Advies skigebied voorjaarsvakantie 2023 - 2 volwassen met 6jarige en 4 jarige.

Hoi,

Vooralsnog elk jaar wel leuke appartementen in leuke gebieden kunnen vinden, maar dit jaar kom ik er niet uit.

Afgelopen jaar zaten we in Spieljoch (Zillertal) en dat beviel goed. Klein gebied, rustig, les voor de kids, prima.

Komend jaar kunnen we eigenlijk elk gebied kiezen, maar ik weet het niet meer. Ik zoek feitelijk een gebied net zo rustig als Spieljoch (dus niet rond lestijd een halfuur of langer voor de gondel staan wachten). Daarnaast een gebied dat niet groot hoeft te zijn, maar wel goede lesplek voor kinderen en ook een paar leuke pistes voor onszelf.

Bijkomend: liefst wel voldoende gondels/stoeltjesliften (niet alleen sleepliften), liefst gewoon één gebied en niet elke dag met de auto verplaatsen.
Oostenrijk is altijd goed, maar alles was binnen 8-10 uur rijden te doen is mag.

Wie heeft er geheimtips voor me?

st Johan in Tirol, niet te groot, wel gevarieerd. Het is wel een tijd geleden dat ik er zelf geweest ben, dus weet niet hoe het nu met de drukte is,onze kinderen hadden toen nog geen les.
Als je iets verder wilt rijden en het geen probleem voor je kids is als er geen andere Nederlandse kindjes zijn, dan is Kronplatz in Italie een aanrader. Veel kilometers, maar omdat alle liften samenkomen op 1 top erg overzichtelijk. Kinderland daar is wel echt voor beginners, op dag 4 gingen de kleuters al de blauwe piste op.
Bij het dalstation in Olang is een groot skidepot, erg handig met kinderen om je ski’s en schoenen daar te kunnen achterlaten .

Wij zijn dit jaar in Pizol (Zwitserland) geweest, was heerlijk rustig en erg leuk als gezin vonden wij.

Als het een klein gebiedje mag zijn: ik was blij verrast door diedamskopf. Durf alleen niet te zeggen hoe druk het is met lessen in de vakanties. Heb het idee dat het vooral een weekendbestemming is, dus hopelijk rustiger door de week.
Schlick2000 ook erg leuk.
Verder zit ook nog aan Galtür te denken.

En qua rust is Zwitserland denk ik wel de beste optie.

*bericht bewerkt door Tiny-M op 21 apr 2023 12:21

Hochzeiger, Diedamskopf, Sonnenkopf bijvoorbeeld. Of Roc d’Enfer eens proberen.
Pizol of bijvoorbeeld Leysin of Vercorin zijn ook prima aan te rijden, niet te duur en rustig.

Kappl

Hochzeiger, Diedamskopf, Sonnenkopf bijvoorbeeld. Of Roc d’Enfer eens proberen.
Pizol of bijvoorbeeld Leysin of Vercorin zijn ook prima aan te rijden, niet te duur en rustig.

Bennie op 21 apr 2023 12:40

Leysin vond ik vorig jaar in de voorjaarsvakantie toch nog best druk, vooral begin van de ochtend met de lessen.

@ Noordeling, door gebondenheid aan de voorjaarsvakantie zijn wij ook aan het zoeken naar een relatief klein en daarmee overzichtelijk gebied met als het even kan geen half uur plus rijen voor sommige liften. Zat vooral nog aan Filzmoos te denken, maar daar is prijs/kwaliteit wel echt minder door relatief hoge prijs voor wel overzichtelijk skigebied.

Veel dank voor de Pizol tip! Lijkt helemaal te voldoen en ook nog eens prima aan te rijden. Hebben jullie wellicht ook nog een accommodatie om aan te raden?

*bericht bewerkt door RoyvD op 23 apr 2023 10:35

Hochzeiger, Diedamskopf, Sonnenkopf bijvoorbeeld. Of Roc d’Enfer eens proberen.
Pizol of bijvoorbeeld Leysin of Vercorin zijn ook prima aan te rijden, niet te duur en rustig.

Bennie op 21 apr 2023 12:40

Ik ben altijd op zoek naar betaalbare en rustige familie-skigebieden. Ik had nog nooit gehoord van Roc d’Enfer, op deze site ook weinig over te vinden. Maar via Google wijzer geworden. Wat een supertip! En ik heb voor de voorjaarsvakantie een appartement geboekt, voor een goede prijs. Ideale ligging: direct aan de gondel. Bedankt voor de tip!

@ Noordeling, door gebondenheid aan de voorjaarsvakantie zijn wij ook aan het zoeken naar een relatief klein en daarmee overzichtelijk gebied met als het even kan geen half uur plus rijen voor sommige liften. Zat vooral nog aan Filzmoos te denken, maar daar is prijs/kwaliteit wel echt minder door relatief hoge prijs voor wel overzichtelijk skigebied.

Veel dank voor de Pizol tip! Lijkt helemaal te voldoen en ook nog eens prima aan te rijden. Hebben jullie wellicht ook nog een accommodatie om aan te raden?

RoyvD op 23 apr 2023 10:35

Ik heb via AirBnB een prima aanbod van appartementen gezien in de omgeving van Pizol!

@ Noordeling, door gebondenheid aan de voorjaarsvakantie zijn wij ook aan het zoeken naar een relatief klein en daarmee overzichtelijk gebied met als het even kan geen half uur plus rijen voor sommige liften. Zat vooral nog aan Filzmoos te denken, maar daar is prijs/kwaliteit wel echt minder door relatief hoge prijs voor wel overzichtelijk skigebied.

Veel dank voor de Pizol tip! Lijkt helemaal te voldoen en ook nog eens prima aan te rijden. Hebben jullie wellicht ook nog een accommodatie om aan te raden?

RoyvD op 23 apr 2023 10:35

Nee dat niet, wij hebben onze accommodatie van afgelopen jaar weer gelijk doorgezet, dat is 8 persoons omdat we met twee gezinnen gaan.

Gargellen of Golm zouden ook prima kunnen.

Wilco van Bragt

Qua kleinere gebieden vinden wij Bellwald (Zwitserland) erg fijn.
Verder ook in Jerzens geweest (Oostenrijk,Hochzeiger) daar vond ik alleen de pistes voor jongere kinderen best pittig.
Les Houches in Frankrijk vonden wij ook een fijn gebied met jongere kinderen.

Plaats een reactie