GS Ski met raceplaat testen

Voor mijn volgende piste ski wil ik een (consumenten) GS ski aanschaffen. Nu ben ik benieuwd of er ergens in de Alpen of Nederland dergelijke “pro” gs ski’s beschikbaar zijn om te testen.

Zou graag eens willen kijken of dit wat voor mij is of dat het een niveau te hoog gegrepen is.

Gang is alles

Ik zou eerst eens een consumenten ski proberen. En mocht je al gaan voor een FIS model, dan een Masters model. Volwassen FIS modellen hebben een minimale radius van 30m. Consumenten en masters modellen zitten meer rond 17-20m. Naar mijn beleving is de radius van een reguliere FIS veel te groot voor een dagelijkse piste.

Veel racers prefereren iets van 25-27 meter als ze vrij skiën. Zegt wel iets denk ik. Als je niet zeker bent of fis iets voor je is, heb je op een dergelijke master meer plezier. Wil je technisch bijleren, is dat ook gewoon beter.

Maar ja, wanneer je ze echt beheerst, lopen de 30m plus wel net iets harder natuurlijk. Leuk op een afgezette track, maar tussen de toeristen op de piste niet echt een strak plan 😂😂

Edwin van Riel

Het testcenter op de Idalp in Ischgl heeft ze.

De man wil geen FIS ski, maar een gewone consumenten GS mèt raceplaat.
Geen idee waar je ze kunt testen, maar een idee is om een mailtje te sturen naar de klantenservice van het merk dat je op het oog hebt om te vragen waar je ze kunt demoën.
Ik dacht dat ze in Sölden en Hintertux wel een paar shops hebben waar je dit soort ski’s kunt testen, maar weet dat niet zeker.

In Italië zie ik de Völkl Racetiger GS Master vaak als verhuur ski. Dus daar moet het lukken.

Fijne ski. Aanrader vind ik. Maar natuurlijk wel minder veelzijdig dan de gewone GS. Ik heb hem dan ook naast een gewone GS (en FIS SL).

En FIS GS zou ik idd ook afraden voor gewoon skiën.

De man wil geen FIS ski, maar een gewone consumenten GS mèt raceplaat.
Geen idee waar je ze kunt testen, maar een idee is om een mailtje te sturen naar de klantenservice van het merk dat je op het oog hebt om te vragen waar je ze kunt demoën.
Ik dacht dat ze in Sölden en Hintertux wel een paar shops hebben waar je dit soort ski’s kunt testen, maar weet dat niet zeker.

Hessel op 01 mrt 2023 08:30

Je hebt gelijk, op het verkeerde been gezet door de eerste reactie geloof ik ;)

Edwin van Riel

In Italië zie ik de Völkl Racetiger GS Master vaak als verhuur ski. Dus daar moet het lukken.

Fijne ski. Aanrader vind ik. Maar natuurlijk wel minder veelzijdig dan de gewone GS. Ik heb hem dan ook naast een gewone GS (en FIS SL).

En FIS GS zou ik idd ook afraden voor gewoon skiën.

DSvier op 01 mrt 2023 08:40

Heb ook die Volkl GS Master. Fijne lat inderdaad.

Edwin van Riel

Dank! Hier heb ik wat aan.

Gang is alles

Plaats een reactie