Ski’s op piste bij berghutten en lift uitgang niet vrij houden

Als we dan toch een vergelijking met op de weg gaan maken: als ik een punt niet kan overzien, rem ik af.

Tiny-M op 05 mrt 2023 10:12

Zo eenvoudig is het inderdaad. 👍

Voor hetzelfde geld staat er achter de bocht - ik zeg maar wat - een slager met gehaktmolen. Dan was ie nu helemaal préparé. 🤷‍♂️

Bla, bla, bla.
oor mensen die boven hun kunnen naar beneden storten omdat ze geen bochten meer kunnen maken en de controle kwijt zijn. § Vinci69_ op 05 mrt 2023 10:15

Oh oh, de ironie…

*bericht bewerkt door MiKeZZa op 05 mrt 2023 10:24

@evr66

Wel jammer dat je het dan lijkt te wijten aan iemand die op een lullige plek stopt…

evr66 op 04 mrt 2023 06:52

null

Onderaan een stijle piste, op een pad, in de buitenbocht, achter een heuvel, naast een net dat geplaatst is om skiërs te behoeden van de piste af te skiën… Ja, ik ging te hard, maar veel slechter had hij het toch niet kunnen uitkiezen…

Vinci69_ op 04 mrt 2023 15:42

Het gevaarlijkste stuk van die piste bovenaan de Ragaz-lift is die ijsplaat de eerste 50m! 😜
Waar blauw op rood uitkomt (jouw foto)is vorige week verlegd!

Als we dan toch een vergelijking met op de weg gaan maken: als ik een punt niet kan overzien, rem ik af.

Tiny-M op 05 mrt 2023 10:12

Dan hoop ik maar dat jij niet op de Autobahn in het donker voor mij rijdt.

Als we dan toch een vergelijking met op de weg gaan maken: als ik een punt niet kan overzien, rem ik af.

Tiny-M op 05 mrt 2023 10:12

Dan hoop ik maar dat jij niet op de Autobahn in het donker voor mij rijdt.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 10:36

🤣

Als je die bocht niet korter kan draaien, terwijl je het overzicht behoudt op de kruisende piste, dan ski je te hard en boven je niveau. Idem als je niet kan stoppen voor dat net en die man. Die staat toch helemaal niet achter een heuvel? Tijd genoeg om te anticiperen of te stoppen.
@Hupla
Kijk alsjeblieft nog eens goed naar die foto. En zoek in het verlengde van de heuvel de piste er achter op. Je ziet slechts de bovenkant… omdat onder een heuvel is. Waar die man dus achter stond.

Je komt wat roekeloos over en daar huivert iedereen wat van. Anderzijds hebben we allemaal ooit wel een stommiteit begaan genre “ik hou die bocht nog wel als ik ze nog iets meer op de kant zet …”. Maar als het dan mis gaat, is het ook alleen maar onze eigen schuld, toch?

Hupla op 05 mrt 2023 10:20

Bij een ongeluk hebben altijd twee schuld. Degene die de ‘overtreding’ maakt (stilstaan op een onoverzichtelijke plaats) en degene die niet goed oplet (ik dus).

Aan de kant stilstaan een overtreding? Juist ja. Een minder handige plek? Zou kunnen, alhoewel je daar op de foto weinig van ziet.

Laat alsjeblieft voor je volgende vakantie even weten waar je heen gaat. Kunnen we er rekening mee houden 😉

Edwin van Riel

Bij een ongeluk hebben altijd twee schuld.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 10:49

🫸🫵👎

Bla, bla, bla.

@Ruuducati

Het gevaarlijkste stuk van die piste bovenaan de Ragaz-lift is die ijsplaat de eerste 50m! 😜
Waar blauw op rood uitkomt (jouw foto)is vorige week verlegd!

Ruuducati op 05 mrt 2023 10:30

Leuk dat je de plek herkent! 😊
Afgelopen woensdag hebben ze de linker (op de foto) doorgang afgesloten met netten. Bedoel je dat met verlegd? Als je een week eerder daar was, weet ik niet wat ze nog meer aangepast hebben.
Die eerste 50 meter is wel ijzig, maar vond 'm, zeker 's morgens vroeg, goed te doen. Vergelijkbaar met veel andere (wat hoger gelegen) pistes.

Als we dan toch een vergelijking met op de weg gaan maken: als ik een punt niet kan overzien, rem ik af.

Tiny-M op 05 mrt 2023 10:12

Dan hoop ik maar dat jij niet op de Autobahn in het donker voor mij rijdt.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 10:36

🤣

Tiny-M op 05 mrt 2023 10:40

Soms is zo’n auto best lekker. Gas er op en wegwezen hahaha 😉

Edwin van Riel

Aan de kant stilstaan een overtreding? Juist ja. Een minder handige plek? Zou kunnen, alhoewel je daar op de foto weinig van ziet.

Je ziet de piste toch nauwelijks op de foto? Hoe zou dat komen… Misschien omdat er een heuvel voor zit??

