Ischgl of St. Anton?

Dit onderwerp gaat over de bestemming Ischgl

Hoi allemaal, we willen met een groep van 8 goede skiërs naar Ischgl of St. Anton. Geen van allen doen we aan off-piste. Après-ski is leuk maar geen absolute must voor alle dagen. Het liefst in een hotelletje, B&B of halfpension. Budget is wel een dingetje…
Welke van deze locaties raden jullie aan?

Als Budget een dingetje is : Geen van beide ;-)

Je kan wel in het lechtal (Steeg Holzgau)verbljven en via Warth het skigebied Arlberg ingaan , let wel dat de Apres ski daar minder is …

Als Budget een dingetje is : Geen van beide ;-)

Je kan wel in het lechtal (Steeg Holzgau)verbljven en via Warth het skigebied Arlberg ingaan , let wel dat de Apres ski daar minder is …

evert op 03 feb 2023 12:07

Thanks Evert. Zijn deze gebieden zoveel duurder dan bijvoorbeeld Saalbach, Kirchberg of Flachau?

Waarom wil je perse naar dit gebied met een klein budget? Kijk dan voor de Franse Alpen, dan kun je met een klein budget (lees: €380.- pp incl skipas en skihuur en appartement) heel goed zitten.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik vond St. Anton tegenvallen. Na waanzinnige sneeuwval was de verbinding met Zürs/ Lech dicht, waardoor je met 20.000 man van een paar pistes af moest. Hoe verder je richting Lech gaat, hoe mooier het wordt.

Ischgl was ik echt fan van. Veel pistes, maar niet té groot omdat er van elke helling wel 3 pistes gaan. Om te skiën echt een walhalla.

Waarom wil je perse naar dit gebied met een klein budget? Kijk dan voor de Franse Alpen, dan kun je met een klein budget (lees: €380.- pp incl skipas en skihuur en appartement) heel goed zitten.

Jools op 03 feb 2023 12:26 thanks Jools. Reden hiervoor is, dat wij een groep skiërs uit Chili zijn en ieder jaar een ander land en/ of gebied willen aandoen. In 2020 Sölden, vorig jaar L3V en Tignes, volgend jaar 1e week Dolomieten en 2e week weer naar Oostenrijk, waarbij de voorkeur van de groep uitgaat naar Ischgl of St. Anton.

Ah ok, duidelijk.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Thanks Evert. Zijn deze gebieden zoveel duurder dan bijvoorbeeld Saalbach, Kirchberg of Flachau?

Sloper70 op 03 feb 2023 16:18

Ja, Ischgl en St.Anton zitten hoger in prijs dan Saalbach.
St.Anton klinkt als sowieso niet geschikt voor jullie wanneer je refereert naar Saalbach, Kirchberg en Flachau. Gebieden met voornamelijk makkelijke blauwe en rode pistes
St.Anton is alleen geschikt voor goede skiërs die van off piste en buckels houden. (Lech is inderdaad weer breder geschikt, maar nog moeilijker om redelijk geprijsde acco te vinden)

*bericht bewerkt door Liezen op 03 feb 2023 16:38

Beide zijn topgebieden, Iscghl is mijn inziens toch iets beter kwa skigebied,gebied is compacter en je bent snel terug op het centrale punt vanuit alle kanten (Idalpe) , Kwa budget kan je alle kanten op gaande van iets heel simpel ,en toch in orde, tot het luxueuzer (Trofana of Elisabeth) ,prijzen liggen echt niet veel hoger ,als je het simpel houdt, dan in Saalbach of Flachau.Ben al verschillende malen in de 4 gebieden geweest,maar mijn persoonlijke voorkeur blijft Ischgl !!!

Je zou Silvretta Montafon ook in overweging kunnen nemen. Prima gebied en niet te ver. Ook het prijsniveau is goed.

Schladming….prima betaalbaar en leuker dan Saalbach.

Totales Vollidiot

Zeker St Anton. Ook met een beperkt budget kan je daar een heel gezellige B&B hebben. Eventueel kan St Jacob ook dienen, maar dan moet je 's ochtends even met de bus.
Skigebied is veel afwisselender dan Ischl en heeft ook hele leuke skiroutes.

Vaya resort in St.Anton. Is zeer geschikt voor grotere groepen. Geen knusse b&b of gasthof garni maar zeker niet ongezellig of sfeerloos. 10 minuten lopen van centrum en 5 minuten van Nasserein lift. Ook prima verbinding met skibus naar de liften Rendl of Galzig.
Haus Birkheim in Ischgl. Iets buiten het dorp maar op 5 minuten rijden met skibus naar de Pardatschgratbahn.
Beide accommodaties zijn geschikt voor grotere groepen en is evt. ontbijt beschikbaar.
Allebei de skigebieden vind ik zeker aanraders!

St. Anton is niet heel veel aan qua pistes. Is meer een bestemming voor de skiroutes / off piste.

Gang is alles

St. Anton is niet heel veel aan qua pistes. Is meer een bestemming voor de skiroutes / off piste.

Jesper op 03 feb 2023 21:59

Dit is echt onzin.

*keep cool and relax...*

Waarom wil je perse naar dit gebied met een klein budget? Kijk dan voor de Franse Alpen, dan kun je met een klein budget (lees: €380.- pp incl skipas en skihuur en appartement) heel goed zitten.

