(Gekleurde) nachtbril nachtelijke ritten

Ik meen op dit forum ergens iets gelezen te hebben over een gele bril die nachtelijke ritten naar de Alpen aangenamer maakt voor de ogen. Na menig zoekopdracht heb ik echter niets terug kunnen vinden.

Iemand enig idee welk topic dit was? De koplampen van andere auto’s voelen 's nachts vaak vrij fel aan mijn ogen. Alternatieve oplossingen zijn natuurlijk ook welkom

Gang is alles

Ik heb laatst bij aldi/lidl/kruidvat ergens een gele bril meegenomen. Ik heb er ook last van. Vooral als t regent hier in de regio (achterhoek = donker)

Nog niet gebruikt maar voor die paar euro valt t te proberen.

Polaroid is fijn tegen schitteren. Als je zoekt naar gele polaroid nacht bril…

Ik heb er een geprobeerd ooit, en ik had er profijt van op binnenwegen met veel tegenliggers, maar op donkere wegen zonder verlichting werkte het tegen me en zette ik hem af.

Brillen zijn te vinden voor paar euro, zou het gewoon proberen.

Ik heb er ook één op internet besteld, nog niet in de auto gebruikt. MAAR: ik was tijdens skivakantie mijn slecht zicht skibril vergeten en zowaar de gele bril werkte perfect!

Ik heb jaren met een gele bril gereden in de avond en nacht, ik vond het echt een verademing aan de ogen. Helaas ging hij stuk en nog geen nieuwe gekocht ga ik wel even doen voor volgende week. Nu rijden wij ook niet meer 's-nachts naar de wintersport maar nog wel in de avond en in Duitsland heb ik vaak zat dat er groot licht langszij gevlogen komt (en dan rijd ik meestal ook wel lekker door met 150 tenzij dakkoffer want dan stijg ik op) - het haalt net het hele scherpe hoofdpijnerige er af.

Of misschien gewoon mijn S1 skibril opzetten…

*bericht bewerkt door LoveToSki op 15 feb 2023 10:05

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie