Ski clip bril / los brilframe in skibril

Van de week had mijn man na 2 uur skiën al zere oren van zijn bril. Voor een hele week skiën lijkt me dat nu niet echt heel aangenaam, dus ben ik even op zoek naar oplossingen hiervoor. Nu zie ik steeds de optische clip van Specialspex voorbij komen voor €119.- maar ik weet niet of dit een goede prijs is en of het nog goedkoper kan. Ik zie dat je de losse frames zonder glazen wel los kunt bestellen op Amazon etc.

Dus hoe hebben jullie dat gedaan? Ik kan evt ook nog kijken voor een goedkope bril via charlie Temple oid, maar ben benieuwd naar andere opties. Mijn man is aan 1 oog blind dus hij heeft in theorie maar 1 glas nodig. Misschien zou dit voordeliger uit kunnen pakken.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Vaak is dit een probleem door bril-helm combinatie.
Je zegt nergens iets over de helm.
Is de bril wel comfortabel zonder helm ?
Als dit de oorzaak is… tip 1: een bril of helm altijd passen in combinatie met elkaar… echter dat lijkt te laat.
Goedkoopste oplossing… de oren van de bril er afknippen en met elastiekje om je hoofd klemmen.
Of… bijbuigen van de bril oren, misschien al genoeg.
Nieuwe bril is de volgende oplossing.

De helm was er eerder dan de bril, en bij aanschaf van de bril is er niet nagedacht om dat te testen met helm :P
En de bril kapot knippen is niet echt een optie want dit is een gewone bril die hij de hele dag draagt. Nou wil hij in principe nog een sportbril op sterkte dus wellicht kan hij dat aanschaffen, met een wat rechtere poot zodat het niet zeer doet achter zijn oor… Maar nogmaals, als er wat goedkopere opties zijn voor de clip in zou dat helemaal ideaal zijn.

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Ik gebruik nu een paar jaar de universele insert van mijnsportbrilshop.nl

Edwin van Riel

Ik gebruik nu een paar jaar de universele insert van mijnsportbrilshop.nl

evr66 op 05 feb 2023 15:35

Maar zie je dan nog genoeg zonder bril of heb je je gewone bril dan ook nog bij?

Ik gebruik nu een paar jaar de universele insert van mijnsportbrilshop.nl

evr66 op 05 feb 2023 15:35

Maar zie je dan nog genoeg zonder bril of heb je je gewone bril dan ook nog bij?

niekniek op 05 feb 2023 16:02

Ik zie genoeg zonder. Wel een andere bril bij voor autorijden bv, maar die ligt gewoon in de auto normaal

Edwin van Riel

Persoonlijk ski ik het liefst zonder (zonne)bril en met een skibril (adidas). Dit jaar probeer ik voor een helm met vizier.

Ik gebruik voor de wintersport daglenzen. Dat skiet toch het prettigst. Geen beslagen bril en zo.

Plaats een reactie