Minder druk dan anders?

Wij verblijven momenteel in Oberjoch, onze vierde keer hier. We zijn telkens verbaasd hoe rustig het hier nu is, terwijl het andere jaren soms echt wel even een paar minuutjes wachten was bij sommige liften tijdens de voorjaarsvakantie. Gister en zondag was het weer natuurlijk wat minder maar ook vandaag, zonnig en met nieuwe sneeuw, was het veel rustiger dan anders.

Ervaren anderen deze week ook zo rustig? De aanloop was natuurlijk allesbehalve zeker qua sneeuw, zou dat dan toch veel mensen hebben laten annuleren? 🤔

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 01 mrt 2023 16:35

Zou het komen omdat de Duitsers deze week geen vakantie meer hebben?

Zou het komen omdat de Duitsers deze week geen vakantie meer hebben?

Olafski op 28 feb 2023 19:28

Dat was eerder volgens mij ook al weleens het geval. We zijn regio Noord dus hebben sowieso nooit voorjaarsvakantie in de carnavalsweek.

Wij ervaren hetzelfde in L3V.
Minder druk bij de liften en ook de terrassen zitten lang niet zo vol als in voorgaande jaren.

App net met iemand die in Canazei zit deze week en vandaag Sella Ronda deed tegen de klok in. Hij zei exact hetzelfde dat het opvallend rustig was. Merkwaardig, toevallig perfecte week?

Vreemd hoor, hoewel je ons uiteraard niet hoort klagen 😁 We gaan er maar lekker van genieten. Normaal kiezen we lunchtijd altijd wel een beetje strategisch, comfortabel dat we daar nu even geen rekening mee hoeven te houden.

Dit is mij een paar weken geleden in Overgurgl en Brixen ook opgevallen. Waarschijnlijk toch wat mensen die door de inflatie / slechte sneeuwcondities de wintersport geskipt hebben dit jaar.

Wij verblijven momenteel in Oberjoch, onze vierde keer hier. We zijn telkens verbaasd hoe rustig het hier nu is, terwijl het andere jaren soms echt wel even een paar minuutjes wachten was bij sommige liften tijdens de voorjaarsvakantie. Gister en zondag was het weer natuurlijk wat minder maar ook vandaag, zonnig en met nieuwe sneeuw, was het veel rustiger dan anders.

Ervaren anderen deze week ook zo rustig? De aanloop was natuurlijk allesbehalve zeker qua sneeuw, zou dat dan toch veel mensen hebben laten annuleren? 🤔

Andereja op 28 feb 2023 19:22

Komt geheid door al die EV’s die nog steeds in een enorme laadpaalfile staan …

Dit is mij een paar weken geleden in Overgurgl en Brixen ook opgevallen. Waarschijnlijk toch wat mensen die door de inflatie / slechte sneeuwcondities de wintersport geskipt hebben dit jaar.

Des op 01 mrt 2023 08:30

Eerder dit seizoen was het in Italië weer opvallend drukker dan normaal. Misschien vanwege weinig sneeuw begin dit seizoen dat mensen minder geboekt hebben in Oostenrijk?

Dit is mij een paar weken geleden in Overgurgl en Brixen ook opgevallen. Waarschijnlijk toch wat mensen die door de inflatie / slechte sneeuwcondities de wintersport geskipt hebben dit jaar.

Des op 01 mrt 2023 08:30

Eerder dit seizoen was het in Italië weer opvallend drukker dan normaal. Misschien vanwege weinig sneeuw begin dit seizoen dat mensen minder geboekt hebben in Oostenrijk?

DSvier op 01 mrt 2023 08:41

Ik vond het in PDS ook opvallend drukker 3e week januari vergeleken andere jaren. Weet niet of de berg gevallen sneeuwdump toen ermee te maken had. Benieuwd hoe het straks eind maart gaat zijn. Locatie is nog onbekend.

Zou het dan misschien meer verspreiden? Gezinnen minder vaak op wintersport ivm de kosten, maar een van de ouders wel nog een weekje met vrienden op pad in minder dure weken?

Eerder dit seizoen was het in Italië weer opvallend drukker dan normaal.

DSvier op 01 mrt 2023 08:41

Da’s mijn ervaring ook. En bevestigd door verschillende hoteliers. Zonder uitzondering allemaal zeer tevreden over het afgelopen winterseizoen. (idem voor herfst en zomer '22).
Tot hun grote opluchting na de covid-jaren.