Laat alsjeblieft voor je volgende vakantie even weten waar je heen gaat. Kunnen we er rekening mee houden 😉

evr66 op 05 mrt 2023 10:58

Weer naar Oostenrijk, dus ga allemaal naar Frankrijk, Italië of Duitsland. Dan kom je mij zeker niet tegen en kan ik lekker carven op rood. Of blijf op blauw, dan heb je ook geen last van mij. Of nog beter, niet achter een heuvel kamperen. 😉

Vlgd keer als je dat weer tegen komt de ski’s even verwisselen geeft leuk beeld als ze weer weggaan, zoeken waar hun ene ski is, die ligt dan zes ski’s verder :)

Elly3 op 01 mrt 2023 20:56

Precies! Niet zo ergeren, maar handelen. Die ski’s die echt in de weg liggen gewoon even oprapen en in het verste rek aan de kant die je niet direct ziet zetten. En stokken netjes aan de ski’s hangen.

Zelfde principe werkt ook in de zomer. Veel mensen vergeten s ochtends hun handdoeken bij het zwembad. Meestal tijdens hey ontbijt. Dan ook niet mopperen, maar gewoon even verzamelen en opruimen voor ze.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Ik kan mij zo ergeren aan mensen die perse met zijn 2, 3, 4, 5 of 6en in de stoeltjeslift willen gaan zitten. Alsof je dat ene moment echt nodig hebt om samen te zijn. Dan blijven ze staan bij een poortje en gaan er bv maar 1 of 2 naar de lift…

Suzanne4 op 03 mrt 2023 17:19

Ook hier: niet ergeren, maar handelen. Vaak laten ze tussen elkaar ruimte vrij, zodat ze ruim kunnen zitten. Gewoon laatste moment tussen schuiven.

Of zoals in amerika: met alle wachtenden in de rij sneeuwballen gooien naar degenen die met minder in de lift gaan. Vergt wel wat regelwerk.

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Overigens rijden we op het moment ergens tussen Karlsruhe en Stuttgart en het aso-gedrag op de piste vertonen de Nederlanders hier ook op de weg… Op het laatste moment ertussen wurmen, rechts inhalen, bumperkleven: ik zie het ene na het andere gele nummerbord flink onbeschoft rijden.

ankiepankie op 04 mrt 2023 08:52

Dit is een klassieker en verdient een eigen topic! Ook hier niet ergeren, maar accepteren en erom lachen. In de verte iemand die zonder te kijken de auto naar links gooit om met 5km verschil in de halen? Nederlander of Belg.

Auto die zich rechts klem rijdt omdat ie niet afremt of snelheid verhoogt en tijdig naar links gaat? Nederlander of Belg.

Auto die zwalkt in de strook? Nederlander of Belg die te lang door aan het rijden is.

Auto die met hoge snelheid links rijdt en bij voorganger geduldig afstand houdt om bij vrije baan weer vol gas te gaan? 100% geen Nederlander of Belg!!!

*bericht bewerkt door Sebastiaan op 05 mrt 2023 11:56

The mountains are calling and I must go ~ John Muir

Auto die met hoge snelheid links rijdt en bij voorganger geduldig afstand houdt om bij vrije baan weer vol gas te gaan? 100% geen Nederlander of Belg!!!

Sebastiaan op 05 mrt 2023 11:54

99%. 😎😁

Bla, bla, bla.

Een ski rack is ook geen garantie… de staan in Obereggen bij Oberholz buiten. Beetje op een helling en dus als de bovenste gaat vallen is het domino ski day! Niet leuk voor je mooie dure latten en board maar zo vermakelijk om te zitten kijken naar dat mikado spektakel.

null
null

Neerslag maakt niet gelukkig, gelukkig maken ze sneeuw...

@MiKeZZa

door mensen die boven hun kunnen naar beneden storten omdat ze geen bochten meer kunnen maken en de controle kwijt zijn.

Oh oh, de ironie…

MiKeZZa op 05 mrt 2023 10:23

Haha, ik snap dat je mij zo ziet, maar als ik geen controle meer had gehad, had ik die man vol geraakt. Heb bewust gekozen om mijn ingezette bocht niet af te maken. Dat is wel wat anders dan die lui die achterop staan met hun komt naar achteren, stokken in de sneeuw slepend en met heupgestuurde bochten in ploeg naar beneden kletteren en thuis trots vertellen dat ze van zwart afkomen.

@MiKeZZa

door mensen die boven hun kunnen naar beneden storten omdat ze geen bochten meer kunnen maken en de controle kwijt zijn.

