Waarheen 4 maart?

Hoi Allen,

Op 4 maart ga ik samen met mijn partner een week skiën. We zijn met O&N in Le Grand Bornand geweest (met de kinderen) waar het toen vooral groene weides waren. We zoeken daarom nu een gebied met hoogte, sneeuwzekerheid en veel piste kilometers omdat we met zijn tweeën vele meters willen maken. We zijn redelijk gevorderde wintersporters (hij snowboard, ik ski) maar geen liefhebbers van zwart. Wat zouden jullie ons aanraden? Nog tips voor een accomodatie? Land maakt niet uit. Dolomieten en Sella Ronde in verleden wel gedaan maar dat is niet zo hoog. Dus daar twijfel ik over. Wat zijn nog andere aanraders?

Ben benieuwd!

Groet maaike

Les Arcs, Tignes, 3Vallee

Ik ken de zoekfunctie idd. Ik ben alleen niet bekend in de grotere gebieden behalve de dolomieten. Dus ik dacht wellicht hebben jullie tips waar je zelf zou gaan zitten met je partner. Maar wellicht is de vraag te algemeen.

Ischgl kun je ook redelijk meters maken over rode en blauwe pistes. Alles boven de 2000 meter, snelle liften en altijd goede sneeuw. Wil je echt eindeloos andere tochten maken kun je beter naar de grote Franse skigebieden die Tiny-M noemt.

Les Arcs, Tignes, 3Vallee

Tiny-M op 19 feb 2023 12:25

Lijkt de meest kansrijke hoek komende tijd. ook chamonix, courmayeur, la thuile.

Edwin van Riel

Dank jullie wel. Courmayeur kende ik nog helemaal niet. Klinkt ook fijn in de recentie.

Eventueel kun je ook Arosa-Lenzerheide of Quatre Vallees in Zwitserland overwegen. Helemaal niet zo duur inmiddels, en veel rustiger dan de grote jongens in Frankrijk en Oostenrijk.

Plaats een reactie