Bla, bla, bla.

Hier in de Skiwelt ook rustiger dan normaal in de krokus vind ik. komt denk ik dat geen enkele deelstaat in Duitsland vakantie heeft.

Hier in SHFLZamSK en hochkonig ook een pak rustiger dan anders.

Het viel ons ook al op hier.
Jochberg e.o.

Vele jaren Alpbachtal en het is inderdaad een stuk rustiger in de crocus midden/noord. Maar goed ook want de temperaturen stijgen weer en de dalafdaling is op het laatste deel echt stuk. De meesten komen daar niet lekker doorheen.

Misschien zo rustig omdat het een bijzonder slecht sneeuwjaar is? Wij hebben geluk gehad dat het in Damüls vorig weekend gesneeuwd heeft.
De pistes zijn okay, niet super. Veel ijs en pap. Off piste is er nauwelijks pret, sneeuw komt niet eens half boven je schoen uit. Maar we vermaken ons prima. Verwachtingen beetje bijgesteld en gewoon prima genieten zo. 😊

Al met een heleboel mensen en leraren in Gerlos over gehad deze week. Hotels zitten vol, maar pistes en liften zijn heerlijk rustig. Niemand weet waarom.

SeiserAlm rustig. Santa Christina druk.

It is an amazing world

Ik denk dat het heel veel uitmaakt in welk gebied je zit. In Hochkonig is het in deze Voorjaarsvakantieweek nooit heel erg druk. Van de gasten die er nu zijn hoor ik ook dat ze niet veel hoeven wachten.
Over de hele winter gezien is het volgens mij niet rustiger. Sterker nog, ik ski altijd in januari en vond het nu in die periode drukker dan voorheen, ook van voor corona.

Peter Pos

Hier in de Jungfrauregion is het ook helemaal niet druk. Vooral begin van de week waande we ons soms alleen in het gebied. Gisteren en vandaag is wel iets drukker.
Misschien dat de hoge prijzen hier een rol spelen. Of de Brexit, er zijn veel minder Britten dan voorheen. Of misschien omdat weinig regio’s op dit moment vakantie hebben.

Dit is redelijk in lijn met de analyse die we eerder deden: https://www.wintersport.nl/weblog/04/03/2022/drukke-vakantie…

*bericht bewerkt door Roel op 02 mrt 2023 22:12

Weerman, redacteur, skiër, Limburger

Hier in Grand Massif is het vergelijkbaar met vorige jaar voorjaarsvakantie. Niet rustiger dus, maar ook niet extreem druk. Wel meer Nederlanders als vorige jaar, heb ik het idee.

Vorige vakantie week (carnavals week) vonden wij het ook vrij rustig in de Zillertal Arena. De gebruikelijke drukke punten waren druk maar zeker niet zo druk als vorig jaar.

Condities waren inderdaad niet top. 1e dagen pap en daarna hard en ijzig. Geen idee of dat de reden was maar het viel idd wel op.

Dit is redelijk in lijn met de analyse die we eerder deden: https://www.wintersport.nl/weblog/04/03/2022/drukke-vakantie…

Roel op 02 mrt 2023 22:12

Maar hoe zit dat dan in januari? Benieuwd of er ook cijfers over zijn qua boekingen of dat hoger was dan precorona in die periode.

Ik denk dat er veel mensen toch wel de hogere en sneeuwzekere gebieden hebben opgezocht na de zeer matige kerstvakantie. Oberjoch hoort daar dan niet bij…

Wij zaten zelf in Nassfeld in de casrnavals week. Wij vonden het daar drukker dan verwacht met verbazend veel Hongaren. Ook vaste gasten vonden het drukker dan voorgaande jaren. De rij in de ochtendspits stond bij de lift tot buiten het gebouw. Gelukkig verspreid zich alles heel goed eenmaal in het gebied en zijn de wachttijden bij de lift tot maximaal 15minuten geweest.

Onze conclusie was dat de Hongaren normaal toch ook wel naar Oekraine trekken en dat vanwege de oorlog nu niet doen?
Slovenen zijn er ook altijd wel, Slowaken waren er ook meer dan normaal…
Vanuit die kant aanrijdend, Graz, is Nassfeld het eerste grote skigebied in Karinthie met meer dan 100km piste.

Plaats een reactie