Op zoek naar ski's (vrouw / ervaren)

Hi allemaal, na 10 jaar op mijn ski’s geskied te hebben, vind ik het tijd voor iets nieuws. Ik ben als 25 jarige begonnen en beschouw mezelf nu als een ervaren skiër die elke piste af kan/durft. Ik houd wel van snelheid en afstanden maken en heb een prima techniek, maar ik ben geen perfecte carver. Ik houd wel echt van skiën en ga dus wel voor een volle ski dag!
Ik ski nu op Völkl ski’s (voor vrouwen speciaal) maar die vind ik erg licht en ze zijn bovendien erg klein (komen tot mijn kin, ik ben 168). Ze mogen wat zwaarder zijn en langer. Ik ski nooit off piste en doe ook geen trucs… online ben ik me aan het oriënteren maar zie door de bomen het bos niet meer. Heeft iemand een suggestie? Ik ben trouwens 168 en weeg 56kg dus een lichte dame. Dank!!

Wat uitproberen bij de skiverhuur. Ski’s zijn persoonlijker dan bh’s. Naar mate je ervaring stijgt, wordt je ook meer veeleisend omdat je steeds beter weet wat je wil.

Als je die Völkl wel prettig vind zou je de herenversie kunnen proberen, en een paar cm langer.
Je zou een ski uit de cloud serie van atomic kunnen proberen, of een uit de Joy serie van Head. Voor een lichte dame zou ik dan kiezen voor super joy.

Ik zou een testdagje Duivesteijn/snowworld inplannen. Geef ongeveer aan wat je wilt en je kunt voor 25 eur dacht ik 5 verschillende ski’s testen. Denk dat je dan al een veel beter idee hebt, wat bij je past. Neem ook je eigen ski’s mee als vergelijk

Edwin van Riel

Mijn vrouw heeft sinds deze winter de Rossignol Nova 10 TI. Een ski die op lagere snelheid makkelijk draait, maar bij hoge snelheid goed stabiel is. Het kost dus geen moeite als je door drukte of mindere sneeuwcondities rustige bochtjes moet maken en als de piste goed is en er is ruimte dan kan je lekker knallen. Voor mijn vrouw de ideale ski om heel de dag mee op pad te zijn.

Hoi, mijn vrouw is overgestapt op de Head Power Joy, ongeveer dezelfde ervaring en wensen met skien. En niet alleen vind ze die zelf perfect skien, maar de goede skiers zien een andere (betere) houding, meer balans, stabiliteit in lange en korte bochten en veel meer snelheid en zelfverzekerdheid op de skies. zij heeft zelf een aantal verschillende (merken) skies geprobeerd maar was direct overtuigd toen ze de Power Joy pakte.
als je gaat testen zou ik die zeker meenemen. succes met de keuze.

Ik ben redelijk fanatiek, ski ook hele dagen, piste maar duik ook wel eens van de gebaande paden af, heb hoge snelheid
Zelf heb ik oude ski’s maar naar huidige maatstaven lang (1m86, net zo lang als ik zelf),en ook redelijk breed In verhouding zijn het lichte ski’s Ik vlieg er van de piste zo de diepsneeuw mee in, maar wat snelheid betreft, belangrijk dat ze stabiel zijn Het waren ooit top ski’s waar wel een prijskaartje aan hing…
Wat vrouwen ski’s zijn, weet ik niet (marketing ?) maar te licht ? ik heb er geen probleem mee
Had eens erg lichte (tour) ski’s…tja op een bevroren piste in April stuiterde ik er over heen, die waren wel erg licht en niet echt geschikt voor een dergelijke piste
Gewoon ergens verschillende ski’s uit proberen
Succes

Dank allemaal voor het meedenken! Een paar ski’s ervaren is idd het beste maar ik merk dat er niet zoveel keuze meer is. Daarom ben ik nu online wat aan het vergelijken en kan ik ook van de sale profiteren. Kijk nu naar de Head Super Joy, de Rossignol Nova 10 Ti en de Atomic Cloud Q11.
Ik laat jullie weten wat het wordt (of dat ik het toch doorschuif naar volgend jaar).

