Wat ben jij vergeten deze vakantie?

Bij het uitpakken van de auto komen we erachter dat we de skistokken vergeten zijn. Geen ramp natuurlijk maar toch wel zonde van de centjes om morgen stokken te huren. Daarom ben ik benieuwd of er meer vergeetachtige chaoten zijn.
Dus, wat ben jij vergeten deze wintersportvakantie?

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 27 feb 2023 16:39: verhuisd naar juiste categorie

Niet deze vakantie, maar bij ons weleens vergeten:
Een toilettas (spullen makkelijk te halen in de supermarkt)
Gewone sokken (was nog lastig om nieuw te kopen, bijna alleen maar skisokken en wandelsokken te vinden)
Telefoon

de laden in de keuken leeg te maken, afbakbroodjes
champignons doppindas nootjes chips chocolade koekjes enz. Maar de mevrouw die het huisje poetst kan het wel gebruiken

*bericht bewerkt door marie-louise op 25 feb 2023 18:22

de laden in de keuken leeg te maken, afbakbroodjes
champignons doppindas nootjes chips chocolade koekjes enz. Maar de mevrouw die het huisje poetst kan het wel gebruiken

marie-louise op 25 feb 2023 18:20

*bericht bewerkt door marie-louise op 25 feb 2023 18:21

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

In de vorige eeuw nog, ooit, doordat twee vrienden graag een dag eerder wilde vertrekken, mij op mijn werk belde met het verzoek een snippermiddag te nemen, de meest essentiële zaken vergeten.
Hoe? Ze gingen mijn spullen gelijk inladen zodra er een tasje gevuld was. Ik had geen overzicht meer over wat er allemaal in de auto was gezet.
Onderweg realiseerde ik me dat ik mijn slaapzak, luchtbed en paspoort was vergeten. 🙈🙈🙈.
De grensovergang naar Frankrijk (er waren toen nog geen open grenzen) was heel spannend. Gelukkig passeerde we de douanier (met zijn sabel) zonder controle.
Joepie! Een gejuich ging op in de auto. Wat er kan er dan nog gebeuren, hoogstens het land uit worden gezet bij terugkomst. Luchtbed en slaapzak kochten we in een plaatselijke supermarkt op bestemming.
Hoe naïef, maar het is wel gelukt 😁.
Sindsdien gaan de spullen pas de auto in wanneer ik klaar ben met inpakken en zeker weet dat er niets essentieel vergeten is. 😏

Afgelopen vakantie: al m’n skitruitjes en thermolegging. Moest er duur aan in de sportzaak van onze bestemming!

2 jaar geleden reden we terug van een weekeindje Winterberg. Toen we thuis kwamen ontdekte we een tas van 1 van onze vrienden in onze auto. Lastig, wij wonen in België, zij in Amsterdam. En daarbovenop kregen we ineens een bericht via whatsapp van de verhuurster… waren we de sleutels vergeten in het sleutelkastje terug te leggen🙈 Die gingen dus per koerier weet terug.

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Hoe heb je dat opgelost?

Een paar doosjes flugel

T-shirt voor in t hotel.
Heb 1 bloesje bij me en verder alles lange mouwen.
Wel goed voor de drankomzet hier 🫠

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Been there

Click. Click. Peace

Een dochter op de Aire de Berchem in Luxemburg 😳
Gelukkig hadden we het na enkele minuten al in de gaten. Pas op bestemming was helemaal gênant geweest.

We kwamen er gister achter dat de Tandpasta nog thuis ligt. Vandaag bij terugkomst uit de Spar kwamen we erachter dat we het weer vergeten waren te halen🤣🤣 Die Kinder tandpasta smaakt toch niet echt lekker…

Morgen weer een poging.

*bericht bewerkt door Martin9 op 25 feb 2023 22:58

🏂

Een dochter op de Aire de Berchem in Luxemburg 😳
Gelukkig hadden we het na enkele minuten al in de gaten. Pas op bestemming was helemaal gênant geweest.

Hupla op 25 feb 2023 22:36

Hahahaha, oeps :-)

Click. Click. Peace

Zojuist gehoord: vrienden van vrienden zijn paar uur geleden aangekomen in Oostenrijk. Bij familiehuis: sleutels vergeten. Beheerder lukte het niet vanavond nog te komen…

Ik stelde al voor om ruitje in te tikken…

In 1986 gingen we met een stel vrienden op wintersport, met onze zoon van 6 maanden.
Door gebrek aan ruimte in de auto, namen vrienden baby spullen mee . Luiers ed
Destijds was het nog dat er controle werd gehouden aan de grens,en dat je soms gecontroleerd werd,
Onze vrienden werden aangehouden, en de douaniers vroegen " Who ist das baby"?
Waar op onze vrienden geschrokken antwoorden "
“oooo wir mussen zuruck den wir haben das baby vergessen”

Twee duffel bags (grootste maat, kan oranje) met al onze skikleren, helmen, handschoenen, rugbeschermers 🥴 Even over het hoofd gezien.
De jongens hadden wél de radiobestuurbare monster trucks ingeladen, daar was genoeg plek voor 🤪 Na een oproep op fb is een via-via-via vriend langs ons huis gereden, ‘t spul opgepikt en volgende dag afgeleverd toen hij voorbij Lillehammer kwam. Blij met code slot op voordeur deze keer. Als ik nu zie dat die trucks weer zijn ingeladen, check ik altijd of die tassen ook gepakt zijn 😅

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Hoe heb je dat opgelost?

