Combinatie groot en klein(er) skigebied

Mijn 2 jongens willen volgend jaar leren snowboarden en gaan dan minstens halve dagen op les. Eigenlijk waren van plan om weer naar Wagrain te gaan, maar dan betaal ik voor hen 186 voor een skipas voor het hele gebied terwijl ze als beginnend snowboarder aan een klein gebied genoeg hebben.

Je hebt ook wel skigebieden waar je een skipas kunt kopen voor een klein gebied en evt een uitbreiding naar een groter gebied. Welke gebieden in Oostenrijk hebben dat? En heeft dat zin? Of scheelt het financieel maar heel weinig. Uiteraard moeten de 2 gebieden wel aansluitend zijn. We willen in ieder geval niet met de auto moeten verplaatsen. Paar minuten met een skibus is niet erg.

Wij ouders willen dan wel een gebied van 100+ tot onze beschikking hebben.

Ga naar Frankrijk, naar Le Grand Bornand. De jongens kunnen in Grand Bo lessen. De skipas voor dat gebied kost namelijk minder dan €200 voor een week voor volwassenen en iets van 175 voor jeugd. Jullie kunnen uitbreiden naar Aravis en ook terecht in La Clusaz. Eenvoudig per auto of skibus te bereiken.

Of kies de Lungau. Laat hen klooien op de Katschberg/Aineck, Fanningberg of St. Michael/Mauterndorf, terwijl jullie kunnen uitbreiden met Obertauern. Helaas hebben de meeste skiregios bij meer dan twee dagen vaak de veel duurdere overkoepelende kaarten, waardoor je in jullie geval te veel betaalt voor wat je gebruikt.

Bij Kitzbuhl kan je op Pass Thurn een RESTERHÖHE SPECIAL kaart kopen.
Mijn dochter (7) heeft daar gelest dit jaar en die had een dagticket van 10 euro bij zich. (Dagelijks gehaald bij receptie van t hotel)
Als ouders kan je dan kaart voor t hele gebied halen en evt een superskipas.

*bericht bewerkt door SuzannaE op 01 apr 2023 23:44

Tig jaar geleden hetzelfde gehad, beide kinderen wilde snowboarden. En ik had hetzelfde bedacht, compact skigebied, kinderen op les, en wij genoeg pistes om zelf te skiën, zoals ook in de beginjaren toen ze klein waren en skiles hadden. Onze keuze was Valmorel. En beide toch les laten nemen op de rollerbaan hier in NL. Maar de praktijk was toch anders. Door de slechte sneeuwcondities hadden we omgeboekt naar les menuires. (Kerst 2016) En nog getwijfeld qua skipas, alleen les menuires of complete gebied, maar voor de familiepas maakte dat niet veel uit qua prijs. Dag 1, zaterdag, aankomstdag, na een aantal afdalingen van een baby piste, was de groene piste al aantrekkelijk, en in de middag stonden we al op de top voor een blauwe. Het verbaasde ons hoe snel ze het oppikte. Of dat nu komt door de ski ervaring en/of rollerbaan, geen idee. Maar ze hebben de hele vakantie gewoon mee kunnen boarden met ons, wel nog halve dagen les gehad. De L3V hebben ze er zeker uitgehaald.

Tig jaar geleden hetzelfde gehad, beide kinderen wilde snowboarden. En ik had hetzelfde bedacht, compact skigebied, kinderen op les, en wij genoeg pistes om zelf te skiën, zoals ook in de beginjaren toen ze klein waren en skiles hadden. Onze keuze was Valmorel. En beide toch les laten nemen op de rollerbaan hier in NL. Maar de praktijk was toch anders. Door de slechte sneeuwcondities hadden we omgeboekt naar les menuires. (Kerst 2016) En nog getwijfeld qua skipas, alleen les menuires of complete gebied, maar voor de familiepas maakte dat niet veel uit qua prijs. Dag 1, zaterdag, aankomstdag, na een aantal afdalingen van een baby piste, was de groene piste al aantrekkelijk, en in de middag stonden we al op de top voor een blauwe. Het verbaasde ons hoe snel ze het oppikte. Of dat nu komt door de ski ervaring en/of rollerbaan, geen idee. Maar ze hebben de hele vakantie gewoon mee kunnen boarden met ons, wel nog halve dagen les gehad. De L3V hebben ze er zeker uitgehaald.

MirjamP op 02 apr 2023 10:33

Hier een gelijkaardige ervaring.
Zoon heeft 2 uurtjes les gehad in Landgraaf en kon daarna behoorlijk meekomen in een groot skigebied.
Hij was toen een jaar of 10 en skiede van zijn 5 jaar. Was wel al handig op een skateboard.
Ik denk dat volwassenen onderschatten hoe snel kinderen leren.

Bedankt voor de reacties alvast. Mijn jongens zijn niet zulke talenten dat ze na een dag al een gebied door kunnen.
Maar ik begrijp wel dat het snel kan ontwikkelen. Ik hou beide opties nog even open.

Ga naar Altenmarkt. Klein maar fijn. Vandaar ben je zo in Flachau of Zauchensee. Of ga naar St. Johan in Tirol met Kitzbühl en Fieberbrun (Saalbach/Hinterglem) vlakbij voor de kilometervreters.

Naar mijn idee zijn de prijsverschillen tussen gebieden dusdanig klein; dat het mij niet echt de moeite lijkt om daar een kleiner gebied voor te kiezen. Meest gaat het om een paar tientjes voor een weekpas.

Plaats een reactie