Jools op 03 feb 2023 16:26

Echt he. Oostenrijk lijkt mij een slechte keuze als budget een issue is. Probeer er een leuke keuze te maken maar op mijn shortlist komen enkel Franse en Italiaanse namen voor.

Waarom wil je perse naar dit gebied met een klein budget? Kijk dan voor de Franse Alpen, dan kun je met een klein budget (lees: €380.- pp incl skipas en skihuur en appartement) heel goed zitten.

Jools op 03 feb 2023 16:26

Echt he. Oostenrijk lijkt mij een slechte keuze als budget een issue is. Probeer er een leuke keuze te maken maar op mijn shortlist komen enkel Franse en Italiaanse namen voor.

King_of_the_Wedge op 04 feb 2023 15:55

Thanks “King” 🤣. Het is niet zo dat er nauwelijks geld te besteden is, maar ik was vooral benieuwd naar kosten als lunch, drankjes, avondeten e.d… We hebben enkele leuke onderdakadresjes op het oog buiten Ischgl, zowel B&B als halfpension, dus daar had de opmerking “budget” eigenlijk meer betrekking op.

St. Anton is niet heel veel aan qua pistes. Is meer een bestemming voor de skiroutes / off piste.

Jesper op 03 feb 2023 21:59

Dit is echt onzin.

DerGraf op 04 feb 2023 19:05

Waarom? Aantal echt mooie pistes boven St. Anton zelf zijn op 1 hand te tellen. Het terrein is fantastisch, maar je kont altijd weer uit op dezelfde bottlenecks. Het is geen Kronplatz waar je blind een afdaling kunt kiezen en altijd goed zit.
Als off piste / skiroutes je ding zijn maakt dat helemaal niet uit maar er zijn echt zoveel betere piste skigebieden dan St. Anton.

Heb het overigens niet over Ski Arlberg in z’n geheel maar enkel wat snel vanuit St. Anton te bereiken is

*bericht bewerkt door Jesper op 05 feb 2023 03:18

Gang is alles

Ik zou voor Ischgl gaan Top gebied.
De breede Piste blijven de gehele dag goed.
st-Anton gaan de meeste skiërs naar Zurs of Lech waardoor de pistes snel stuk zijn geskied.
En je continue in de drukte zit.
In St- anton langere tochten en off piste mogelijkheden
Qua prijs voor grote groepen is StAnton mi voordeliger.

Nou Sloper als je ieder jaar een ander land/gebied wil bezoeken ga je het beste naar Ischgl. Dan doe je gelijk 2 landen/gebieden aan. Het Oostenrijkse en Zwitserse gebied zijn met elkaar verbonden. Maar als het om budget gaat, ga dan lunchen in het Oostenrijkse deel.
En als je een appartement neemt, heb je alle kosten voor eten en drinken zelf in de hand. Er is gewoon een normaal geprijsde supermarkt in Ischgl. En ook een Burger King en pizzeria’s.

Nou Sloper als je ieder jaar een ander land/gebied wil bezoeken ga je het beste naar Ischgl. Dan doe je gelijk 2 landen/gebieden aan. Het Oostenrijkse en Zwitserse gebied zijn met elkaar verbonden. Maar als het om budget gaat, ga dan lunchen in het Oostenrijkse deel.
En als je een appartement neemt, heb je alle kosten voor eten en drinken zelf in de hand. Er is gewoon een normaal geprijsde supermarkt in Ischgl. En ook een Burger King en pizzeria’s.

RonE. op 05 feb 2023 15:36

Thanks Ron!!

St. Anton is niet heel veel aan qua pistes. Is meer een bestemming voor de skiroutes / off piste.

Jesper op 03 feb 2023 21:59

Dit is echt onzin.

DerGraf op 04 feb 2023 19:05

Waarom? Aantal echt mooie pistes boven St. Anton zelf zijn op 1 hand te tellen. Het terrein is fantastisch, maar je kont altijd weer uit op dezelfde bottlenecks. Het is geen Kronplatz waar je blind een afdaling kunt kiezen en altijd goed zit.
Als off piste / skiroutes je ding zijn maakt dat helemaal niet uit maar er zijn echt zoveel betere piste skigebieden dan St. Anton.
Heb het overigens niet over Ski Arlberg in z’n geheel maar enkel wat snel vanuit St. Anton te bereiken is

Jesper op 05 feb 2023 03:14

Jesper, ik geef je gelijk dat St. Anton misschien niet heel makkelijk skien is, zeker niet als je de laatste afdaling naar het dorp moet nemen als de benen al verzuurd zijn, maar je hebt een aantal mooie tot prachtige pistes. Denk bv. aan de noord gelegen hellingen van de Rendl, het wat hogere Kappal, de lange blauwe afdalingen naar St. Christoph of Alpe Rauz, het hele Albona gebied (of telt dat niet meer mee?). En dan nog de eindeloze kilometers die je kan maken naar Zurs, Lech of zelfs Warth.

En ja, er zijn ongetwijfeld betere/makkelijkere/uitgebreidere/bredere/blauwere pistes (gebieden) dan St. Anton, bv. Trois Vallees, Val Gardena, Portes Soleil, Kronplatz of zelfs Ischgl, dat is zeker waar. Maar je kan niet zeggen dat St. Anton niet veel aan is. Het is (soms) best wel een lastig en pittig gebied maar heeft daarentegen ook heel veel andere pluspunten.

*keep cool and relax...*

Plaats een reactie