Snowboard

Hoi allemaal!
Ik heb een snowboard gekocht en hij is binnen gekomen
Maar nu zie ik dat 1 binding schuiner staat dan de andere en nu ga ik twijfelen of mij snowboard maar 1 kant op kan.
Mijn voorste been is namelijk links en de rechter binding staat iets schuiner dan de linker
Kan iemand mij misschien vertellen of mijn snowbaord 2 kanten op kan en hoe ik dan mijn bindingen goed zet

null

schroefjes in je binding eens los draaien en dan kun je hem instellen zoals je zelf prettig vind!

In principe kan elk snowboard beide kanten op, echter zijn sommige (true-twin) er beter voor geschikt dan anderen (directional).
Maar als ik de foto zo zie zijn de bindingen gemonteerd voor iemand die Goofy rijdt (rechts voor). Even een kwestie van de bindingen omkeren en ze staan goed.

Daarnaast zeg je dat ze ‘schuiner’ staan. Ook deze hoek kun je aanpassen, wil je beide kanten op (switch rijden) dan is +15 -15 precies gelijk maar ook dit is een voorkeur. Als je deze vraag stelt dan verwacht ik niet dat je dit van plan bent eigenlijk. Maar je kunt gewoon experimenteren en bijvoorbeeld met +18 -6 beginnen (meer vooruit gericht) en kijken wat je prettig vindt.

Of een snowboard twee kanten op kan, ligt vooral aan de snowboarder die er op staat ;)

Ik twijfel een beetje of dit een serieuze vraag is, maar ik ga, met het risico dat ik er in trap, hem toch proberen serieus te beantwoorden.

Dit board is een Directional Twin. Hij heeft een voorkant en een achterkant, maar je kan er ook prima mee achteruit.
De pijlen wijzen naar de voorkant en de bindingen zijn nu zo geplaatst dat je met je rechter voet voor staat, maar je kan die bindingen uiteraard omdraaien. Onder de zooltjes van de bindingen zitten schijven die met schroeven op het board geschroefd zijn. Die kun je loshalen en dn kun je de bindingen draaien of er helemaal afhalen.
Als jij met je linker been voor staat, moet je de bindingen er helemaal af halen en omwisselen. De hoek waarin je ze zet, kun je afstellen afhankelijk van je voorkeur.
Google maar op snowboard stance en je vindt hier genoeg informatie over.

Annoying skiers since 2003

Keurige uitleg @Marka, ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Afstelling is geheel een persoonlijke keuze.
Ga het eens testen door erin te staan dan voel je snel genoeg of het prettig is of niet. En anders in de sneeuw proberen en bij de eerstvolgende lift schroefset erbij pakken en aanpassen indien nodig.
Succes en veel plezier.

In principe kan elk snowboard beide kanten op, echter zijn sommige (true-twin) er beter voor geschikt dan anderen (directional).
Maar als ik de foto zo zie zijn de bindingen gemonteerd voor iemand die Goofy rijdt (rechts voor). Even een kwestie van de bindingen omkeren en ze staan goed.

Daarnaast zeg je dat ze ‘schuiner’ staan. Ook deze hoek kun je aanpassen, wil je beide kanten op (switch rijden) dan is +15 -15 precies gelijk maar ook dit is een voorkeur. Als je deze vraag stelt dan verwacht ik niet dat je dit van plan bent eigenlijk. Maar je kunt gewoon experimenteren en bijvoorbeeld met +18 -6 beginnen (meer vooruit gericht) en kijken wat je prettig vindt.

Marka op 02 feb 2023 15:43 Ik heb nu inderdaad ze omgedraaid en dus de linker op 15 gezet en andere nog op 0 zoals die eigenlijk stond maar dan omgekeerd

Ik heb nu inderdaad ze omgedraaid en dus de linker op 15 gezet en andere nog op 0 zoals die eigenlijk stond maar dan omgekeerd

Zaarrtjuh op 02 feb 2023 16:06

Heb je ze alleen gedraaid? Dus alleen de hoek versteld, maar niet de bindingen omgewisseld?
Dan staan ze namelijk de verkeerde kant op. Dit board heeft een voor- en achterkant en de pijlen wijzen richting de voorkant. De voorkant is langer dan de achterkant.

Annoying skiers since 2003

Plaats een reactie