Short ski Pasen 2023

Goedemiddag Forummers,

Wij zijn van plan om met Pasen nog een short ski te doen. We zijn nog nooit zo laat in het seizoen gaan skiën dus zou ik jullie advies willen vragen.

Ischgl, Solden, Obergurgl zie ik veel voorbij komen. Het is echter lastig nog een betaalbaar acco te vinden… We zijn natuurlijk ook een beetje laat met boeken;)

Zou Lech en omstreken nog te doen zijn tegen die tijd? Daar heb ik eventueel wel een adresje namelijk maar wellicht beter om het iets hogerop te zoeken.

Het enige is dat ik rond de 9 uur wil rijden.

Ik zie jullie tips graag tegenmoet.

Groetjes Jamie

Geen idee waar je woont maar ik ben op 8 uurtjes rijden in Zuid-Tirol. Als ik 's nachts rij welteverstaan.
Om 01u vertrekken en op tijd om één van de eerste liften te nemen in Sulden.
Hoog genoeg, prima condities.

Bla, bla, bla.

Wij wonen in Zuid Limburg. We rijden dodag middag op, overnachten en dan vrijdagochtend vroeg nr skigebied en skiën. Anders ben ik echt te moe. 😆

Tsja, als Zuid-Tirol wegens beetje verder dan geen optie is kies dan maar iets in Oostenrijk, pak Hintertux bijvoorbeeld. Altijd sneeuw. Of ijs. En slechte pistes. 😜

Bla, bla, bla.

Al eens gedacht aan Engelberg, Tignes, Val Thorens? Die zullen qua budget toch niet zo extreem verschillend zijn, al die dorpen hebben immers verblijven die zich situeren tussen hondenhokken en de betere hotels.

@bartvwg: En als het wel een beetje verder is??

@bartvwg: En als het wel een beetje verder is??

jamie op 14 mrt 2023 19:42

Vanuit Zuid Limburg is het geen 9 uurtjes tot Zuid-Tirol? Dat vroeg je toch, rond de 9u rijden? 🤔🤷‍♂️

Bla, bla, bla.

Gerlos? Ligt relatief hoog… En je hebt hintertux op een uurtje rijden in de buurt…
Of een dorp als Zell am ziller of Mayrnhofen, wat natuurlijk nog wat dichterbij hintertux ligt

Oostenrijk: Damüls, Warth-Schröcken, Lech/Sankt-Anton, Montafon, Paznauntal, Serfaus-Fiss-Ladis, Kaunertaler Gletsjer, Nauders, Pitztal (inclusief Hochzeiger), Ötztal, Kühtai, Axamer Lizum, Stubaital (voornamelijk de gletsjer), Zillertal, Mölltaler Gletsjer, Heiligenblut, Kitzsteinhorn, Gasteinertal en Schladming.

Zwitserland: Engelberg, Melchsee-Frutt, Davos, Lenzerheide-Arosa, Sankt Moritz, Scuol, Andermatt-Sedrun, Aletsch Arena, Belalp, Val d’Anniviers, Zermatt, Samnaun, Saas-Fee, Lauchernalp, Arolla en Les Quatre Vallées.

Italië: Breuil-Cervinia, Monterosa Ski, Livigno, Valdidentro, San Domenico, Livigno, Sulden, Schöneben, Watles, Schnalstal, Pfelders, Ladurns, Ratschings en de gebieden rondom de Sella Ronda (met Arabba in het bijzonder).

Frankrijk: Les Trois Vallées, Espace Lilly, Chamonix en Les Deux Alpes.

Belangrijk: controleer de officiële openingstijden per gebied.

We hebben besloten om naar Ischgl te rijden. We gaan het zien 😁

Thx allemaal voor jullie tips!

Goedemiddag Forummers,

Wij zijn van plan om met Pasen nog een short ski te doen. We zijn nog nooit zo laat in het seizoen gaan skiën dus zou ik jullie advies willen vragen.

Ischgl, Solden, Obergurgl zie ik veel voorbij komen. Het is echter lastig nog een betaalbaar acco te vinden… We zijn natuurlijk ook een beetje laat met boeken;)

Zou Lech en omstreken nog te doen zijn tegen die tijd? Daar heb ik eventueel wel een adresje namelijk maar wellicht beter om het iets hogerop te zoeken.

Het enige is dat ik rond de 9 uur wil rijden.

Ik zie jullie tips graag tegenmoet.

Groetjes Jamie

jamie op 14 mrt 2023 17:00

Obergurgl is een goede optie: ken ik goed. Accommodatie in Untergurgl is dan prijstechnisch wel te doen , groet Britt

Plaats een reactie