Weekendje winterberg: doen of niet?

Heyy,

Ik zag dat er in winterberg nog best veel sneeuw ligt. Ik zou niet meer gaan dit jaar, maar nu kriebelt t toch weer… Echter, dan ben ik wel gebonden aan t weekend.

Op internet lees ik uiteenlopende verhalen. Van absoluut niet doen, tot best rustige pistes. Wat denken jullie? Zou t nu nog mega druk zijn op zaterdag en zondag? Bv volgend weekend?

Groetjess

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 mrt 2023 16:37

Wat ik heb vernomen en zelf ook heb ervaren, is dat het na de krokusvakantie normaal gesproken nooit echt meer druk wordt. Dus ook in het weekend niet.

Gang is alles

Voor een weekend rij ik naar de Alpen, voor een dagje naar Winterberg 😉. Maar in mijn beperkte ervaring klopt inderdaad wat @Jesper zegt.

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane serieus? 😱

Dat is me toch wel wat ver rijden voor 1 nachtje hahah.

@Shane serieus? 😱

Dat is me toch wel wat ver rijden voor 1 nachtje hahah.

stan1 op 03 mrt 2023 22:43

Vrijdagmiddag instappen, zondag einde middag terug. Lekker man!

I can stick uphill ice, on my saucer...

@Shane serieus? 😱

Dat is me toch wel wat ver rijden voor 1 nachtje hahah.

stan1 op 03 mrt 2023 22:43

Vrijdagmiddag instappen, zondag einde middag terug. Lekker man!

Shane op 03 mrt 2023 22:45

Soo jaa, lekker zal dat wel zijn.
Maar dan ben je wel echt gesloopt maandag hahah.

Vrijdag middernacht zowat aankomen.
Zaterdag zeker de apres ski uitrollen middernacht.
En dan zondag weer middernacht thuis.
En dan maandag weer werken :)

Respect, maar dat is me toch iets te heavy 😅

Na de voorjaarsvakantie lekker doen hoor!
Als voor kerst en na voorjaarsvakantie is prima. Daartussenin wil je niet in het weekend in winterberg zitten.
Het is dat ik dit weekend een volgend weekend al wat dingen heb staan, anders had ik ook wel willen gaan. 18e wel weer een weekje de Alpen in gelukkig

*bericht bewerkt door Tiny-M op 03 mrt 2023 23:46

Als het hier komende week ook nog wat winters wordt kan het volgend weekend wat drukker zijn, maar zeker niet die horrorplaatjes die je wel eens voorbij ziet komen. Doordat alles open is, spreidt de drukte zich ook goed uit.

Ben gisteren terug gekomen van een midweek in de vakantie en het was druk maar niet heel vervelend. Ging op zich wel snel. Denk dat een weekend wel kan. Die foto is van donderdag en het drukste van die dag.

null

Ben gisteren terug gekomen van een midweek in de vakantie en het was druk maar niet heel vervelend. Ging op zich wel snel. Denk dat een weekend wel kan. Die foto is van donderdag en het drukste van die dag.

null

Zulema_ op 04 mrt 2023 13:16

Dit is toch een horrorplaatje, of ligt het aan mij? Is dit “gewoon druk” in Winterberg?

*bericht bewerkt door VanIJsselmuide1985 op 04 mrt 2023 13:30

Het kan nog erger daar. Dit is echter wel exact waarom ik never nooit in een vakantieperiode daarheen ga.

Ben gisteren terug gekomen van een midweek in de vakantie en het was druk maar niet heel vervelend. Ging op zich wel snel. Denk dat een weekend wel kan. Die foto is van donderdag en het drukste van die dag.

null

Zulema_ op 04 mrt 2023 13:16

Lijkt wel de Efteling… Brrr. Mij niet gezien.

Ik ben momenteel in winterberg. Het is wat betreft drukte echt nog wel te doen. Vandaag zo’n 5 min. wachttijd per lift.

*bericht bewerkt door MiyukiJan op 04 mrt 2023 15:16

Ben gisteren terug gekomen van een midweek in de vakantie en het was druk maar niet heel vervelend. Ging op zich wel snel. Denk dat een weekend wel kan. Die foto is van donderdag en het drukste van die dag.

null

Zulema_ op 04 mrt 2023 13:16

OMG, en dit noem je druk maar niet vervelend!
Dit vind ik ook echt verschrikkelijk hoor, mij niet gezien. Dan ga ik wel op t terras zitten.

Nu was afgelopen week wel vakantie, dus drukker dan komende weekenden hoop ik. Maar eerst nog ff iemand vinden die meewilt gaan hahah

Ik ben momenteel in winterberg. Het is wat betreft drukte echt nog wel te doen. Vandaag zo’n 5 min. wachttijd per lift.

