Wie stelt zijn/haar auto beschikbaar tegen vergoeding?

Wie stelt zijn auto beschikbaar tegen vergoeding?

Hallo,
Wij zijn 3 vrienden (rond 50 jaar, omgeving Den Haag) die komende vrijdag op wintersport gaan naar de Franse Alpen.
Helaas is de auto waarmee we zouden gaan zojuist kapot gegaan (steentje tussen remblok en remschijf gekomen…) en zal niet op tijd gerepareerd kunnen worden.
Nu kunnen we een auto huren maar dat wordt met winterbanden en sneeuwkettingen als snel vrij duur.

Wie wil zijn auto voor een vergoeding beschikbaar stellen?

Datum:
Van vrijdag 10 maart (ergens in de middag) tot zondag 19 maart in de ochtend.

We zoeken een ruime auto (station?) waar ook 2 paar skis makkelijk in kunnen. En aangezien we naar Frankrijk gaan en er sneeuw op komst lijkt, zijn winterbanden nodig en bijpassende sneeuwkettingen.
Bij voorkeur benzine / hybrid, niet 100% elektrisch.

Ik hoor het graag als je je auto die periode kan missen en welke vergoeding je redelijk vindt.
Stuur in dat geval een privebericht met:
-je contactgegevens
-merk en type auto, en andere gegevens die handig zijn
-de gewenste vergoeding
Vanzelfsprekend zal ik via privebericht ook meer informatie delen.

Vragen kun je denk ik het beste openbaar hier op het forum stellen zodat anderen er ook meteen wat aan hebben.
We hopen op veel reacties! :-) Al moet ik bekennen dat ik mijn auto zelf ook niet zo makkelijk zou durven uit te lenen, we willen deze weg toch graag proberen.

Thomas

*bericht bewerkt door moderator (Yo-han) op 06 mrt 2023 16:23: verhuisd naar juiste categorie

https://www.snappcar.nl/auto-huren?loc=Den%20Haag,%20Nederla…

Zit hier niets tussen? Lijkt me ook gelijk een goede indicatie van eventuele prijzen te geven…

Wannabe Dolomietenkenner... || Carv gebruiker

https://www.snappcar.nl/auto-huren?loc=Den%20Haag,%20Nederla…

Zit hier niets tussen? Lijkt me ook gelijk een goede indicatie van eventuele prijzen te geven…

Roy83 op 05 mrt 2023 14:35

Super tip, bedankt!
Ik zie daar in de omgeving 3 auto’s (station) met winterbanden, vanaf 350 euro voor de week.
Alleen sneeuwkettingen huren zou er nog bijkomen.

Steentje tussen remblok en schijf en niet voor komende vrijdag kunnen repareren? Die onderdelen zijn bij de meeste automaterialen zaken op voorraad en het is een uurtje of twee werk (Max) klinkt als een dealer die geen zin heeft om mee te werken. Ik zou op zoek gaan naar iemand die je daarmee kan helpen. Dan kan je gewoon met de eigen auto. Waar staat de auto?

Grote kans dat je met deze schijf en blokken zelfs ook nog zonder problemen heen en weer kan rijden. Vervangen ze hem daarna!

*bericht bewerkt door marklit op 05 mrt 2023 15:52

een beetje reisverzekering dekt dit ook indien de auto niet binnen 24uur voor vertrek gemaakt kan worden.

Steentje tussen remblok en schijf en niet voor komende vrijdag kunnen repareren? Die onderdelen zijn bij de meeste automaterialen zaken op voorraad en het is een uurtje of twee werk (Max) klinkt als een dealer die geen zin heeft om mee te werken. Ik zou op zoek gaan naar iemand die je daarmee kan helpen. Dan kan je gewoon met de eigen auto. Waar staat de auto?

Grote kans dat je met deze schijf en blokken zelfs ook nog zonder problemen heen en weer kan rijden. Vervangen ze hem daarna!

marklit op 05 mrt 2023 15:51

een beetje reisverzekering dekt dit ook indien de auto niet binnen 24uur voor vertrek gemaakt kan worden.

franky82 op 05 mrt 2023 17:55

Het zal vast snel te repareren zijn zodra de auto weer in Nederland is. Het gebeurde namelijk in Frankrijk en daar moest de auto achtergelaten worden.
De verzekering zorgde alleen voor een tijdelijke auto om thuis te komen, maar niet om vervolgens mee op vakantie te gaan helaas.

Om een hoop ellende, kosten en aansprakelijkheids gedoe bij schade etc. te voorkomen zou ik alleen maar huren via een verhuurder waar dit soort zaken zijn afgedekt. Al dan niet met een eigen risico.