Ik zou van Atomic de Cloud C14 of C12 adviseren in een lengte van 154m of 161m, de C14 is qua constructie ietsje steviger maar de C12 en zal je ook prima vinden. Dit zijn multiradi’s ski’s dus voor lange en korte bochten. Wil je iets bredere versies waar je gemakkelijker mee door de poeder of slush gaat, kijk dan eens naar de Cloud Q14 en Q12. Blijf je hoofdzakelijk op de piste kijk dan naar de Cloud C14 of C12.
https://www.atomic.com/en-nl/shop-emea/women/skiing/ski.html…

*bericht bewerkt door Gerjon op 16 mrt 2023 14:06

Dame weegt 56 kilo, is die C14 dan niet erg zwaar/stevig? Ik zou eerder dnken aan de Cloud 11.
Ik vind de Superjoy een fijne ski, die zou ik zeker proberen. Voor mij is ie aan de lichte kant, maar ik weeg ruim 40 kilo meer an TO.

*bericht bewerkt door Suuski op 16 mrt 2023 14:17

Dank allemaal voor het meedenken! Een paar ski’s ervaren is idd het beste maar ik merk dat er niet zoveel keuze meer is. Daarom ben ik nu online wat aan het vergelijken en kan ik ook van de sale profiteren. Kijk nu naar de Head Super Joy, de Rossignol Nova 10 Ti en de Atomic Cloud Q11.
Ik laat jullie weten wat het wordt (of dat ik het toch doorschuif naar volgend jaar).

Ejtraam123 op 15 mrt 2023 22:50

de ervaring die mijn vrouw had op de Super Joy ten opzichte van de Power Joy waren dag en nacht verschil. De super joy goed op lage snelheid op maar die gaf niet het vertrouwen die de Power Joy gaf op hogere snelheid of hardere pistes gaf. Het was gewoon geen eerlijk vergelijk tussen die twee zo groot was het verschil en gaf de Power Joy veel meer vertrouwen, die “zat als een handschoen” . ik raad je aan om echt verschillende skies (qua niveau van de doelgroep) van verschillende leveranciers te proberen om te zien welke het beste bij je past. Veel succes en plezier

Beste Suuski, mijn dochter van 16 skiet op de C14 en mijn vrouw op de C12 en wegen ook niet veel en gaat prima, de Could C11 zou ik niet adviseren voor een gevorderde skiër, beter is de C14 of C12, althans dat is mijn advies (qua gewicht is de C14 iets zwaarder dan de C12 maar de C14 en C12 zijn perfecte ski’s voor gevorderde skiesters)…anders even testen…

Ik ben een vrouw van jouw leeftijd en ski vanaf mijn 3e. Ik heb vorig jaar op de nieuwe Original+ ski’s geskied in Wagrain via Rudi Huber verhuur, wat een verschil met alles waar ik daarvoor mee heb geskied. Ik had zware ski’s en ze sneden overal doorheen. Kon daardoor ook beter skiën. Nu vroeg ik dit jaar in een ander gebied ook om zware ski’s maar de Blizzard’s die ik kreeg haalden het lang niet bij de Original+. Het merk is relatief nieuw. Je vindt ze op original.plus.

Hi allemaal, dank voor jullie advies en hulp! Ik ben toch voor de sale gegaan en heb dus geen testrit gemaakt. Maar na heel veel reviews etc denk ik een goede keus gemaakt te hebben: de super joy! Ze kwamen vandaag binnen. Volgende week ga ik naar de sneeuw, ik laat weten wat mn ervaringen zijn!

@Ejtraam123 Wat zijn je bevindingen?

We hadden dus behoorlijk slecht weer en dat maakte (mede) dat ik erg moest wennen! Denk dat de lengte nog het meest wennen was. Ik kan het nog niet goed zeggen. Ze zijn iig lekker scherp voor goede bochten. Volgend jaar hebben we hopelijk betere omstandigheden en kan ik ze echt goed testen!

Plaats een reactie