MiyukiJan op 04 mrt 2023 15:15

Dat gaat al opzich wel. Nog druk evengoed, maar gaat wel. Al denk ik dat dit weekend nog relatief druk is. Volgens mij is t einde vakantieweek voor midden/noord ndl toch?

Klopt @stan1 waarschijnlijk is het volgend weekend (nog) beter te doen. Overigens is dat ‘op het terras zitten’ nu net het vervelendste: ik kan best tegen 5 min. wachten voor een lift in goed gezelschap, maar de wachttijden voor een zitplek in de restaurants, dat ging mij wél te ver. We zijn daarom naar de postwiese gegaan voor onze luch: heerlijk, snel klaar en goedkoop 😉.

@MiyukiJan is postwiese niet dat gebied met dat funpark? Volgens mij gingen we ddaar vroeger wel eens naartoe. Is dat ver vanaf winterberg zelf? Daar kun je niet naartoe skiën toch?

Pfff, gaan wachten voor een zitplek is ook niet erg chill nee :(

Ben gisteren terug gekomen van een midweek in de vakantie en het was druk maar niet heel vervelend. Ging op zich wel snel. Denk dat een weekend wel kan. Die foto is van donderdag en het drukste van die dag.

null

Zulema_ op 04 mrt 2023 13:16

Dit is toch een horrorplaatje, of ligt het aan mij? Is dit “gewoon druk” in Winterberg?

VanIJsselmuide1985 op 04 mrt 2023 13:28

Dit is ongeveer 10 minuten wachttijd. Komt bij deze en een tweetal andere liften op drukke dagen voor. Overige liften zijn rustiger.

Was afgelopen week in Mayrhofen en daar zie je bij een paar cruciale liften vergelijkbare drukte.

*bericht bewerkt door paolie op 04 mrt 2023 17:19

@stan1 is nog geen 10 min. met de bus. Wij vonden het wel een leuke afwisseling om daar ook even een paar pistes mee te pakken en dus te eten. Er is wel iets van een funpark, maar dat stelt ook weer niet zo heel veel voor. Wel 'ff van tevoren de bustijden opzoeken, zodat je niet te lang wacht voor de bus. Deze gaat elk half uur.

*bericht bewerkt door MiyukiJan op 04 mrt 2023 17:27

null

Zulema_ op 04 mrt 2023 13:16

Wij waren tussen kerst en oud en nieuw in Winterberg, wij hebben het niet zo druk gehad.

🚌 PisteBunny 🐰

Kan de ‘lift 10’ naar een 8 persoons ge-upgraded worden?

Ik was er woensdag en het viel mij behoorlijk mee de hele dag. De rij voor deze lift nr 10 is altijd stevig omdat hij tevens als enigste verbindingslift geldt verder naar boven. Bij lift nummer 10 en 12 staal altijd een langere rij omdat het hele makkelijke pistes zijn. Hoe stijler de piste hoe minder wachttijd is al jarenlang mijn ervaring. Al duurt deze rij ook nog geen 10 minuten hoor. Gemiddeld was hooguit drie minuten, de wachttijd voor een eventuele terraszetel in de zon was veel langer. Als je echt lekker wil knallen kun je dat ook prima even in Altastenberg doen, daar is meestal super rustig. Gisteren naar Willingen geweest, gezellig druk op het kindergedeelte met blauwe piste, 2 minuten wachten hooguit. De gondel naar boven gewoon doorlopen. Veruit de mooiste afdaling van Sauerland met de meest moderne stoeltjeslift van Duitsland, de Kohlerhagenlift, was het ook gewoon nul seconden wachten. Eigenlijk, maar dat is mijn persoonlijke mening, wordt Willingen zwaar ondergewaardeerd in vergelijking met Winterberg met deze week vergelijkbare omstandigheden. Alles is er ook nog eens goedkoper, liften starten al om 08.30, en zo goed als geen wachttijd. Het succes van Winterberg, wat overigens een geweldig supermodern gebied is, gaat de rest wel klandizie kosten denk ik. Ook op de Hunau was het deze week super rustig, terwijl het daar een paar jaar geleden ook altijd superdruk was.

*bericht bewerkt door kdunnink op 04 mrt 2023 20:22

Wij gingen vroeger altijd naar een gebiedje bij winterberg, dan kon je parkeren en vanaf daar gelijk wegskiën. Lag ook een vrij groot funpark. De weg lag eigenlijk aan de bovenkant van de pistes kan ik me herinneren en vanaf daar skiede je omlaag. Is dat altastenberg?

Willingen ben ik nooit geweest, maar ziet er ook best interessant uit.

