Enorme prijsstijgingen volgend seizoen?

Lijkt erop dat paasvakantie ook veel duurder is volgend jaar, zelfde pakket(appartement + skipas + materiaal) in la plagne, nu 2100 ipv van 1650.

En toch zit straks alles weer vol. Ik zit ook niet te wachten op hoge prijzen, ja wie wel ? Maar om overal steeds maar te roepen “duur he”, hoeft voor mij ook niet. Dus ja, dit topic…

Ik zeg het zelf ook dikwijls dat alles duur wordt maar verwonder er mij ook steeds weer over dat het voorlopig niemand tegenhoudt,zowel reizen in de zomer als in de winter moet je steeds vroeger boeken om nog wat keuzemogelijkheden te hebben.En probeer maar eens uit te gaan eten zonder te reserveren…

Ze moeten nog even zo doorgaan dan haak ik wel een keer af. Prima dat een vakantie geld kost maar dit begint gewoon op graaien te lijken.

Wat me ook opvalt zijn de verschillen tussen de dorpen en accommodaties. Dat is logisch als je luxe met sober vergelijkt, maar ik bedoel de verschillen in de (extreme) prijsstijgingen. Het ene skistation of appartementencomplex is bizar veel duurder geworden. Ik denk dan aan een Valloire of een Montgenevre. Terwijl het andere ski dorp wel een stijging laat zien, maar in een vergelijkbare klasse nog wat redelijke prijzen heeft. Ik heb bijvoorbeeld schappelijke prijzen gezien in Val Cenis en Grande Domaine. Ik kan er niet goed de vinger op leggen. Is het de combinatie van een sfeervol dorp en sneeuwzekerheid met kerst waardoor organisaties kansen zien om extreem op te plussen?

sneeuw witje en de 7 bergen

Zie nu toch ook exact dezelfde formule bij een aanbieder zo maar even 25% stijgen tov vorig jaar. Ik denk dat de inflatie en energie kosten vorig jaar nog niet waren doorgerekend. Of in elk geval niet bij vroegboekingen. Dat wordt dan dan dit jaar recht gezet, vermoed ik.

het kost wat zoekwerk maar in de carnavalsweek iets gevonden voor ons gezin:

2 volwassenen en 3 kinderen, 6, 9 en 11 volgend jaar. We gaan HP 2 kamers naast elkaar en gaan €1500,- betalen.

Het kan nog, maar het begint wel een echte sport te worden. De skipassen (Kitzski) en skilessen er nog bij en dan zijn we een heel eind op weg…

Ik zie net een prijsstijging van 5.5% over het ganse winterseizoen. Als je week per week vergelijkt zijn er wel grotere verschillen, maar dat is waarschijnlijk te wijten aan hoe de vakanties in de verschillende landen vallen.
Opvallend: 1ste week van februari is gunstig geprijsd.

*bericht bewerkt door Errant op 14 jun 2023 10:31

En toch zit straks alles weer vol. Ik zit ook niet te wachten op hoge prijzen, ja wie wel ? Maar om overal steeds maar te roepen “duur he”, hoeft voor mij ook niet. Dus ja, dit topic…

GeJe op 02 jun 2023 22:06

Precies, volgens mij mist ook iedereen dit punt bij de gehele inflatie discussie, zolang iedereen voor 5 euro per potje pindakaas blijft worden bij de AH, wordt het er niet goedkoper op.

Dat is het hele punt, zolang de vraag er is, blijft de prijs (op z’n minst) hetzelfde.
De ‘massa’ is gewoon te rijk inmiddels in relatie tot het aanbod dat niet snel genoeg mee is gegroeid, dat geldt ook voor wintersport accommodaties. Iedereen altijd blij als de prijzen door concurrentie dalen, maar nu gaat het een keer de andere kant op.

*bericht bewerkt door CD2015 op 14 jun 2023 18:19

Plaats een reactie