Ideaal skigebied met beginnende kinderen voor Kerstvakantie

Goedemorgen allen. Omdat onze kids (dan 12 en 9) steeds meer interesse krijgen in skiën wil ik ze na een paar keer Snowworld komende winter meenemen naar de bergen. Het plan is om dat in de 2e week van de Kerstvakantie te doen (30-12 / 6-1). Op deze site kun je filteren op gebieden voor beginners en dan krijg je een hele hoop suggesties maar ik ben op zoek naar dat ene pareltje waar de kinderen lekker hun gang kunnen gaan zonder meteen in de mega drukte te zitten van een groot en bekend gebied. Vanwege de voorkeur van reisgezelschap liefst in Oostenrijk, maar alle tips zijn welkom. Nederlandse les is handig, maar geen must. Gebied hoeft niet groot te zijn maar wel eenvoudig te bereiken vanuit nog te boeken accommodatie.

Plan is om met twee gezinnen (8 personen) te gaan. Als mensen ook tips hebben voor een mooi appartement op loopafstand van pistes in deze periode (mede omdat mijn vrouw niet op de latten staat maar het wel leuk zou zijn om in de middag gezamenlijk te kunnen lunchen) dan verneem ik dat graag. Het is niets voor mij om al zo vroeg te kijken naar geschikte gebieden/acco’s want normaal ga ik altijd buiten de vakanties dus dan boek je zo laat mogelijk. In de Kerstvakantie lijkt me dat echter geen optie… ;)

Dank voor jullie ideeën…

Ik zit te denken aan Katschberg of Damuls. Beiden hebben veel makkelijke pistes, niet al te ver rijden en vaak Nederlandse leraren bij de skischool.

Niet in Oostenrijk maar kijk eens naar Les Karellis. Betonblokken specifiek voor jonge gezinnen neergepoot, bij mijn weten geen hotels, wel appartamenten en vol pension vakantieclubs.

Niet in Oostenrijk maar kijk eens naar Les Karellis. Betonblokken specifiek voor jonge gezinnen neergepoot, bij mijn weten geen hotels, wel appartamenten en vol pension vakantieclubs.

King_of_the_Wedge op 24 feb 2023 08:54

Interessant wel, zie alleen geen accommodaties op de bekende verhuursites. Dan is het naastgelegen Valloire wellicht ook nog een optie. Medereizigers zijn van de meer Oostenrijkse gezelligheid. Dat vind je in Frankrijk natuurlijk niet, maar als ik de omschrijving van Valloire zie valt het daar mogelijk nog mee…

Sankt Jacob in Haus in Oostenrijk.

Ferienland Stubaital in Fulpmes, Schlick2000

Kleinwalsertal is prachtig, heel veel makkelijke pistes en is makkelijk bereikbaar

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

https://www.wintersport.nl/skipas/schneebaeren

Een van die gebieden? Of Radstadt? Hangt er een beetje vanaf hoe groot je het wil hebben uiteraard.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Ik zit te denken aan Katschberg of Damuls. Beiden hebben veel makkelijke pistes, niet al te ver rijden en vaak Nederlandse leraren bij de skischool.

remcoski op 24 feb 2023 08:35

Katschberg alleen aan te raden als een niet al te lastige rode piste haalbaar is. Amper blauwe pistes, de stoeltjeslift langs de enige blauwe in Katschberg heeft zodoende ook stelselmatig de langste wachttijden. Voor de rest viel het me de voorbije nieuwjaarsweek goed mee qua drukte en de rode pistes op de Tschaneck zijde zijn ook allemaal niet te ingewikkeld, maar zoals gezegd, geen bestemming voor de blauwepisteskiër.

❄️

Niet in Oostenrijk maar kijk eens naar Les Karellis. Betonblokken specifiek voor jonge gezinnen neergepoot, bij mijn weten geen hotels, wel appartamenten en vol pension vakantieclubs.

