Keuzestress voorjaarsvakantie

Goedemorgen,

Weer heelhuids thuis gekomen dit weekend, en nu al weer plannen aan het maken voor volgend jaar ( zoals zovele…)
Ik heb ondertussen 3 appartementjes voor 1 week in optie kunnen zetten, en mijn vraag aan jullie is, wat raden jullie ons aan en waarom.
We zijn een gezin met 2 kinderen, en gaan van 17 feb tot 24 feb dus de 2de vakantie week, we kunnen redelijk tot goed skieen, en waarschijnlijk volgend jaar weer 3 a 4 dagen zullen lessen ( oudste misschien niet meer).
We houden van kilometers maken, aaneengesloten, niet al te veel bospaden ivm snowboarder die daar een hekel aan heeft, gezelligheid op de piste ( geen vreetschuren maar een leuk eettentje), niet al te druk ( wat iedereen natuurlijk wil), en genoeg uitdaging.

In optie staan Schruns ( lees goede berichten, maar het idee om met een lift naar benden te gaan en naar het volgende gebied te gaan, staat me tegen)
Brixen im thale, ooit al eens geweest, maar konden toen niet heel veel ivm de jonge leeftijd van de kinderen toen. Beviel ons erg goed, maar is het niet heel druk in de voorjaarsvakantie? Wel mooi groot gebied, vooral aaneengesloten.
Bad Hofgastein, waren we afgelopen jaar, en we waren zeer positief verrast. Huisje waren we zaten hebben we weer een optie op, maar deze bedden waren echt heel slecht… dus dan misschien op zoek naar een ander huisje. Of een topper mee voor op het matras ( moeten we uitzoeken of dit werkt).

Wie of wie zou ons kunnen helpen in deze keuze… alvast bedankt… :)

Maak eerst een keuze voor het gebied en ga dan appartementen en/of hotels selecteren…

Indien iets je tegen staat moet je het niet doen…
In grotere gebieden zal het vaak iets drukker zijn
Oplossing voor een slecht bed, zoek iets anders op.

Kom je er nog niet uit: Geef dan aan wat je zoekt mbt het gebied, dan kun je tips krijgen-vragen.

Dank je Bruuno,

Alleen is de keuze dus lastig… en hoopte hier juist tips te krijgen , om een keuze te maken…
Hopelijk kan iemand ons helpen met een keuze te maken
Zijn zoveel leuke gebieden:)

Kijk eens naar Kleinarl. Groot skigebied. 's morgens instappen zonder te hoeven wachten. Je kunt naar Flachau/ Zauchensee/ Wagrain, dus genoeg kilometers. Met de drukte viel het dit jaar erg mee. Veel leuke eettentjes op de piste.

Tentjes voor eten vond ik in Silvretta montafon niet heel erg leuk. Op een paar grote restaurants na zit er ook niet heel veel. Lift duurt inderdaad wel vrij lang. Wij zaten in st Gallenkirch en kozen per dag een richting. Dat scheelt wel.
Brixen zal het zeker in de vakantieperiodes druk zijn. Wel meer dan genoeg tentjes en km om te maken.
Die laatste kan ik niets over zeggen, nooit geweest.

Tentjes voor eten vond ik in Silvretta montafon niet heel erg leuk. Op een paar grote restaurants na zit er ook niet heel veel. Lift duurt inderdaad wel vrij lang. Wij zaten in st Gallenkirch en kozen per dag een richting. Dat scheelt wel.
Brixen zal het zeker in de vakantieperiodes druk zijn. Wel meer dan genoeg tentjes en km om te maken.
Die laatste kan ik niets over zeggen, nooit geweest.

Tiny-M op 07 mrt 2023 12:55

Ik weet niet wanneer jij er nog bent geweest, ik ben er 5 jaar geleden geweest maar als het goed is is er in St. Gallenkirch een nieuwe lift gebouwd waardoor daar de capaciteit wel wat hoger is. Wat betreft restaurants heb je gelijk. Het is een ander soort gezelligheid dan in Tirol of het Salzburgerland.

*bericht bewerkt door Martin9 op 07 mrt 2023 13:43

🏂

Heb niet hoeven wachten, dus capaciteit was het probleem niet. Je bent echter gewoon vrij lang bezig met een lift naar beneden en dan weer omhoog. De nieuwe lift, zal ongetwijfeld iets sneller zijn geworden (lees net dat de Valisera van 15 naar 12 minuten is gegaan), maar blijft een ding. Grasjoch ook 13 minuten.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 07 mrt 2023 13:55

De afgelopen week (voorjaarsvakantie regio midden en noord) geskied in Brixen im Thale. Het was, naar omstandigheden, rustig. Nooit langer dan 5 minuten gewacht voor de lift. Meestal zo door kunnen skiën. 1 keer 20 minuten wachttijd, dat was om 10.30 uur na de dalafdaling van Westendorf. Die lift is oud en heeft te weinig capaciteit (Alpenrosebahn).
Eettentjes zijn ruim voorhanden, sommigen erg druk, sommigen goed te doen, vooral als het terras gebruikt kon worden. Wij gingen rond 11.45 uur eten en altijd zeer snel een plek gevonden. Vanaf 13.30 uur lukt dit ook. Er zijn zeker bospaden, capaciteit vd pistes is goed. Het grootste probleem gaat de temperatuur worden. Ze kunnen enorm veel technische sneeuw maken, echter op de lagergelegen delen (oa dalafdalingen, bij de Jochbahn v Brixen) ski je door poedersuiker om 11 uur. Wij hebben met onze kinderen genoten. Je kunt ook nog een KitzSki pas nemen, dan is er nog meer skivermaak, naast SkiWelt kan je ook nog naar het gebied van Kitzbuehel. Is ook prachtig!

Plaats een reactie