CherryMoon_ op 25 feb 2023 20:09

Slot uitgeboord en een spanband er rond gedaan.
Pogingen om een elegantere oplossing te vinden waren mislukt.
Slotenmakers zaten allemaal al aan de kerstkalkoen.
Klusjesman van het verhuurbureau kon ook enkel het slot uitboren.
Slot openmaken met een paperclip bleek in het echt toch moeilijker dan op youtube.

Nootmuskaat en erger, traytje bier staat nog thuis in de koelkast. Dus vandaag maar een extra biertje na het skiën.

Vorig jaar, net voorbij Frankfurt, komt er een appje van t thuisfront: die skibrillen die hier op de tafel liggen, moesten die ook mee? Ja dus…

Gelukkig in t hotel, waar we al jaren komen, skibrillen kunnen lenen :)

Een dochter op de Aire de Berchem in Luxemburg 😳
Gelukkig hadden we het na enkele minuten al in de gaten. Pas op bestemming was helemaal gênant geweest.

Hupla op 25 feb 2023 22:36

Hahahaha, oeps :-)

Rogier op 26 feb 2023 00:04

Ze kon er om lachen hoor 😉
Nadeel van met verschillende bevriende gezinnen op wintersport te gaan. Op de duur weet je niet meer wie bij wie in de auto is gaan zitten.

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Been there

Rogier op 25 feb 2023 21:43

Hier ook alleen reed ik net bij ons in het dorp de snelweg op toen ik erachter kwam.
Tegenwoordig zit 1 setje van de box en dragers aan de reserve autosleutels.
Die vergeet ik minder snel en de rest van het jaar gebruik ik ze bijna niet dus ook geen last
van.

Sneeuwkettingen vergeten. We hadden ze nodig vandaag. We kwamen al nauwelijks in het dorp maar naar ons app rijden was uitgesloten.

*bericht bewerkt door yoguido op 27 feb 2023 03:15

Snowboots. Na 6 dagen après skiën op witte sneakers waren deze zwart. En ook flink natte voeten overgehouden aan het rodelen.

En de vakantie daarvoor mijn paspoort. Toch even spannend, aangezien ik het jaar daarvoor eruit werd gepikt bij de grenscontrole. Gelukkig niet nodig gehad.

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Been there

Rogier op 25 feb 2023 21:43

Hier ook alleen reed ik net bij ons in het dorp de snelweg op toen ik erachter kwam.
Tegenwoordig zit 1 setje van de box en dragers aan de reserve autosleutels.
Die vergeet ik minder snel en de rest van het jaar gebruik ik ze bijna niet dus ook geen last
van.

Togi op 26 feb 2023 21:32

Hier heb ik op al mijn thule spullen hetzelfde slotje gezet, dus een sleutel naast mijn auto sleutel (van beide auto’s) en ik kan ze nooit meer vergeten. Zo heb ik de dakdrager, fietsendrager en skibox sleutels altijd bij de hand.

Click. Click. Peace

Ik kwam er in januari een dag voor vertrek naar Winterberg achter dat ik vergeten was te boeken. Blijkbaar ergens het bestelproces niet goed doorlopen ofzo. Gelukkig nog een last minute Sölden kunnen boeken waar wél genoeg sneeuw lag.

Sjah ,

Bij mij is eerder de vraag op al die jaren : wat ben ik nog niet vergeten ?

Elke skivakantie sta ik op dag 1 wel in een of andere winkel om iets recht te trekken …

het zij zo …

@evert, dat is natuurlijk wel een heel goed excuus om elke zoveel jaar weer een nieuwe ski-outfit, goggle, skischoenen of nieuwe ski’s aan te schaffen. Oepsss, mijn ski’s vergeten 🤷‍♀️😉

Pantoffels of badslippers. Nooit gedacht dat dat zo irritant zou zijn. Ik had alleen chelseaboots (pas ik met skisokken niet in) of snowboots (veel te warm tijdens het ontbijt) bij me. Dus moest ik telkens na het ontbijt mijn sokken en schoenen wisselen. Zonde van de tijd!
Na de vakantie gelijk pantoffels gekocht voor de volgende vakantie.

Uitrusten doen we thuis wel!

Pantoffels of badslippers. Nooit gedacht dat dat zo irritant zou zijn. Ik had alleen chelseaboots (pas ik met skisokken niet in) of snowboots (veel te warm tijdens het ontbijt) bij me. Dus moest ik telkens na het ontbijt mijn sokken en schoenen wisselen. Zonde van de tijd!
Na de vakantie gelijk pantoffels gekocht voor de volgende vakantie.

Lotte77 op 27 feb 2023 18:04

Ik ga altijd gewoon op mijn skisokken naar het ontbijt…

Plaats een reactie