Ski advies, sportieve jongedame

Hallo,

Ik ben opzoek naar nieuwe ski’s. Op het moment heb ik ongeveer 15 jaar oude atomic silver minx ski’s, 150 lang. Inmiddels heb ik meer ervaring en toe aan nieuwe ski’s.

Algemene informatie:

  • 29 jarige vrouw
  • 1.67 en weeg 55-57kg (vrij licht)
  • vanaf kinderleeftijd al ski ervaring. Inmiddels zou ik mezelf een niveau 7/10 inschalen
  • ik hou van een sportieve en relatief snelle afdeling (65 km/h haal ik gemakkelijk)
  • ik hou van veel korte bochten en probeer te werken aan het meer carven. Voor de afwisseling een keer recht naar beneden sluit ik ook niet uit, mits veilig en niet te steil.
  • ik ski met name op de piste, maar ik vind het ook belangrijk dat er voldoende grip is bij verse sneeuw en bijv ijs (laatste jaren toch helaas vaker aan de orde).

Opties die ik tot nu toe tegen ben gekomen:

  • Elan studio insomnia 14Ti PS
  • atomic cloud c12
  • Head super Joy SLR Joy Pro
    Ik sta ook zeker open voor andere goede voorstellen!
    Alvast bedankt!

*bericht bewerkt door Manonski_ op 07 mrt 2023 13:47

Dan vind ik de dynastar intense 12 ook mooi passen

Edwin van Riel

Dan vind ik de dynastar intense 12 ook mooi passen

evr66 op 07 mrt 2023 14:06

Kan het kloppen dat dit een ouder model is? Ik kan deze niet meer echt vinden. Is er toevallig een opvolger?

zou kunnen dat-ie er uit gaat, sorry. ken de nieuwe niet, maar denk dat de opvolger dan in de hoek van de “e lite 9” zal zitten bij hun. Bever heeft trouwens nog wat staan van de intense 12 (weliswaar alleen 166, dus voor jou wat aan de lange kant denk ik), maar dan zal er ongetwijfeld nog meer te vinden zijn.

Edwin van Riel

Kijk naar de Atomic Cloud C14 en C12 en als je iets zoekt wat gemakkelijker door de slush en poeder sneeuw gaat kijk dan naar de Q14 en Q12. Zijn allemaal multiradius ski’s dus voor lange en korte bochten. Succes met je keuze en misschien kan je nog ergens iets testen.

Inmiddels is mijn zoektocht verder gegaan en ben ik oa deze aangeraden: head power joy. Toevallig iemand ervaring?

Fischer pack alpiene ski rc4 wc sc

Bedankt voor alle tips. Ik heb zojuist de Head power joy gekocht! Nu alvast dromen over volgend wintersport seizoen…

Veel plezier er mee, mijn vrouw gebruikt de Power Joy en is super tevreden. Weliswaar andere bouw en leeftijd maar het verschil in vertrouwen tussen de Power Joy en de andere die ze heeft geprobeerd (o.a. Super Joy en Cloud 12 inderdaad) was enorm. ik ga er vanuit dat het ook voor jou een topski zal zijn.

Hier ook een vrouw die dit seizoen voor het eerst met veel plezier met de Power Joy op pad is geweest.

Dan ga je nieuwe skien toch lekker effe testen in een skihal

Dan ga je nieuwe skien toch lekker effe testen in een skihal

Leo-111 op 04 apr 2023 20:24

Dat staat nog wel op de planning, maar niks kan tippen aan echte bergen ;)

ja dat klopt maar dan heb je toch een voorproefje gehadt

Plaats een reactie