Oh oh, de ironie…

MiKeZZa op 05 mrt 2023 10:23

Haha, ik snap dat je mij zo ziet, maar als ik geen controle meer had gehad, had ik die man vol geraakt. Heb bewust gekozen om mijn ingezette bocht niet af te maken. Dat is wel wat anders dan die lui die achterop staan met hun komt naar achteren, stokken in de sneeuw slepend en met heupgestuurde bochten in ploeg naar beneden kletteren en thuis trots vertellen dat ze van zwart afkomen.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 12:37

Ik zal het vast niet begrijpen, maar in mijn beleving is jezelf een ravijn in gooien om niet te botsen niet echt het toonbeeld van controle…

En voor de duidelijkheid; ik doe zo vaak iets stoms (op en naast de piste). Dat geldt ongetwijfeld voor iedereen hier, maar het gaat er om dat je er wat van opsteekt zodat je weer nieuwe fouten kunt maken ipv dezelfde ;) Dat besef lijkt bij jou echt niet helemaal (understatement) aanwezig…

Als we dan toch een vergelijking met op de weg gaan maken: als ik een punt niet kan overzien, rem ik af.

Tiny-M op 05 mrt 2023 10:12

Dan hoop ik maar dat jij niet op de Autobahn in het donker voor mij rijdt.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 10:36

Als ze voor je rijdt, dan is de kans dat je haar bij kan houden nihil kan ik uit eigen ervaring zeggen. Veiliger kan bijna niet.

my subculture can kick your subcultures ass anytime 24/7

Ik zal het vast niet begrijpen, maar in mijn beleving is jezelf een ravijn in gooien om niet te botsen niet echt het toonbeeld van controle…

Zeker niet. Het was een keuze tussen twee kwaden en ik koos de minste. Gezien de afloop was het een goede beslissing. Had vanzelfsprekend liever helemaal niet voor die keuze willen staan.

het gaat er om dat je er wat van opsteekt zodat je weer nieuwe fouten kunt maken ipv dezelfde ;) Dat besef lijkt bij jou echt niet helemaal (understatement) aanwezig…

MiKeZZa op 05 mrt 2023 12:54

Wat ik geleerd heb is dat ik onder die omstandigheden beter wat voorzichtiger kan zijn. Maar oordeel niet te snel. Je was er niet bij en bent waarschijnlijk niet bekend met mijn skivaardigheid.

Als ze voor je rijdt, dan is de kans dat je haar bij kan houden nihil kan ik uit eigen ervaring zeggen. Veiliger kan bijna niet.

Sneeuwbaard op 05 mrt 2023 13:21

Leuke vrouw dus, houdt van hard gaan. 😊

Wat ik geleerd heb is dat ik onder die omstandigheden beter wat voorzichtiger kan zijn. Maar oordeel niet te snel. Je was er niet bij en bent waarschijnlijk niet bekend met mijn skivaardigheid.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 14:45

Haha, ik heb letterlijk een weddenschapje afgesloten dat je iets als dat laatste zinnetje zou gaan opschrijven 😂.

I can stick uphill ice, on my saucer...

Haha, ik heb letterlijk een weddenschapje afgesloten dat je iets als dat laatste zinnetje zou gaan opschrijven 😂.

Shane op 05 mrt 2023 15:00

Nou, gefeliciteerd dan, je hebt gewonnen!
Wel jammer dat je blijkbaar de betekenis van het woord niet kent. Maar ik ben de de beroerdste niet en zal je een beetje helpen. Skivaardigheid is een graadmeter, geen woord om aan te geven dat ik goed of slecht kan skiën.
Heb je toch nog wat geleerd vandaag. Fijne dag verder hoor.

Het wordt tijd dat we met zijn allen begrijpen dat er hier iemand met ons kl.ten is aan 't rammelen.

Ik zeg altijd : Je mag er aan kriebelen maar niet in knijpen hé. 🤔

Born to run. B.S.

Allemaal een kalmeringspilletje slikken, even rustig ademhalen en klaar…
Kunnen we nu door naar een nieuw topicje? 😁

*bericht bewerkt door maik100 op 06 mrt 2023 00:15

...ski-addict...

Ik zal het vast niet begrijpen, maar in mijn beleving is jezelf een ravijn in gooien om niet te botsen niet echt het toonbeeld van controle…

Zeker niet. Het was een keuze tussen twee kwaden en ik koos de minste. Gezien de afloop was het een goede beslissing. Had vanzelfsprekend liever helemaal niet voor die keuze willen staan.

het gaat er om dat je er wat van opsteekt zodat je weer nieuwe fouten kunt maken ipv dezelfde ;) Dat besef lijkt bij jou echt niet helemaal (understatement) aanwezig…

MiKeZZa op 05 mrt 2023 12:54

Wat ik geleerd heb is dat ik onder die omstandigheden beter wat voorzichtiger kan zijn. Maar oordeel niet te snel. Je was er niet bij en bent waarschijnlijk niet bekend met mijn skivaardigheid.

Vinci69_ op 05 mrt 2023 14:45

Blijkbaar was jij ook niet goed genoeg bekend met de combi van je eigen skivaardigheden en de omstandigheden. Anders had je namelijk nog wat extra opties gehad, zoals ‘stoppen’, ‘er om heen sturen’ enz. enz.

Plaats een reactie