Wat ben jij vergeten deze vakantie?

Pantoffels of badslippers. Nooit gedacht dat dat zo irritant zou zijn. Ik had alleen chelseaboots (pas ik met skisokken niet in) of snowboots (veel te warm tijdens het ontbijt) bij me. Dus moest ik telkens na het ontbijt mijn sokken en schoenen wisselen. Zonde van de tijd!
Na de vakantie gelijk pantoffels gekocht voor de volgende vakantie.

Lotte77 op 27 feb 2023 18:04

Ik ga altijd gewoon op mijn skisokken naar het ontbijt…

petra4 op 27 feb 2023 19:37

In een huisje kan dat misschien, maar in een hotel vind ik dat niet fris. Met Kerst 2021 zat ik in een familiehotel en de vloer bij het buffet was bezaaid met kruimels, gemorste yoghurt, thee, koffie etc.

Uitrusten doen we thuis wel!

@Lotte77 , bedoel je dat je skisokken te dik zijn?
Dat had ik niet verwacht.
Skisokken worden toch altijd geadviseerd dun te nemen? Bij mij ongeveer net zo dun als mijn zomer sokken of mode sokken.
Wel hoger natuurlijk.

*bericht bewerkt door Slim op 27 feb 2023 23:31

De ‘bootboards’ van de toer ski schoenen van mijn oudste….

Me ‘boot boards” bedoel ik dus de plastic “plankjes” die onder in de plastic buiten schoen liggen, en dus onder de binnenschoen.
Zonder die sta je dus ineens zo’n 5mm lager, en met veel bultjes en riggeltjes in je schoenen…

*bericht bewerkt door Slim op 27 feb 2023 23:30

@Lotte77 , bedoel je dat je skisokken te dik zijn?
Dat had ik niet verwacht.
Skisokken worden toch altijd geadviseerd dun te nemen? Bij mij ongeveer net zo dun als mijn zomer sokken of mode sokken.
Wel hoger natuurlijk.

Slim op 27 feb 2023 23:23

Ik heb Falke SK4 en die zijn voor in mijn gewone winterschoenen (chelseaboots zijn enkellaarsjes met elastiek, zonder rits of veters) inderdaad te dik. In mijn pantoffels, skischoenen en snowboots past het uitstekend!

Dus ging ik tijdens die vakantie in mijn skibroek met daaronder gewone sokken en schoenen naar het ontbijt en daarna deed ik pas mijn skisokken en snowboots aan om naar het skidepot te lopen.

*bericht bewerkt door Lotte77 op 27 feb 2023 23:38

Uitrusten doen we thuis wel!

Een paar jaar geleden de paspoorten, gelukkig kwamen we er na 100km al achter.
Vervolgens was het een paar uur stil in de auto, en kwamen we in de ochtendspits terecht.
Was een prima reis verder ;-)

Vorig jaar moest er na aankomst geshopt worden voor winterlaarsjes voor de 2 meisjes en moeders mocht een nieuw badpak uitkiezen, geen gemakkelijke opgave in een wintersportbestemming!

@evert, dat is natuurlijk wel een heel goed excuus om elke zoveel jaar weer een nieuwe ski-outfit, goggle, skischoenen of nieuwe ski’s aan te schaffen. Oepsss, mijn ski’s vergeten 🤷‍♀️😉

stan1 op 27 feb 2023 13:36

1 ski bijhebben bvb :-p
enkel skibroek bij van skipak
skischoenen van de zus …
geen ID , rijbewijs bankkaart bij …
etc etc etc …

*bericht bewerkt door evert op 28 feb 2023 13:08

De ski jas van de oudste, toen 7 jaar oud.

Ter plekke in Zillertal een jas gekocht. Mijn vrouw weet nog niet hoe duur die was 😅😉

Dit jaar voor t laatst gebruikt door dochter nr2 die nu 8 is. Dus uiteindelijk wel goed gebruikt en een erg mooie en fijne jas!

Natuurlijk in de ski week zelf regelmatig in de rij van de lift in de ochtend of bij de auto uitladen erachter komen dat er mist: een bril/helm/skipas/handschoen…. Dan moet er maar 1 weer terug terwijl de rest zorgt dat de kinderen op tijd bij de skilessen zijn…

Vorig jaar stokken, dus nu hebben we 2 paar . dit jaar oplader van de tandenborstel, dan maar handmatig poetsen, en ook mijn meetspullen voor vingerprik ter controle vd suikers, mocht mijn sensor ermee stoppen. Tot nu toe niet nodig gehad. 🤞

Een helm van een van kinderen, want verkeerde die te koop stond op marktplaats meegenomen. En die is dus te klein.

