Aanschaf kindersnowboard

Beste allemaal, mijn zoontje is super enthousiast over snowboarden en wil actief hier verder mee aan de slag. Dus ook de berg op en indoor veel oefenen met de club. Nu ben ik op zoek naar een board, maar ik kom net kijken. Welk advies kunnen jullie geven, qua merken, stylen en stijfheid of waar nog meer opgelet moet worden. Ik zoek een board van 130 cm. Mag gewoon tweedehands zijn. Hij heeft nu een board, die is te klein om verder door te gaan. Kan ik bv daar de bindingen vanaf halen en zo overzetten op een ander board. Nou ja graag tips zijn welkom om tot de juiste keuze te komen. Misschien ook waar ik verder handige tips kan verzamelen of goede tweedehands winkels kan vinden. ben woonzaam in de buurt van Tilburg. Bedankt alvast. Anita

Heb even geen tips voor een 2 hands board, maar passen zijn schoenen dan nog wel? Grote kans als schoenen groter worden, je ook nieuwe bindingen nodig gaat hebben. Als ze wel nog passen, kun je de bindingen gewoon op een ander board over zetten.

Hoi Ja de schoenen passen nog. Dus die zou ik dus over kunnen zetten. Dank je wel voor je reactie.

De vraag is natuurlijk wat wil hij ?
Alleen Piste,snelheid en carven , of Funpark,springen en spelen ?
Dus eerst Stijl uitzoeken, want daarmee bepaal je de stijfheid van het Board.
Merk vond ik nooit belangrijk.
Bindingen zijn normaai gesproken voor meerdere schoenmaten geschikt en door de schijven waarmee de bindingen aan het Board geschroefd zijn, zijn ze ook voor meerdere Boards geschikt.
Kijk ook eens of ze bij de indoorbanen Test-Boards te koop hebben.

Hoi hij wil uiteindelijk aansluiten bij de Club van SnowWorld. Daar krijgen ze les volgens mij iedere zaterdag. Zal gaan om verbeteren van techniek en neem ik aan ook springen en spelen. Ook willen we aankomend jaar de sneeuw op zoeken om ook echt de pure sneeuw onder je board te voelen. We zijn a.s. zaterdag op de baan, dus ga is navragen of er test boards te koop zijn. Welke stijfheid hoort er dan ongeveer bij welke stijl? Dank weer en fijne dag. Anita

Plaats een reactie