Last Minute skiles/opvang mogelijk?

Ik ben al langere tijd de condities en het weer in de Franse alpen aan het volgen, het hopelijk goede nieuws dat er volgende week kou en sneeuw word verwacht is dan ook voor iedereen die nog wil gaan een prachtige opsteker als dit uitkomt.

Ik zat zelf te denken voor 18 of 25 maart om een echte last minute te boeken als de voorspellingen vanaf donderdag/vrijdag goed zijn voor de week erop.
Zodat je de perfecte condities aan treft waar iedereen altijd van droomt!

Nou keek ik gisteren op de esf site van Les menuires en zag tot mijn verbazing dat 18 januari als aankomst week niet meer te selecteren van maar 25 nog wel.

Nou vroeg ik mezelf af of er hier mensen ervaring hebben met ultra last minute boeken en beschikbaarheid voor opvang of skiles voor een 4 jarige?
Is het zo dat het niet mogelijk is of zeer moeilijk is of hebben jullie daar andere ervaring mee?

Wellicht dat @Rogier hier meer over kan vertellen, last minute met kind in FR?

*bericht bewerkt door Freerider op 03 mrt 2023 07:59

Ik zie nu zelfs dat ondanks dat ik de 25ste kan selecteren, zelfs de lessen dan al volgeboekt zijn…mijn hoop op nog een wintersport slinkt in een keer dramatisch als ik geen skiles kan vinden voor mijn dochter, mijn vrouw wil geen halve dagen skiën in haar eentje.
3 uurtjes in de ochtend samen lijkt nu onmogelijk te worden :(

Ook de ProsNeige en Esi al geprobeerd?

Of een ander dorp? Heb net even in Tignes gekeken en daar is nog plek genoeg zo lijkt het…

@Bennie bedankt voor de tip, er zijn 2 plekken waar we heen willen les menuires of valmeiner,valloire de esf is bij beiden volgeboekt,
maar Prosneige en esi nog niet.
Toch vraag ik me eigen af als ik zou bellen naar de skischool of ze misschien toch niet een gaatje kunnen creëren?
Hoop dat Rogier met zijn ervaring in de franse alpen hier iets meer over kan zeggen :P

Even bellen is altijd handig. Maar ik hoor overal dat de lessen vaak al snel vol zitten.

Click. Click. Peace

@Rogier in LM heb je van de ESF ook een mini club waar geen lessen worden gegeven maar puur opvang, buiten spelen in de sneeuw hoort daar ook bij enkel geen skien uiteraard.
Ik heb contact gehad met de ESF en ze zei dat dit type opvang altijd beschikbaar is, daar wilden we ook gebruik van maken dus dat is goed nieuws enigzins!
Nu nog even afwachten hoe de sneeuw gaat vallen en wat de temperaturen gaan doen komende 2 weken, we zijn al in Januari geweest maar we willen pure luxe in de zin van verse sneeuw van week of 2 oud en de hele week zon of veel zon.
Als dit niet perfect samen komt dan gaan we niet haha

*bericht bewerkt door Freerider op 06 mrt 2023 08:29

Ik zou even bellen. Vorige jaar hebben wij een week voor de voorjaarsvakantie nog kunnen boeken bij ESF (grand massif) terwijl op de websites alles vol was.
Succes, hoop dat het lukt!

Plaats een reactie