Verder vooral teveel meegenomen. Ondanks dat we zeker al een tas minder dan vorig haar hadden.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Hoofdkussen vergeten mee terug te nemen. Kon gelukkig nagestuurd worden.

Oh, en een keer de tas met van iedereen in het gezin skihelm, skibril, handschoenen en buff. Maar dat heb ik een beetje verdrongen, was niet grappig om alles (x4 voor het hele gezin) ter plekke nieuw te moeten kopen 😬

Gelukkig ben ik dus niet het enigste warhoofd. Leuk om al jullie verhalen te lezen.

Als ik de andere topics lees, dan vergeten heel veel mensen hun stress en ergernissen thuis te laten…🤪

Disturbing the peace since 1975

Op de paklijst voor volgend jaar: tshirts voor savonds.
Jeemig wat warm in t hotel🫠

Een helm van een van kinderen, want verkeerde die te koop stond op marktplaats meegenomen. En die is dus te klein.

Verder vooral teveel meegenomen. Ondanks dat we zeker al een tas minder dan vorig haar hadden.

Sebastiaan op 05 mrt 2023 12:01

Idem hier: weer te veel mee (en je denkt al steeds dat je toch echt minder hebt dan jaar ervoor). Ik heb nu lijstje gemaakt van wat wel is gebruikt en dat lijstje bij de skispullen gedaan zodat we volgende keer echt alleen dat meenemen (en niet weer hoeven te twijfelen).

Ik had gepakt voor 5 dagen -10 en extra spul voor als de boel niet droog te krijgen was.
Volgend jaar minder en wel een tube wasmiddel mee.

Zeer recent… lees afgelopen week…
Ach het is iets kleins; maar dan kom je erachter dat als er geen dames in het gezelschap zijn, je iets stoms als een nagelschaartje al mist…

Volgens mij niks. Hoeveelheid kleding was zoals altijd bij mij krap aan maar gelukkig kon er tegen een democratisch bedrag gewassen worden in het hotel.

*bericht bewerkt door havana op 07 mrt 2023 17:17

Voorzitter Nederlandse Vereniging Brakke Skiliften

Mijn vriendin en ik waren beide in de veronderstelling dat we voldoende ondergoed voor onze zoon hadden ingepakt. Achteraf bleken er slechts 3 onderbroeken meegenomen in de koffer en 1 in de rugtas voor de overnachting op de heenweg. De rest lag nog in de wasmand met schone was die uit de droger gekomen was op de ochtend voordat we weggingen. Handwas middel hadden we gelukkig dan weer wel bij ons…

🏂

Bodylotion, elk jaar denk ik ‘ach, overdreven’ maar de combinatie loeihete hotelkamer en droge buitenlucht zorgt voor een naar kriebelend lijf.

Life is what happens while you were checking your phone

Een goeie accu van de auto, bleek om 3:30 's-nachts toen we wilden vertrekken richting NL (na een week stil staan). Gelukkig was er een lange helling, dus kwestie van uit de parkeerhaven duwen en mbv de helling de motor weer aan gekregen :)))

Verder niks vergeten overigens ;)

*bericht bewerkt door JeroenS op 08 mrt 2023 10:00

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Been there

Rogier op 25 feb 2023 21:43

Hier ook alleen reed ik net bij ons in het dorp de snelweg op toen ik erachter kwam.
Tegenwoordig zit 1 setje van de box en dragers aan de reserve autosleutels.
Die vergeet ik minder snel en de rest van het jaar gebruik ik ze bijna niet dus ook geen last
van.

Togi op 26 feb 2023 21:32

Hier heb ik op al mijn thule spullen hetzelfde slotje gezet, dus een sleutel naast mijn auto sleutel (van beide auto’s) en ik kan ze nooit meer vergeten. Zo heb ik de dakdrager, fietsendrager en skibox sleutels altijd bij de hand.

Rogier op 27 feb 2023 10:42

Heb de sleutels van zowel de skibox, dakdragers als de fietsendrager standaard in de auto liggen. Zou ook niet weten waarom ik dat niet zou doen aangezien ik die sleutels enkel nodig heb bij de auto. Net zoiets als je autopapieren vergeten. Laat gewoon standaard in de auto liggen. Kun je het ook niet vergeten.

Übung macht den meister!!!

