Mijn huurskis bevallen niet, tips?

Ben nu op wintersport en mijn huurskis bevallen slecht. Ik heb rossignol Zenith pro gekregen 173 cm (radius 16 meter, sidecut 119.74.108) Ben zelf 189 cm. Ze driften enorm in de bochten en voeren alsof ze alle kanten op gaan. Ze zijn zeer licht en wendbaar maar heb amper grip.

Drie weken geleden had ik de rossignol hero elite st en die waren uitstekend. Huidige verhuur is echter klein met amper keus.

Wat ze oorspronkelijk aanboden was atomic G7 redster maar daar las ik ter plekke een erg slechte review over van @gigi dus toen meteen andere gevraagd. Ze hadden amper keus en kwamen met deze.

Ik heb zo’n 12 jaar wintersport ervaring op rode en blauwe pistes. Ski niet enorm hard/snel maar wel boven gemiddeld.

Wat kan ik nu het beste vragen en op letten qua specs?

null

Klinkt alsof ze niet/slecht geslepen zijn. Ik zou bij de verhuurder eerst eens vragen om ze te slijpen. En sowieso je probleem uitleggen.
Voor hetzelfde geld heeft ie er al een gans seizoen geen onderhoud op gedaan…

Bla, bla, bla.

Ter info ik verblijf in Neustift en huur daar lokaal bij de Neustift Olympia. Via skiset vooraf gereserveerd duurste optie (excellence of zo)

Nog nooit van gehoord … Zenith Pro. Ski is duidelijk te licht voor jou. Als de Hero ST beviel, ga dan voor de Atomic S9 of X9 als ze die hebben Eventueel de G9 voor wat langere bochten.

Bedankt voor jullie reacties! Met wat meer km in de benen vanmorgen kan ik nog melden dat het op hogere snelheden goed gaat. Het is vooral als ik wat rustiger ga (dus kortere bochten dan de radius) vanwege bijvoorbeeld drukte, mindere sneeuw of hobbels ik weinig controle heb en zwabber. Op hogere snelheden gaat het dus prima.

Met die van de vorige wintersport gingen beide gevallen prima.
@hupla wat is te licht en wat betekent iets zwaardere? Let ik dan op het gewicht van de ski of iets anders?

De stijfheid van de ski voornamelijk. Dat kan je aanvoelen door ze te buigen en gewicht is dikwijls ook een indicatie maar niet altijd. Maar vraag ze anders gewoon om een high-end piste ski met race karakter en vermeld dat je graag met de Hero ST hebt geskied. Ze zullen vast wel iets hebben wat daar op lijkt.

Een erg slechte review van een groot merk als Atomic…. beetje onzinnig, “erg slecht”
En bij jouw klachten over je huidige ski zou juist een reuzenslalom ski zoals de g7 wel ‘ns goed kunnen werken…

@hupla dat is precies wat ik gisteren gedaan heb :)

Toen kwamen ze eerst met die atomic G7 die ik vanwege de review geruild heb voor de Zenith. Verder hadden ze niets in mijn klasse met mijn lengte dus viel niets te kiezen. Mogelijk vandaag wel mensen die weer ski’s hebben ingeleverd

Kijk deze review, loop naar de verhuur en probeer die G7

Kan alleen maar meevallen vermoed ik

Ik denk dat die G7 wel een kans hoort te krijgen…
Als dat daarnaast ook nog de enige andere optie is zou ik het sowieso proberen.

Thank God summer is over!

G7 is echt een prima ski.

G9 is nog beter, maar ik zou bijna alle omstandigheden aandurfen met de g7.

*bericht bewerkt door Kdtl op 03 mrt 2023 19:08

Totales Vollidiot

Als het op hoge snelheid wel goed gaat zal de ski niet te licht zijn. Die ski-reviews hebben altijd een enorme persoonlijke bias, wat de een een vreselijke ski vind kan de ander als een pareltje ervaren.

Vijftienhonderd is het nieuwe duizend

De Hero Elite en de Zenith vergelijken kan je niet de eerste is meer een wedstrijd slalom ski en de Zenith een vergeeflijke beginners ski .
Je merkt de stijfheid door de rebound achter de hakbinding en de achterkant te buigen dus niet de hele ski want een Slalomski heeft de flex voorin zitten en een RS of G7 of G9 geen flex is harder voorin.
De RS , G7 of G9 is meer voor langere bochten de Slalom ski voor kortere bochten en in mijn opinie allrounder ( Buckle en Tiefschnee )
Een soepele beginners ski draait makkelijker echter heeft minder grip en nauwelijks rebound , laatste deel van je bocht .
Een slalom ski stuurt directer en mooier bij een goede inzet echter straft genadeloos af als je bochtinzet en lichaamshouding niet goed is.
Aan jou om met dit in je acherhoofd uit te proberen wat het beste bij je past .
Met jouw lengte een 171 Slalom ski of een 180 of langere Reuzenslalom ski

*bericht bewerkt door Richardus op 06 mrt 2023 11:47

Plaats een reactie