Wij gingen vroeger altijd naar een gebiedje bij winterberg, dan kon je parkeren en vanaf daar gelijk wegskiën. Lag ook een vrij groot funpark. De weg lag eigenlijk aan de bovenkant van de pistes kan ik me herinneren en vanaf daar skiede je omlaag. Is dat altastenberg?

Willingen ben ik nooit geweest, maar ziet er ook best interessant uit.

stan1 op 04 mrt 2023 20:42

Nee ik denk dat je het over neuastenberg hebt met die omschrijving.

Ik had een boeking voor een hotel komende vrijdag op zaterdag. Ik wacht denk ik toch eerst maar even de weerberichten af, zit veel onzekerheid in.

*bericht bewerkt door Amelm op 04 mrt 2023 22:00

Dit is ongeveer 10 minuten wachttijd.

paolie op 04 mrt 2023 17:18

Alleen zit je maar een minuut of twee in de lift en ski je in een minuut weer naar beneden. Evengoed, gewoon doen als je de mogelijkheid hebt! Met thuiszitten ski je helemaal niet.

Ben gisteren terug gekomen van een midweek in de vakantie en het was druk maar niet heel vervelend. Ging op zich wel snel. Denk dat een weekend wel kan. Die foto is van donderdag en het drukste van die dag.

null

Zulema_ op 04 mrt 2023 13:16

Lijkt wel de Efteling… Brrr. Mij niet gezien.

Vinci69_ op 04 mrt 2023 15:07

Dit is bij lift 10 en effectief 7 minuten wachttijd.
Ook veel liften met geen of nauwelijks wachttijd, zelfs in de weekenden.

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Kan de ‘lift 10’ naar een 8 persoons ge-upgraded worden?

Frank66 op 04 mrt 2023 19:43

In dat geval sta je boven te wachten in plaats van beneden

Alle Bäume sind nu Gummibäume :-)

Zojuist terug van altastenberg. Klein, maar fijn gebied met paar uitdagende pistes. En rustig, westfalenhang 1 nagenoeg uitgestorven afgelopen vrijdag, (dus tijdens 1 vd drukste weken vh jaar) heerlijk kunnen knallen daar. Ok, voor tochtjes is het echt te klein, en alleen sleepliften, maar daardoor veel rustiger op de piste. En dat is echt heel wat waard. Zie voor kleine impressie ook mijn foto’s zojuist geplaatst in het fototopic.
Winterberg is echt knap wat ze daar hebben gerealiseerd, heb er zelfs eens eind maart heel prima kunnen skiën, maar iets te commercieel.
Willingen is ook echt een aanrader trouwens! Maar ligt wel geïsoleerder vergeleken met Wberg, Altberg en Neuberg wat allemaal op max 10 min rijden van elkaar ligt.

Wij gingen vroeger altijd naar een gebiedje bij winterberg, dan kon je parkeren en vanaf daar gelijk wegskiën. Lag ook een vrij groot funpark. De weg lag eigenlijk aan de bovenkant van de pistes kan ik me herinneren en vanaf daar skiede je omlaag. Is dat altastenberg?

Willingen ben ik nooit geweest, maar ziet er ook best interessant uit.

stan1 op 04 mrt 2023 20:42

Nee ik denk dat je het over neuastenberg hebt met die omschrijving.

Ik had een boeking voor een hotel komende vrijdag op zaterdag. Ik wacht denk ik toch eerst maar even de weerberichten af, zit veel onzekerheid in.

Amelm op 04 mrt 2023 22:00

Jaa klopt, Neuastenberg was t inderdaad. Met Postwiese.

Ik zie nu mega veel regen voorspeld voor zaterdag en zondag… Ik denk dat ik toch nog maar even uit ga stellen. Wel jammer zeg :(

als je opzoek ben naar een verblijf raad ik je aan om eens https://www.vergelijkeerst.nl/vakantie/zoeken?type=Winterspo… er zijn meer dan 5223 verblijven. mischien helpt dit je wel

skiliefhebber op 05 mrt 2023 17:02

Thxx dat is zeker handig. Ik wacht echter eerst t weer even af. Zoals t er nu naar uit ziet wordt t een natte bedoening.

Daarnaast heb ik nog niemand kunnen vinden die meewil hahah. Maar ik wacht eerst ff af. Als t goed is ga ik verder vragen of iemand mee wil. En in t slechtste geval stap ik zelf de auto in ;)

als je opzoek ben naar een verblijf raad ik je aan om eens https://www.vergelijkeerst.nl/vakantie/zoeken?type=Winterspo… er zijn meer dan 5223 verblijven. mischien helpt dit je wel

skiliefhebber op 05 mrt 2023 17:02

En de 5e keer0

Plaats een reactie