Volgeboekte skilessen

De komende voorjaarsvakantie (noord) gaan we met ons gezin naar Maria Alm. Toen ik gisteravond de websites van de skischolen bekeek schrok ik me wild; allebei compleet volgeboekt. Een mailtje naar een van de scholen leerde me dat er zelfs een wachtlijst is van meer dan 60 kinderen. De ander heeft ook een wachtlijst, geen idee hoe lang die is.

Hoewel we al jaren in de voorjaarsvakantie gaan en ook meestal naar de wat bekendere gebieden (altijd Oostenrijk), is dit ons nog niet eerder overkomen. Nu ben ik benieuwd of we gewoon altijd geluk gehad hebben of dat dit specifiek iets is voor Maria Alm of dit jaar. Zijn er andere gebieden (en dan vnl Oostenrijk) waar dit gebruikelijk is? Fijn om te weten zodat we volgend jaar niet weer voor zo’n ‘verrassing’ komen te staan.

Je ziet dit jaar (en vorig jaar ook wel) een hele hoop topics over dit probleem. Op zich ook logisch, de vraag naar zoveel leraren is maar een paar weekjes per jaar en dat gecombineerd met het personeelstekort overal maakt dat je gewoon heel erg op tijd moet reserveren, helaas.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Wij hadden dit een keer in Saalbach toen regio Zuid vakantie had en ook andere Carnavalvierende landen: superdruk dus!

Onze 2 kinderen konden toen al goed skiën en samen met de 2 kinderen van ons reisgezelschap hebben we besloten dat ze gewoon met ons mee gingen skiën. Ze maakten veel meer ski-meters en uren, wij konden vroeger vertrekken en later stoppen. Veel fijner dus. Wel hebben ze nog één ochtend privéles met zijn vieren gehad.

Onze kinderen waren toen tussen de 10-14 jaar en hadden al 6-8 weken ski-ervaring. Hoe oud zijn je kinderen en hoeveel weken ski ervaring?

Wij hadden dit een keer in Saalbach toen regio Zuid vakantie had en ook andere Carnavalvierende landen: superdruk dus!

Onze 2 kinderen konden toen al goed skiën en samen met de 2 kinderen van ons reisgezelschap hebben we besloten dat ze gewoon met ons mee gingen skiën. Ze maakten veel meer ski-meters en uren, wij konden vroeger vertrekken en later stoppen. Veel fijner dus. Wel hebben ze nog één ochtend privéles met zijn vieren gehad.

Onze kinderen waren toen tussen de 10-14 jaar en hadden al 6-8 weken ski-ervaring. Hoe oud zijn je kinderen en hoeveel weken ski ervaring?

Marieke op 13 feb 2023 20:56

Onze jongste is 7 en kan nog niet hele dagen mee zonder dat dat voor hem of voor de andere twee niet fijn is. Goed om te weten dat het in Saalbach ook kan gebeuren. Volgens het vakantieoverzicht https://www.wintersport.nl/weblog/04/03/2022/drukke-vakantie… zou de tweede week minder druk moeten zijn, maar dat zegt dus ook niet alles. En ondanks dat we altijd in de kerst- dan wel voorjaarsvakantie gaan hebben we tot nu toe dus gelukkig nog nooit dit probleem gehad. Daarom ook niet bedacht dat we van te voren moesten boeken.

Gelukkig hebben we nog plek gevonden een dorp verderop. Niet ideaal, maar ze kunnen iig lessen.

Beste Tamaravw,

Mag ik vragen in welk dorp jullie nog les hebben kunnen boeken?
Wij zitten eigenlijk met hetzelfde probleem in Maria Alm. Op dit moment hebben we in ieder geval
2 dagen nog kunnen boeken midden in de week. en staan op de wachtlijst.
Hoor het graag even, bedankt gr A

Net als in andere sectoren, is er schaarste aan personeel. In Schruns werden tijdens de kerstvakantie daarom halve lessen gedraaid. De ene groep in de ochtend, de andere i de middag

Beste Tamaravw,

Mag ik vragen in welk dorp jullie nog les hebben kunnen boeken?
Wij zitten eigenlijk met hetzelfde probleem in Maria Alm. Op dit moment hebben we in ieder geval
2 dagen nog kunnen boeken midden in de week. en staan op de wachtlijst.
Hoor het graag even, bedankt gr A

VONKA op 16 feb 2023 13:26

Hinterthal. Hopelijk lukt het jullie nog!

Beste Tamaravw,

Mag ik vragen in welk dorp jullie nog les hebben kunnen boeken?
Wij zitten eigenlijk met hetzelfde probleem in Maria Alm. Op dit moment hebben we in ieder geval
2 dagen nog kunnen boeken midden in de week. en staan op de wachtlijst.
Hoor het graag even, bedankt gr A

Hallo A, als skischool Hintertal vol zit kun je het ook nog in Dienten proberen, skischool zit vanaf Hintertal naar Dienten vlak aan het begin van het dorp. Je kunt je eigen skispullen ook meenemen en vandaar naar het skicentrum skiën om het gebied in te gaan. Ze hebben daar ook opvang/eten voor tussen de middag als je dat wilt, kids eten dan in de skischool bij de kinderweide, de gevorderden eten ergens op de berg.

*bericht bewerkt door Elly3 op 18 feb 2023 20:57

Dienten Die Alte schule

Het is inderdaad geen vanzelfsprekendheid dat er skiles te boeken is voor je kinderen in veel gebieden. Daarbij zijn er veel creatieve oplossingen bij de skischolen zoals aangepaste leestijden en grotere groepen.

Hierdoor ontstaat er bij ons gezin wel het beeld dat het meer op kinderopvang begint te lijken dan op skiles bij de diverse skischolen.

Wij zijn dan ook gestopt met de skiles voor onze kinderen en maken we afspraken met elkaar om het voor iedereen leuk te laten zijn met geven en nemen voor de kinderen en de volwassenen. We beginnen eerder en gaan wat langer door en we doen eens een drankje extra te doen om de guppies op te laden. Daarbij zorgen we de gehele dag dat de suikerspiegel op peil blijft en passen we het avond programma iets aan.

Het was voor ons eerst wennen, maar inmiddels willen we niets anders meer. Het brengt heel veel Quality time met de kinderen.

Wij hebben voor het eerst dit jaar ook gereserveerd. Omdat ik dit soort berichten voorbij zag komen. Nu is het voor onze kinderen misschien wel wat minder nodig omdat ze ons (zeer) makkelijk bij kunnen houden inmiddels. Maar aan de andere kant is het denk ik toch net als bij zwemles goed om het echt goed te leren van een docent. Misschien is er wel later in de week meer ruimte in het gebied zelf. Onze oudste doet denk ik alleen de eerste 3 dagen. Zo zullen er wel meer zijn.

Wij zijn ook na jaar of 5 gestopt met de kinderen op les te laten gaan. Nog wel 1x toen op de rollerbaan in Nederland les gehad. De oudste, toen 10 skiede toen al echt heel netjes en goed. De jongste, toen 9 kreeg mooi parallel niet onder de knie, maar leerde in Oostenrijk ook niet meer bij. Die is toen achter zijn zus aan gaan skiën en had het toen binnen 2 dagen door. Inmiddels 4 jaar verder skiën ze ons er aan alle kanten uit. Maar idd zoveel quality time om met zijn 4tjes de hele dag op pad te zijn.

Plaats een reactie