Rum punch, hoe maak je dat?

Als wij in Italië in de Dolomieten zijn om te skiën kan ik altijd erg genieten van de rum punch. Een warm, kruidig drankje met een lekkere scheut rum erin. Ik zou het graag eens hier in Nederland maken en zodoende ben ik op internet gaan zoeken naar het recept/de samenstelling. Daar kom ik echter alleen een zomerse cocktail tegen die rum punch heet en recepten voor appelpunch, maar niet de rum punch die ik bedoel.

Weet iemand hier toevallig hoe je rum punch maakt/wat erin gaat? Of misschien dat jullie beter kunnen zoeken dan ik. :)

Bij voorbaat dank!

Bedoel je niet Bombardino?

@monoskito

Nee, de bombardino ken ik ook, maar die bedoel ik niet.

null

Zoiets maar dan met rum?
Gluhwein plus

Is het ook niet de jägerthee die je in Oostenrijk hebt? https://www.gall.nl/stroh-j%C3%A4gertee-50cl-768480.html…

Ik ken dat spul niet, maar als ervaringsdeskundige😁, kan ik je zeggen dat een lekker drankje in het buitenland, eenmaal thuis, nooit zo lekker smaakt als in het buitenland. 😉
(Behalve misschien in Nederland want jullie hebben geen lekkere drank.
Lekker eten ook niet. 😜
Sorry! 😈)

Bla, bla, bla.

@SuzannaE

Ik denk het niet, daarvoor is het volgens mij te licht van kleur. Op onderstaande foto zijn het de linker glaasjes.

null

@Tiny-M

Op de menukaart staan rum punch en jägertee altijd apart vermeld, dus ik neem aan van niet.

null

Maar op die kaart staat toch al wat erin zit?
Mandarin, orange (triple sec), rum en aardbeien likeur.

https://www.spar.be/recepten/rum-punch
@bartvwg
De Belgische spar lijkt t wel te kennen

Mandarijn punch is weer heel wat anders blijkt 🤣

*bericht bewerkt door SuzannaE op 11 feb 2023 19:47

https://www.spar.be/recepten/rum-punch
@bartvwg
De Belgische spar lijkt t wel te kennen

SuzannaE op 11 feb 2023 19:42

Ze gebruiken de verkeerde rum😉, misschien moet Fleur deze eens aanschaffen: https://karadarshop.com/en/rumcachaca/dolomitenmann-rum-dolo…
Dolomietenrum. Het bestaat. 🙂🤤

Bla, bla, bla.

Alleen t lezen stijgt me al naar t hoofd 🤣

@Tiny-M

Dat zijn de soorten likeur waaruit je kan kiezen om de punch mee aan te vullen. Op de foto met de glaasjes die ik in een eerdere reactie bijvoegde zie je bijvoorbeeld links de rum punch en rechts de mandarijn punch. Daarnaast heb je dan nog de sinaasappel en frambozen punch.

@SuzannaE

Ik ga het recept van de Belgische Spar eens proberen, bedankt! Waarschijnlijk is het het niet, maar het kan evengoed lekker zijn.

@bartvwg

Klopt, thuis smaakt het nooit zo lekker als op de vakantiebestemming, maar bij gebrek aan beter hier in NL… ;)

Komende zomer zijn we van plan weer naar de Dolomieten te gaan, eens zien of ik die Dolomietenrum dan kan vinden.

Google eens op ‘punsch südtirol’ voor recepten. Daar zijn een aantal variaties in met als basis witte wijn, three en rum. Daar voeg je fruit (citrus) en kruiden bij zoals steranijs of kruidnagel aan toe. Moet een tijdje intrekken.
Je kan dat ook in geconcentreerde vorm verkrijgen waar je heet water aan moet toevoegen. Heb zo’n flesje staan, maar zoals gezegd … thuis proeft het toch net wat anders 😉

*bericht bewerkt door Hupla op 12 feb 2023 00:59

Google eens op ‘punsch südtirol’ voor recepten. Daar zijn een aantal variaties in met als basis witte wijn, three en rum. Daar voeg je fruit (citrus) en kruiden bij zoals steranijs of kruidnagel aan toe. Moet een tijdje intrekken.
Je kan dat ook in geconcentreerde vorm verkrijgen waar je heet water aan moet toevoegen. Heb zo’n flesje staan, maar zoals gezegd … thuis proeft het toch net wat anders 😉

Hupla op 12 feb 2023 00:59

Met kerst in Cervinia viel me inderdaad al op dat er 2 varianten zijn. De ene kreeg je in een normale beker, waarschijnlijk volgens een vergelijkbaar recept ;) en de andere in soort espresso glaasje.
Die tweede was inderdaad gewoon uit een fles en dan verwarmd (met heet water?) Zal er volgende week eens op letten.

Zijn het niet die flessen punch die je bij de slijter kunt kopen? Scheut in een glas en aanlengen met kokend water.

@Hupla

Hartelijk dank voor de tip! Ik heb al wat recepten gevonden waar ik mee aan de slag kan. :)

@Superskier

Ook best lekker, maar toch anders. :)

Inmiddels heb ik een punch gemaakt volgens een van de gevonden recepten. Het resultaat lijkt niet op het drankje dat je in Italië geserveerd krijgt, maar het is evengoed lekker en het was leuk om het zelf te maken.

null

Plaats een reactie