Nieuwe skischoenen kopen

Hallo,
Hoe kopen jullie nieuwe skischoenen?
Je kan toch pas weten of de schoenen goed passen eenmaal je er mee geskied hebt?
Zijn er winkels met een retour policy? Of kan je nieuwe schoenen huren, om ze vervolgens te kopen?
Zomaar iets kopen en hopen dat het meevalt, lijkt me een te groot risico
Bedankt

*bericht bewerkt door moderator (Rogier) op 04 mrt 2023 16:37

Je kan toch pas weten of de schoenen goed passen eenmaal je er mee geskied hebt?
Zijn er winkels met een retour policy? Of kan je nieuwe schoenen huren, om ze vervolgens te kopen?

Kouemaha op 04 mrt 2023 12:47

Klopt
Ik heb mijn schoenen bij MK Skiservice gekocht afgelopen november. Binnen een jaar na aankoop mag je de schoenen daar gratis laten “bootfitten” (aanpassen) als ze niet in 1 keer goed zitten tijdens het skiën.
Na de schoenen 2 dagen uitgeprobeerd te hebben had ik last v/d enkel en schenen. Bleek een “typisch zooltjesprobleem te zijn” dus heb toen nog maar een op maat gemaakt zooltje er bij aangeschaft voor €110,- (€20 korting🤙).
Achteraf niet geheel verwonderlijk als je de standaardzool bekijkt, dit is net een stuk uitgesneden tapijt…

Maar het aanpassen vd schoen zelf was dus gratis geweest als dit nodig was.

Prijzige aangelegenheid allemaal, maar de schoenen zitten nu perfect en ik ga weer als een jekko de berg af!

*bericht bewerkt door Jesper op 04 mrt 2023 13:00

Gang is alles

Ga niet aankloten en stap meteen naar een goede winkel. Bespaart uiteindelijk meestal tijd/ergernis en geld ;) Welke regio zoek je iets?

Edwin van Riel

Ga niet aankloten en stap meteen naar een goede winkel. Bespaart uiteindelijk meestal tijd/ergernis en geld ;) Welke regio zoek je iets?

evr66 op 04 mrt 2023 13:12

Woon in Brussel. Wel van plan naar een degelijke winkel te gaan, maar toch wat twijfels om zomaar een schoen te kopen zonder de mogelijkheid die eens te kunnen testen…

Afgelopen jaar heb ik zelf de dag voor de eerste skidag schoenen aan laten meten bij een volgens Google goed aangeschreven winkel onder bij de lift. Na de eerste skidag kosteloos een paar drukpunten aan laten passen en de dag daarop nog 1 klein punt met de zool verholpen en de rest van de week heerlijk mee geskied. Schoen was een paar tientjes duurder dan je dezelfde schoen online kon vinden maar nu is de schoen op maat voor mij.

Ga niet aankloten en stap meteen naar een goede winkel. Bespaart uiteindelijk meestal tijd/ergernis en geld ;) Welke regio zoek je iets?

evr66 op 04 mrt 2023 13:12

Woon in Brussel. Wel van plan naar een degelijke winkel te gaan, maar toch wat twijfels om zomaar een schoen te kopen zonder de mogelijkheid die eens te kunnen testen…

Kouemaha op 04 mrt 2023 13:18

Test je je gewone schoenen ook eerst? 🙄
Ga naar een goede zaak/bootfitter die weet wat ie doet.
Ga op afspraak, luister heel goed, neem ruim voldoende tijd om te passen, kijk niet naar de kleurtjes en volg het advies dat ze geven
Hij zal zijn werk goed doen en omruilen zal geen issue zijn. Eventuele aanpassingen waarschijnlijk wel maar ook dat mag geen probleem geven bij iemand die zijn métier kent. 😉

Bla, bla, bla.

Ik kan dit alles beamen na een miskoop bij een ‘gewone’ skischoenenzaak. Kan MK Skiservice ook zeer aanbevelen!! Het kost wat, maar dan heb je ook echt goed passend spul.

Mk prima, maar wat onhandig vanuit Brussel. Wellicht hebben onze Belgische forumgenoten wat suggesties?

Edwin van Riel

Mk prima, maar wat onhandig vanuit Brussel. Wellicht hebben onze Belgische forumgenoten wat suggesties?

evr66 op 04 mrt 2023 14:53

PJ in Diest. Verder ken ik niks aan die kanten. 🤔 https://www.pure-pj.be/contact/

*bericht bewerkt door bartvwg op 04 mrt 2023 15:24

Bla, bla, bla.

Wat verwacht je precies met ‘het testen’, wil je het type schoen testen (stijfheid etc) of gewoon testen of de schoen tijdens het skien geen pijnpunten heeft? Want bij de meeste bootfitters kun je gewoon terug komen om nog aanpassingen te doen.

Je kunt ook ‘gewone’ off the shelve schoenen kopen en die later nog aanpassen (beperkte mate) bij een bootfitter, maar het is beter om gewoon goed te beginnen en een schoen te kiezen die bij jouw voet past en al direct (als nodig) wat kleine aanpassingen voor jou heeft, dan is de kans dat die meteen goed is een stuk groter.

*bericht bewerkt door CD2015 op 04 mrt 2023 15:42

Mk prima, maar wat onhandig vanuit Brussel. Wellicht hebben onze Belgische forumgenoten wat suggesties?

evr66 op 04 mrt 2023 14:53

PJ in Diest. Verder ken ik niks aan die kanten. 🤔 https://www.pure-pj.be/contact/

bartvwg op 04 mrt 2023 15:23

Deze biedt ook een bijpas-service.
Als de schoenen niet goed zitten, worden ze bijgesteld (al helemaal geen probleem als het b.v. Fischer vaccuum fit is).
Als ze echt niet goed blijken te zijn (zeer onwaarschijnlijk), worden ze omgeruild naar een ander model.

Glide on!

Plaats een reactie