Houding snowboarden

Kan iemand mij een tip geven waar je het beste je armen kunt laten met snowboarden? Merk dat ik heel beweeglijk ben met mijn armen nl en dat dit niet altijd ten goede komt van het boarden.

Bekijk de video’s van b.v. SnowboardProCamp op Youtube.
Die geven je de beste raad.

Als je op de piste zit kun je de gewoon naast je houden.

Maar even serieus: grote kans dat je met je bovenlichaam dan ook counterrotaties maakt. Ben wel wat meer onder de indruk van de filmpjes van Malcolm Moore qua uitleg.
Daarnaast kun je natuurlijk ook nog een les nemen om hiernaar te kijken of je filmt jezelf en kijkt terug wat je doet. Weet niet of het so you think you can snowboard topic nog open is? Als je daar post kunnen anderen ook commentaar geven.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 09 feb 2023 23:38

Thnx!! Heb idd filmpjes laten maken en daar valt het me dus op. Heb ook de filmpjes gekeken op YouTube en dan blijkt idd dat ik met mijn “voorste arm” dus idd precies het tegenovergestelde doe als wat moet. Denk dus idd dat dat zorgt voor counterrotaties waar jij het over hebt Tiny-M!!

Als je op de piste zit kun je de gewoon naast je houden.

Maar even serieus: grote kans dat je met je bovenlichaam dan ook counterrotaties maakt. Ben wel wat meer onder de indruk van de filmpjes van Malcolm Moore qua uitleg.
Daarnaast kun je natuurlijk ook nog een les nemen om hiernaar te kijken of je filmt jezelf en kijkt terug wat je doet. Weet niet of het so you think you can snowboard topic nog open is? Als je daar post kunnen anderen ook commentaar geven.

Goede tip.

Tiny-M op 09 feb 2023 23:37

*bericht bewerkt door janssen66 op 10 feb 2023 07:50

Als je in je gezelschap een skiër hebt kan je vragen of je even een skistok mag lenen. Die hou je dan op heuphoogte horizontaal in de lengterichting boven je snowboard. Zo kan je oefenen dat je bovenlichaam netjes met je board mee draait ipv er tegenin. Je kan het evt. Ook doen door met beide handen je broekzakken vast te pakken. Zie ook de video hier onder voor een goede uitleg.

En kijk deze video ook eens:

ah, zoals ik het altijd noem: “omschoppen van je board”. door de contra-rotatie schop je je board eigenlijk om, in plaats van het snowboard het werk te laten doen.

Het zal even wennen zijn. De tip van de skistok is een hele goede. Eigenlijk moet je opnieuw bochten aanleren.

Bij gebrek aan een stok, wat ik vaak doe:
Achterste hand in je zij
Voorste hand wijs je waar je naartoe wil. Dus je wijst naar de zijkant van de piste, en als je de bocht om wil, wijs je langzaam richting waar je naartoe wil. Dan zal je zien dat de rest van je lichaam en je snowboard volgt!

Ik weet dat het volgens mij niet de officiele goedgekeurde methode is, maar in mijn ervaring werkt het wel goed voor mensen. Waar je heen wijst/kijkt, is waar je uiteindelijk ook naartoe gaat.

ah, zoals ik het altijd noem: “omschoppen van je board”. door de contra-rotatie schop je je board eigenlijk om, in plaats van het snowboard het werk te laten doen.

Het zal even wennen zijn. De tip van de skistok is een hele goede. Eigenlijk moet je opnieuw bochten aanleren.

Bij gebrek aan een stok, wat ik vaak doe:
Achterste hand in je zij
Voorste hand wijs je waar je naartoe wil. Dus je wijst naar de zijkant van de piste, en als je de bocht om wil, wijs je langzaam richting waar je naartoe wil. Dan zal je zien dat de rest van je lichaam en je snowboard volgt!

Ik weet dat het volgens mij niet de officiele goedgekeurde methode is, maar in mijn ervaring werkt het wel goed voor mensen. Waar je heen wijst/kijkt, is waar je uiteindelijk ook naartoe gaat.

Waah op 10 feb 2023 10:29

Dat wijzen word bij lessen ook wel toegepast volgens mij hoor en in het eerste filmpje van Snowboard addiction zie je hem het in principe ook doen waar hij een denkbeeldige stok vasthoud. Er is ook niet zoiets als ‘één manier’ er zijn meerdere manieren die er samen voor zorgen dat de houding natuurlijke vormen aanneemt en die ervoor zorgen dat je niet counter roteert. Ik merk dat ik vaak als ik de dag begin redelijk een basishouding aanneem om er weer even in te komen. Daarna gaat het weer vanzelf.

🏂

Hier wordt hij ook goed uitgelegd:


Eerst laat je zien wat er gebeurt als je moet omschoppen en dan ook met een stok hoe je de houding hoort te hebben. Echt stap voor stap.

Super bedankt voor alle tips!! Alle filmpjes bekeken en het is me duidelijk dat er werk aan de winkel is 😱😅 Vandaag er al continue op gelet alleen viel steeds terug op mijn “oude manier van boarden”. Morgen ga ik het eens met een ski stok proberen!!

Volgens mij moet je gewoon er niet zo veel over nadenken. Lekker door de knietjes, tenen en hielen bewegen. En een beetje snelheid hebben.
Go with the flow. Laat het gaan. Niet zo druk maken.

Volgens mij moet je gewoon er niet zo veel over nadenken. Lekker door de knietjes, tenen en hielen bewegen. En een beetje snelheid hebben.
Go with the flow. Laat het gaan. Niet zo druk maken.

Geraertshoven op 10 feb 2023 21:54

Om er niet over te hoeven nadenken moet je er eerst over nadenken… Denk daar maar eens over na😉😉

🏂

Plaats een reactie