Angst van anderen met je meenemen

Ik geniet op het moment van een heerlijke vakantie in Oostenrijk waarbij ik op dag 1 een hele dag heerlijk door verse sneeuw heb geskied. Dit ging heerlijk en goed met les aan de techniek gewerkt.

Dag 2 zelfde omstandigheden, geen les maar vrienden (angstige beginners) mee. Zelf was ik tot vorig jaar ook angstig maar kom inmiddels prima rood af en zwart lukt ook (maar als t niet hoeft… word er altijd erg moe van!)

Maar sinds dag 2 stagneer ik op blauw… alsof de angst van de anderen mijn angst terughaalt. Ik heb nu 2 dagen oefenpistes gedaan met snowboard (ook les, want dat wil ik graag leren en is leuk!) maar hoe kom ik morgen weer op mijn vertrouwde niveau ski terug… ik schaal mijzelf normaal in op 6.

Wil morgen toch graag rondje Reiter en Zwolferkogel doen namelijk…

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 01 mrt 2023 17:08

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

@Rogier bedankt voor het verplaatsen! Ik twijfelde waar ik hem moest openen. Dank!

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Wat bedoel je met stagneren op blauw? Durf je er niet af, of gaat het niet zo lekker?
Weet niet hoeveel les/ ervaring je hebt, maar met wat mindere omstandigheden kan het zomaar zijn dat je techniek zo goed is, als dat je dacht. Dat zou een reden kunnen zijn.

Angst doet rare dingen met je en je vergeet dan even je techniek. Les is een goede manier om er doorheen te komen omdat je dan weer ff leert om te vertrouwen op je techniek en hoe het ook alweer was. En anders gewoon doen, bij het derde bochtje gaat t weer.

Heb hier zelf ook altijd wel een beetje last van als ik na de lunch weer gezellig met m’n broertje en vader ga skiën. Dat geklaag over de condities (die nog meer dan prima zijn) en het lagere tempo. Als ik er bij in de buurt ski voelt het net of m’n techniek een niveau daalt, wat voor mij helpt is op m’n eigen tempo 200-300m vooruit te skiën ze voorbij laat gaan om ze vervolgens weer 200-300m in te halen. M’n kilometers en lange verzurende afdalingen maak ik s’morgens wel!

Bedankt voor alle tips! Ik ben vandaag met mijn man samen de berg op en ik geniet van de pistes! Ik merk dat ik nu heel goed op de lessen teruggrijp van eerder deze week en alle goede zin is terug!

Pistes zijn wel papperig, dat vind ik moeilijker maar gelukkig zonder angst beneden! Wel mooie duikeling over een enorme ijsbal midden in de piste, maar ook dat heeft de pret niet mogen drukken! Zelfs nog klein stukje rood gedaan.

Ik denk wel dat ik niet heel geschikt ben om met angstige mensen te skieen, ik ben daar toch gevoelig voor.

Als ik later groot ben woon ik in Val Cenis of Val Gardena ❤️❄️

Plaats een reactie