Een auto uitlenen of verhuren aan een bekende of in dit geval onbekende is wat mij betreft een heel slecht idee en kan echt een heleboel ellende veroorzaken als er een technisch mankement optreedt of er een schade ontstaat.

🏂

Hallo beste skivrienden,
Misschien kan ik jullie een plezier doen?
Ik ben 48 jaar en ik woon in Bilzen-België… Vlakbij Maastricht. Omdat mijn vrouw niet van wintersport houdt, wil ik ook wel graag weer gaan skiën … ik weet hoe leuk de skigebieden in Frankrijk zijn. Ik hou van de grote skigebieden Val Thorens, Alpe d’Huez, les 2 Alpes, les Sybelles. Ik ben op maandag 13 maart vrijaf. Misschien heb ik dit leuke voorstel voor jullie… ? Ik wil op vrij 10/03 vertrekken omstreeks 18:00u (of vroeger) in Bilzen België. Ik kan jullie meenemen om te skiën in Frankrijk. Ikzelf moet wèl terugkeren op maandag avond 13/03. Ofwel blijven jullie dan ter plaatse, (en komen jullie met iemand anders terug of met openbaar vervoer) ofwel komen jullie met mij terug naar België en hebben jullie 3 fantastische skidagen gehad voor weinig geld. Ik heb een zuinige maar goeie dieselauto Peugeot 208 met Michelin winterbanden + ook sneeuwkettingen. Ik kan 3 skiërs met uitrusting meenemen in mijn auto.ik ben al vaker gaan skiën … en ik kijk er ook weer naar uit! Het gaat vanaf dinsdag heel veel sneeuwen gedurende een paar dagen en zaterdag zullen de pistes in de Alpen en Frankrijk er weer tip top bij liggen. Bel mij eens op zou ik zeggen. Ik wil jullie ook wel ergens komen oppikken in Nederland… Gaan jullie mee met mij? Avontuur verzekerd en veiligheid boven alles! Ik kijk er heel erg naar uit om vanaf za 11/03 voor 3 dagen te gaan skiën. Als je mij even opbelt, kunnen we overleggen hoe en wat … Groeten Koen tel: 0032-(0)495 30 09 54

Koen atomic

Hallo beste skivrienden,
Misschien kan ik jullie een plezier doen?
Ik ben 48 jaar en ik woon in Bilzen-België… Vlakbij Maastricht. Omdat mijn vrouw niet van wintersport houdt, wil ik ook wel graag weer gaan skiën … ik weet hoe leuk de skigebieden in Frankrijk zijn. Ik hou van de grote skigebieden Val Thorens, Alpe d’Huez, les 2 Alpes, les Sybelles. Ik ben op maandag 13 maart vrijaf. Misschien heb ik dit leuke voorstel voor jullie… ? Ik wil op vrij 10/03 vertrekken omstreeks 18:00u (of vroeger) in Bilzen België. Ik kan jullie meenemen om te skiën in Frankrijk. Ikzelf moet wèl terugkeren op maandag avond 13/03. Ofwel blijven jullie dan ter plaatse, (en komen jullie met iemand anders terug of met openbaar vervoer) ofwel komen jullie met mij terug naar België en hebben jullie 3 fantastische skidagen gehad voor weinig geld. Ik heb een zuinige maar goeie dieselauto Peugeot 208 met Michelin winterbanden + ook sneeuwkettingen. Ik kan 3 skiërs met uitrusting meenemen in mijn auto.ik ben al vaker gaan skiën … en ik kijk er ook weer naar uit! Het gaat vanaf dinsdag heel veel sneeuwen gedurende een paar dagen en zaterdag zullen de pistes in de Alpen en Frankrijk er weer tip top bij liggen. Bel mij eens op zou ik zeggen. Ik wil jullie ook wel ergens komen oppikken in Nederland… Gaan jullie mee met mij? Avontuur verzekerd en veiligheid boven alles! Ik kijk er heel erg naar uit om vanaf za 11/03 voor 3 dagen te gaan skiën. Als je mij even opbelt, kunnen we overleggen hoe en wat … Groeten Koen tel: 0032-(0)495 30 09 54

Koenatomic op 05 mrt 2023 21:10

Dank voor het aanbod Koen! We gaan toch voor een auto via snappcar. Dan hebben we ook de terugreis veilig gesteld.
Fijne reis voor iedereen die nog gaat, en bedankt voor het meedenken!

Plaats een reactie