de auto, ben benieuwd naar het verschil.

evr66 op 08 feb 2023 11:57

Even nadenken het is alweer even geleden. Vliegen naar München is 1 uur en 20 minuten vanaf schiphol. We waren een uur van te voren aanwezig.
Vanaf de luchthaven zijn we met de S Bahn naar München Hbf gereisd en vanaf daar was het nog 2 uur met de trein naar Oberstdorf. Dus bij elkaar opgeteld denk ik zo’n 5 uur onderweg. Dus het scheelt niet heel veel met de auto, maar het was wel heel leuk en relaxed om te doen en de treinreis München Oberstdorf is prachtig!

CherryMoon_ op 08 feb 2023 13:22

Gaan binnenkort wel weer die kant op. Zal m eens in gedachten houden. Levert wel weer toestanden op mbt bagage/airbags en zo, dus uiteindelijk zal het wel gewoon de auto worden. Vretrekken meetsal einde middag uit nl zodat we in principe nog 3/4 van de dag kunnen werken, s avonds laat anakomst. 2.5 dag op de latten en zo middag weer terug ;)

Edwin van Riel

Als je buiten de schoolvakanties gaat kan je via kleinwalsertal.de een accommodatie boeken. Wij zijn ook een keer een weekend geweest (vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT) en zaten in hotel Alpenrose in Mittelberg. We hebben veel geskied op de Kanzelwand, Walmendingerhorn en op de Ifen. Met kinderen is de Parsen ook erg leuk om te skiën.

CherryMoon_ op 30 jan 2023 07:30

“vliegen op München en met de trein naar Oberstdorf, bus naar KWT”

Hoe lang was je al met al onderweg? Paar keer naar KWT geweest, gewoon met de auto, ben benieuwd naar het verschil.

evr66 op 08 feb 2023 11:57

Even nadenken het is alweer even geleden. Vliegen naar München is 1 uur en 20 minuten vanaf schiphol. We waren een uur van te voren aanwezig.
Vanaf de luchthaven zijn we met de S Bahn naar München Hbf gereisd en vanaf daar was het nog 2 uur met de trein naar Oberstdorf. Dus bij elkaar opgeteld denk ik zo’n 5 uur onderweg. Dus het scheelt niet heel veel met de auto, maar het was wel heel leuk en relaxed om te doen en de treinreis München Oberstdorf is prachtig!

CherryMoon_ op 08 feb 2023 13:22

Gaan binnenkort wel weer die kant op. Zal m eens in gedachten houden. Levert wel weer toestanden op mbt bagage/airbags en zo, dus uiteindelijk zal het wel gewoon de auto worden. Vretrekken meetsal einde middag uit nl zodat we in principe nog 3/4 van de dag kunnen werken, s avonds laat anakomst. 2.5 dag op de latten en zo middag weer terug ;)

evr66 op 08 feb 2023 13:26

Wij reisden met alleen handbagage. Mijn schoonouders waren eerder aangekomen en hadden onze ski spullen mee. Dat scheelde natuurlijk.
Maar we vonden het wel heel leuk een weekend met het vliegtuig heen en weer en echt kunnen kiezen voor skiën in de zon. In de voorjaarsvakantie moet je maar net mazzel hebben.

Plaats een reactie