Welk skigebied(je) voor paar daagjes weg (carnaval of maart)

Goedemiddag forummers,

Mijn man en ik willen op een donderdagmiddag wegrijden, op 3/4 van de reis overnachten en dan 's ochtends verder rijden. Vrijdag/zat/zodag skien en maandag weer terugrijden.

Welke (kleinere) gebieden kunnen jullie aanraden? Waar het eventueel in weekend niet te druk is en die niet te ver weg liggen. Kleinwalsertal zijn we uitgekeken. Oberjoch/Unterjoch etc is te makkelijk. Zelf denk ik nog aan Montafon/Innsbruck. Maar wellicht hebben jullie betere ideeen?
Wij kunnen redelijk goed skien.

We hebben alleen de mogelijkheid om of in de week met carnaval maar dan is vrijdags nog druk maar zat/zon gaan de meeste mensen naar huis. (De vraag is of we nog acco kunnen vinden maar das ander verhaal). Of rond 25 maart…

Groetjes Jamie

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 09 feb 2023 14:43

De week na carnaval krijgt de regio noord vakantie.
Ook dan kan het nog best druk zijn hoor…Maar minder dan de week ervoor.

Een gebied als skiwelt of kitzski ligt lekker dichtbij. Als je nog wat kunt vinden (met zijn 2en zou dat best kunnen) zou ik dat doen.

Anders eind maart kiezen en dan naar een gebied met lekker veel noordhellingen (en/of hoogte);

Ischgl natuurlijk…Of Schladming (veel noord)

Totales Vollidiot

Engelberg is leuk en vlot aan te rijden

Edwin van Riel

Zugspitz Arena. Korte reistijd. Leuke gebiedjes. Geen apresski, geen toertochten, maar voor 3 dagen prima.

Skiwelt ben je vlot ( overnachten bij Tennelohe, Neurenberg) acco zoeken via de skiwelt.at site. Afrit verder is alpbach, nog een verder Zillertal…of vlak voor de grens Garmisch Classic , succes!

Ik ga hetzelfde doen als jou en kies daarvoor
Damüls-Mellau (680km voor mij)
Met dezelfde skipas kan je ook nog Diedampskopf en Warth-Schröcken doen…
Met al deze skigebieden reeds goede ervaringen gehad in ‘t verleden!
Succes ermee.

Dankjewel allemaal voor de reacties!
@Ruuducati; hier heb ik ook nog aan gedacht idd alleen de acco’s zijn zo duur en niet te krijgen in Damuls-Mellau.
Ik ga toch nog eens zoeken.

Beetje afhankelijk van waar je woont. Voor mij is Montafon min of meer het dichtste/snelste in Oostenrijk. In Frankrijk wordt dat de regio PdS/Le Grand Massif of Chamrousse (maar schijnt heel druk te zijn in het weekend).

Katschberg is ook een kleiner gebied en leuk voor een paar dagen. Het gebied ernaast gaat op dezelfde skipas. Ik heb me daar prima vermaakt.
Het is ook prima aan te rijden vanaf de snelweg.

*bericht bewerkt door Henrike op 08 feb 2023 09:54

It is an amazing world

Paznaun. Kun je iedere dag een ander skigebied(je) doen, prima aan te reizen en in het weekend niet al te druk met dagjesmensen.

Zugspitz Arena. Korte reistijd. Leuke gebiedjes. Geen apresski, geen toertochten, maar voor 3 dagen prima.

MartijnA op 07 feb 2023 20:05

Zat zelf ook aan de Zugspitze Arena te denken bij deze vraag. Als je verblijft in Garmisch Partenkirchen is er ook na het skiën zat te beleven.

Alternatief kan ook Feldberg/Braunlage zijn in Duitsland als je rij afstand belangrijk vind voor een weekend.

Maar als eind maart een optie is en je wilt de drukte een beetje vermijden/niet de hoofdprijs betalen zou ik eind maart gaan en dan de hoogte in. Elk skigebied met veel km pistes boven de ~1800/2000 meter ligt er dan nog goed bij.

*bericht bewerkt door Alex20101990 op 08 feb 2023 13:34

Hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar tot een jaar of zes geleden kwamen er in de vroege zaterdagochtend vele colonnes touringcars uit Duitsland naar het Paznauntal, voor één dagje skiën…

Hoe het tegenwoordig is weet ik niet, maar tot een jaar of zes geleden kwamen er in de vroege zaterdagochtend vele colonnes touringcars uit Duitsland naar het Paznauntal, voor één dagje skiën…

Rene4000 op 08 feb 2023 13:41

Naar Paznaun of naar Ischgl? berucht zijn inderdaad de “Scheebeben”, Als die ergens zijn, kun je dat gebied beter mijden. Zeker als ze naar grote(re) gebieden gaan, gaat om om tientallen bussen. Een overzicht staat hier: https://www.schneebeben.de/alle-termine/

Dankjewel!

Schneebeben … haha grappig woord, nooit van gehoord maar wel gelijk gecheckt. Axamer Lizum vermijden dus dat weekend!

Plaats een reactie