Skis opslaans met binding stoppers

Ik vroeg me af of het mogelijk is om skis in de zomer op te slaan met binding stoppers erop (die je gebruikt bij waxen). Hebben jullie hier ervaring mee? Ik kan er online en op dit forum verder weinig over vinden.

Het zal zeker kunnen. Maar waarom zou je dit willen en het is niet erg verstandig om een veer ( wat een stopper is) lang in gespannen toestand te houden de kracht zal afnemen.

Ik wil de skis aan het plafond hangen met het belag naar boven. Als de rem eraf is kan hij hoger tegen het plafond hangen. Zijn hier nog andere mogelijkheden voor dan binding stoppers?

Als je net als ik elastieke binding stoppers hebt dan gaat dit een paar dagen goed. Daarna is de rek uit je elastiek en is je stopper weer in de staat zoals ze waren. Zoals het denk ik ook hoort in staat van rust.

Als de bakken op een rail staan, dan kan je die bakken er zo vanaf halen.

Ik wil de skis aan het plafond hangen met het belag naar boven. Als de rem eraf is kan hij hoger tegen het plafond hangen. Zijn hier nog andere mogelijkheden voor dan binding stoppers?

Owios op 01 feb 2023 19:40

Hang je ze toch 4 cm vrij van het plafond zodat de stopper gewoon uitgesprongen staat. Anders ligt het aan het model binding, maar bij mij haal je de stopper er met een schroefje losdraaien af en kan de binding blijven zitten.

*bericht bewerkt door sge op 02 feb 2023 01:02

Ik doe het zelf wel altijd zo. En dat gaat goed. Liever een slappere stopper veer dan de camber uit je ski trekken. (ook een veer). Ik berg de skies horizontaal op met een bandje aan de boven en onderkant. Belag zijdes tegen elkaar aan. Zonder de stoppers blijft de camber in model. Ook wax ik ze met een zachte wax voor het opbergen. Deze wax schraap ik er pas af op het moment dat ik de skies weer ga gebruiken.

Plaats een reactie