King_of_the_Wedge op 24 feb 2023 08:54

Interessant wel, zie alleen geen accommodaties op de bekende verhuursites. Dan is het naastgelegen Valloire wellicht ook nog een optie. Medereizigers zijn van de meer Oostenrijkse gezelligheid. Dat vind je in Frankrijk natuurlijk niet, maar als ik de omschrijving van Valloire zie valt het daar mogelijk nog mee…

Harm op 24 feb 2023 09:22

Als je een voordelige plek, met een sfeervol dorp, goed geprepareerde pistes, een mooi gevarieerd gebied zoekt, dan moet je niet naar Valloire gaan. (sarcasme). Enige wat je daar niet gaat vinden is Nederlandse les denk ik. Het gebied is wel verspreid over 3 toppen, dus dat is misschien iets lastiger om elkaar dan weer te ontmoeten in de middag, maar je kunt je prima vermaken op de toppen want ze zijn allemaal net zo gevarieerd en mooi.
Je hebt meerdere opties, willen jullie met elkaar in 1 appartement of los van elkaar? Je kunt voor echt de voordelige prijzen kijken op travelski. Als je iets luxer wilt, kun je eens kijken naar https://resa.agencemermontagne.com/

Stormchasen is mijn grote passie. Happystormchaser op facebook. 😄 Fan van Valloire. 😄

Omdat je met kerst gaat en het dan over het algemeen erg druk is zit ik aan die tauplitz te denken, net als de andere gebieden in steiermarken een stuk rustiger dan gemiddeld. Sfeervol en overzichtelijk.

Born to Ride

Ehrwald is ons goed bevallen met kinderen.

Ehrwald is natuurlijk wel megadruk, net als KWT. Mijn tip blijft iets in die Schneebären kart regio, oa Die Tauplitz waar @matthias123 ook op hint.

Filzmoos is misschien ook wel leuk, maar ik weet niet of dat niet heel druk is. Wel sfeervol dorp en lekker overzichtelijk.

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

Hoghkrimmel in Oostenrijk (zillertal arena) is heel leuk, hier ben ik zelf als kind begonnen met skiën. Ze hebben heel veel blauwe makkelijke pistes, en je kan vragen om een Nederlandse skileraar.

We zaten in een huisje in Wald im Pinzgau, hier kan je met de hele familie in, is een paar minuten rijden naar het skigebied.

Als je meer info wild stuur gerust een privébericht.

Met vriendelijke groet Manon

null
null

Niet in Oostenrijk maar kijk eens naar Les Karellis. Betonblokken specifiek voor jonge gezinnen neergepoot, bij mijn weten geen hotels, wel appartamenten en vol pension vakantieclubs.

King_of_the_Wedge op 24 feb 2023 08:54

Interessant wel, zie alleen geen accommodaties op de bekende verhuursites. Dan is het naastgelegen Valloire wellicht ook nog een optie. Medereizigers zijn van de meer Oostenrijkse gezelligheid. Dat vind je in Frankrijk natuurlijk niet, maar als ik de omschrijving van Valloire zie valt het daar mogelijk nog mee…

Harm op 24 feb 2023 09:22

Valloire is meer een “normaal” skioord.

Les Karellis is echt meer voor gezinnen. Après ski met kinderen… Niet dus. Als dat is wat je zoekt, hoor je hier niet thuis, of je moest een Fransman met een onderbroek op zijn kop die wat onverstaanbaar staat te lullen in een slecht afgestelde geluidsinstallatie terwijl je een biertje drinkt ook als après ski ziet.

@Harm
Ik kan je burserberg brandnertal aanbevelen. Landal midden op de piste.
Kinderen direct voor het appartement skiles.
Dit jaar waren de pistes slecht met de Kerst, maar dat was overal
Landal is qua prijs erg duur, maar je zou kunnen kijken voor een appartement op loopafstand.
Bv Birkenhof op de schengla ,
Wij hebben er leren skieen, onze kinderen. En 2 weken terug was onze kleinzoon mee,
Maar nog te klein om te skieen, .
Leuk gebied voor kinderen.

Ons is met lessende kinderen Dorfgastein uitstekend bevallen. Fijn eenvoudig familiedorp met betaalbare accommodatie en een erg veelzijdig skigebied dat geen moment verveelt.

*bericht bewerkt door paolie op 25 feb 2023 19:51

Dank voor alle input. Genoeg om eens even goed te gaan onderzoeken…

Plaats een reactie