Oplader voor de headcam vergeten. De camera heeft 2 li-ion accu’s in serie en wordt normaalgesproken opgeladen met een 2s lipo lader. Gelukkig heb ik wat dun elektradraad en li-ion powerbanks bij me, dus ff snel een oplader in elkaar gefröbeld🤣

Oplader voor de headcam vergeten. De camera heeft 2 li-ion accu’s in serie en wordt normaalgesproken opgeladen met een 2s lipo lader. Gelukkig heb ik wat dun elektradraad en li-ion powerbanks bij me, dus ff snel een oplader in elkaar gefröbeld🤣

Martin7182 op 12 mrt 2023 18:35

Heerlijk als je zo handig ben. 👍😁

Dit jaar kwam mijn jongste zoon er na een half uur in de trein achter dat ie zn paspoort was vergeten. Op hoop van zegen dan maar, gelukkig goed gegaan. Na nog een half uur bleek hij ook zn tandenborstel vergeten. Geen probleem zo gehaald. Vervolgens bleek hij ook niet aan skishirts te hebben gedacht. Toen de conducteur kwam bleek de ÖBB vergeten te zijn onze tickets te laden in de app. Ook vergaten ze op tijd te rijden, maar dat is normaal 🙃. Verder geen wolkje aan de lucht (ook geen sneeuwvlok, helaas). Inmiddels weer thuis na een heerlijke vakantie😁, al vroeger we mijn zoon na een paar dagen skiën een beetje afstand te houden met zn ene shirtje😜.

Anne Marie

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Been there

Rogier op 25 feb 2023 21:43

Hier ook alleen reed ik net bij ons in het dorp de snelweg op toen ik erachter kwam.
Tegenwoordig zit 1 setje van de box en dragers aan de reserve autosleutels.
Die vergeet ik minder snel en de rest van het jaar gebruik ik ze bijna niet dus ook geen last
van.

Togi op 26 feb 2023 21:32

Hier heb ik op al mijn thule spullen hetzelfde slotje gezet, dus een sleutel naast mijn auto sleutel (van beide auto’s) en ik kan ze nooit meer vergeten. Zo heb ik de dakdrager, fietsendrager en skibox sleutels altijd bij de hand.

Rogier op 27 feb 2023 10:42

Heb de sleutels van zowel de skibox, dakdragers als de fietsendrager standaard in de auto liggen. Zou ook niet weten waarom ik dat niet zou doen aangezien ik die sleutels enkel nodig heb bij de auto. Net zoiets als je autopapieren vergeten. Laat gewoon standaard in de auto liggen. Kun je het ook niet vergeten.

RFKANGOO op 08 mrt 2023 10:31

Goede oplossing, behalve wanneer je een skibox huurt :-)

Een paar jaar geleden: de sleutels van de skibox 🙁

Errant op 25 feb 2023 18:53

Been there

Rogier op 25 feb 2023 21:43

Hier ook alleen reed ik net bij ons in het dorp de snelweg op toen ik erachter kwam.
Tegenwoordig zit 1 setje van de box en dragers aan de reserve autosleutels.
Die vergeet ik minder snel en de rest van het jaar gebruik ik ze bijna niet dus ook geen last
van.

Togi op 26 feb 2023 21:32

Hier heb ik op al mijn thule spullen hetzelfde slotje gezet, dus een sleutel naast mijn auto sleutel (van beide auto’s) en ik kan ze nooit meer vergeten. Zo heb ik de dakdrager, fietsendrager en skibox sleutels altijd bij de hand.

Rogier op 27 feb 2023 10:42

Heb de sleutels van zowel de skibox, dakdragers als de fietsendrager standaard in de auto liggen. Zou ook niet weten waarom ik dat niet zou doen aangezien ik die sleutels enkel nodig heb bij de auto. Net zoiets als je autopapieren vergeten. Laat gewoon standaard in de auto liggen. Kun je het ook niet vergeten.

RFKANGOO op 08 mrt 2023 10:31

Voor mij zijn er dan twee problemen:

  • Ik heb twee auto’s waar ik al dit spul op gebruik zou ik het in beide auto’s moeten hebben liggen.
  • En ik ben typisch iemand ‘die het gewoon even in mijn zak doet’ en dan zijn die sleutels zo weer kwijt. Met mijn auto sleutels gebeurd dat minder snel en heb ik er zo’n terugvindtzendertje op zitten ;-)
Click. Click. Peace

Mijn zomer skihandschoenen. +14 en dikke winterhandschoenen is niet echt prettig.

Plaats een reactie